יוזמה: עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניונים מקורים יצוידו בציוד כיבוי

לפני שנה, 9 חודשים - 7 יוני 2022, כלכליסט
יוזמה: עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניונים מקורים יצוידו בציוד כיבוי
על פי טיוטה ראשונית שחיברה נציבות הכבאות וההצלה, בבניינים חדשים תידרש בכל חניון שיש בו עמדות טעינה התקנה של מערכת מתזים שתחובר לרשת העירונית. בבניינים קיימים תיאסר לחלוטין התקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניון שאין בו מתזים, או לחלופין שיש בו מתזים שאינם מחוברים לרשת העירונית

מעוניינים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניון מקורה? בקרוב ייתכן שלא תוכלו לעשות זאת בלי להשקיע אלפי שקלים בציוד כיבוי מתאים – כך עולה ממסמכים אשר הופצו בשבוע שעבר על ידי נציבות הכבאות וההצלה. 

מסמכים אלה מהווים הקדמה להסדרה של נושא אמצעי הבטיחות באש אשר נוגעים להתקנת עמדות טעינה. יש להדגיש כי המסמכים מהווים טיוטה ראשונה בלבד לדרישות ההסדרה העתידיות והדרישות עשויות להשתנות. מסמכים אלה יהפכו למחייבים רק לאחר שיעוגנו בחקיקה.

המסמכים עצמם מתייחסים לשני תרחישים של התקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניון מקורה: בניין חדש, כלומר כזה שטרם נבנה, ובניין קיים. על פי עיקרי המסמך, בבניינים חדשים תידרש בכל חניון שיש בו עמדות טעינה התקנה של מערכת מתזים שתחובר לרשת העירונית.

הדרישה שנחשבת קשה יותר לביצוע מתייחסת לבניינים קיימים שבהם יש חניון מקורה. לפי עיקרי המסמכים, בבניינים קיימים תיאסר לחלוטין התקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניון שאין בו מתזים, או לחלופין שיש בו מתזים שאינם מחוברים לרשת העירונית. 

חיבור של מערכת מתזים בחניון לרשת העירונית אינו עניין של מה בכך: טרם ביצוע חיבור לרשת עירונית יש לבצע בבניין בדיקת ספיקה ולחץ כדי לוודא שאכן מדובר במערכת המסוגלת לעמוד בדרישה לכמויות מים משמעותיות שתיווצר בעת שריפה. מעבר לכך, בבניינים קיימים יצטרכו בעלי הנכסים להצטייד מבעוד מועד באמצעים לטיפול באירוע שריפה וזרנוק כבאות ייעודי.

Support Ukraine