יונדאי חושפת מפת דרכים: מה צופן לה העתיד?

לפני שנה, 6 חודשים - 18 אוקטובר 2022, כלכליסט
יונדאי חושפת מפת דרכים: מה צופן לה העתיד?
היצרנית פרסמה את הפיתוחים שהיא צפויה להציג בשנים הקרובות: מעדכונים שלקוחותיה יוכלו להוריד ישירות לרכב בלי להגיע למוסך ועד הגדלה של טווח הנסיעה של הרכב החשמלי בתוך שלוש שנים

יונדאי הקוריאנית חשפה את "מפת הדרכים" שלה לשנים הקרובות, כלומר את הפיתוחים שהיצרנית תציג במהלך השנים הקרובות. מפת הדרכים של יונדאי חשובה לצרכנים בישראל מכיוון שיונדאי היא כיום המותג הנמכר ביותר בארץ, ובמישור הגלובלי יונדאי נחשבת כיום ליצרנית בולטת בכל הקשור לפיתוח רכב חשמלי, שעד לאחרונה הוזנח על ידי מתחריה היפנים.

מפת הדרכים של יונדאי כוללת שורה של חידושים ושדרוגים שיוטמעו בדגמים חדשים של היצרנית אשר יוצגו בעוד כשנתיים, ומספקת הצצה מעניינת לדגמים שיוצגו בעוד שנים ספורות בלבד. כך, לפי יונדאי, כל דגמי היצרנית שיוצגו משנת 2025 יהיו "מוגדרי תוכנה", כלומר הלקוחות יוכלו לבצע ברכבים עדכוני OTA ולהוסיף להם מאפיינים באמצעות עדכונים שאינם דורשים הגעה למוסך. 

יש להדגיש כי עם כל הכבוד להכרזתה של יונדאי, טסלה לדוגמה מבצעת כבר כיום עדכונים כאלה במכוניותיה. לפי הודעת יונדאי, העדכונים יהיו זמינים גם לדגמים אשר הוצגו לפני 2025 במקרים מסוימים, כאשר מכוניות שישווקו בעולם בשנה הבאה (2023) יוכלו בשווקים מסוימים כבר לקבל עדכוני OTA. יונדאי צופה שכ-20 מיליון מכוניות שלה יהיו רשומות לשירותי ה-OTA עד 2025. מידע זה ישמש בעתיד הרחוק יותר גם להפעלת שירותי רובוטקסי.

לא פחות חשוב: יונדאי מודיעה כי בשנת 2025 היא תציג פלטפורמה (כלומר שלדה) ייעודית לרכב חשמלי אשר תאפשר ליצרנית לחסוך זמן והון בתהליכי הייצור – כאשר עדכוני ה-OTA, כך רומזת יונדאי, יסייעו ליצרנית לייצר הכנסה נוספת אשר תממן בעקיפין את פיתוחיה העתידיים. לפי יונדאי, בשנת 2025 יוצגו רכבים אשר יתבססו על שתי פלטפורמות חדשות - אחת לרכב חשמלי רגיל (כלומר פלטפורמה שעליה ניתן לפתח רכב משפחתי, מכונית מנהלים וכיוצא בזאת) ופלטפורמה נוספת שמיועדת לחברות שילוח ולוגיסטיקה. 

הודעת יונדאי בדבר הפלטפורמות החדשות טומנת בחובה לא מעט מידע חשוב. ראשית, יונדאי מתייחסת בהודעתה לפלטפורמת הרכב המשפחתי ומדגישה כי טווח הנסיעה של הרכבים אשר יתבססו על הפלטפורמה יהיה גבוה ב-50% מטווח הנסיעה המקובל כיום ברכב חשמלי "מקביל". 

יונדאי עצמה הכריזה לאחרונה שבגרסאות מסוימות טווח הנסיעה של איוניק 6 יהיה מעל 600 קילומטרים רשמיים. מעבר לכך, הודעת יונדאי על פיתוח עצמאי של פלטפורמה לרכב מסחרי, שיונדאי מכנה "פלטפורמת סקייטבורד", היא הודעה בעייתית למפתחי רכב מסחרי עצמאיים: מדובר בעוד יצרנית רכב גדולה שמחליטה לפתח בעצמה את רכביה החשמליים. 

Support Ukraine