הינו ו-REE הישראלית יפתחו יחד כלי רכב מסחריים

לפני שנתיים, 10 חודשים - 29 אפריל 2021, כלכליסט
הינו ו-REE הישראלית יפתחו יחד כלי רכב מסחריים
חטיבת הרכב הכבד של טויוטה תציג מספר אבי טיפוס על בסיס הפלטפורמה החשמלית של החברה הישראלית ב-2022, לקראת ייצור סדרתי אפשרי. המטרה: משאית שמציבה מודול מסחרי באתר - וממשיכה בדרכה

REE אוטומוטיב ממשכה בגל ההכרזות על שיתופי פעולה, מאז חתמה לפני חודש על הסכם מיזוג עם חברת ספאק אמריקאית לקראת מסחר בנאסד"ק לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר.

רי חתמה עם הינו, חטיבת המשאיות והאוטובוסים של טויוטה, על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה בפיתוח רכב מסחרי על בסיס הפלטפורמה החשמלית של החברה הישראלית. הינו כבר הציגה בתערוכת טוקיו 2019 רכבי קונספט על בסיס הפלטפורמה, וכעת יתקדמו השתיים לפיתוח אבי-טיפוס שיתבססו עליה ויוצגו ב-2022.

לפי הודעת החברות, הן יתמקדו בפיתוח רכב מסחרי שישתמש בפלטפורמה של REE, שתישא מעליה מודול שירות נייד שיותאם לצרכי הלקוח. מודול כזה יוכל לשאת נוסעים, סחורות או מתקנים לאספקת שירותים שונים. הרכב יוכל להוריד את המודול באתר ולהמשיך למשימות נוספות.

הפלטפורמה המשותפת תותאם גם לנהיגה מאוישת וגם לנהיגה אוטונומית. שתי החברות עדיין לא מכריזות על ייצור משותף, אך מתכננות לגבש בשנה הקרובה מודולים עסקיים למסחרית העתידית בשיתוף לקוחות פוטנציאלים, ולבצע הדגמות.

מההכרזה אפשר ללמוד כי מדובר ברכב שיימכר לציים מסחרים, ישמש ארגונים וחברות ויוכל להוביל למשל סניפי דואר ודוכני מזון מהיר, או מתקני מכירה שונים.

"נקודת הפתיחה של שיתוף הפעולה הוא קונספט ה-FlatFormer שהצגנו בתערוכת הרכב של טוקיו ב-2019", אמר מנכ"ל הינו, יושיו שימו. "הקונספט התקבל בתגובות מעולות ואני שמח לראות שהוא קורם עור וגידים. רי הינה חברה בעלת חזון ואני בטוח שהשותפות העסקית שלנו תהפוך לכוח מניע בשביל הינו, בזמן שאנחנו לוקחים על עצמנו את האתגר לייצר ערך חדש בתחום הניידות המסחרית כדי להתאים לחברה העתידית".

דניאל בראל, מנכ"ל רי, אמר לכלכליסט כי "רכב הקונספט שהצגנו ביחד עם הינו לפני שנתיים הוא הבסיס לשותפות החדשה, שמהווה הזדמנות לפתח דור חדש של רכבים חשמליים מסחריים לשימושים מגוונים".

שתי החברות עדיין לא מתחייבות, כאמור, על ייצור משותף, אך ב-REE השקיעו מספר ספקים מתעשיית הרכב היפנית, שעשויים לקחת חלק בייצור סדרתי. רי הכריזה בשבועות האחרונים על פיתוח משותף של רכב להסעת נוסעים ומטען עם נאביה הצרפתית, ועל רכבים עם מאגנה הקנדית-אוסטרית.

יצוין כי רכבי הינו הורכבו בישראל בשנות ה-60, כאשר החברה הייתה עדיין עצמאית. מפעל אילין תעשיות בחיפה הרכיב את הקונטסה המשפחתית של החברה היפנית, ואת הטנדר שלה, שכונה בריסקה, והיה הבסיס לטנדר ההיילקס אחרי שהינו נרכשה בידי טויוטה בחרה להיכנע לחרם הערבי - ולהפסיק את הרכבת רכביה בארץ.

Support Ukraine