בשנה שעברה בדק משרד התחבורה עשרות אלפי רכבים בכבישי ישראל - אלפים התגלו כסובלים מליקויים בדרגות חומרה שונות. כך עולה מסיכום פעילות ניידות הבטיחות של משרד התחבורה לשנת 2022.
על פי עיקרי הממצאים, ניידות הבטיחות של משרד התחבורה בדקו 32,042 כלי רכב מסוגים שונים אשתקד: מכוניות, משאיות, אוטובוסים, אופנועים ועוד. מתוך אותם 32 אלף רכבים, 169 עברו הורדה מידית מהכביש - הליקויים שהתגלו בהם היו כה חמורים שלא ניתן היה להמשיך נסיעתם והרכב נפסל להמשך נסיעה - הושבת. בנוסף, 4,548 רכבים שמהווים 14.2% מסך הרכבים שנבדקו, הורדו מהכביש בגין ליקויים מחייבי תיקון. כלומר, נאסר להמשיך ולנסוע ברכב עד לתיקון הליקוי ויש להגיע עמו למוסך בגרירה. ב-11,379 רכבים שמהווים 35.5%, התגלו ליקויים מזעריים. כלומר, כאלה שמאפשרים אומנם נסיעה, אבל יש לתקנם בדחיפות. לצד אלה, 15,946 רכבים - 49.8%, היו תקינים.
עוד עולה מהנתונים כי בבדיקות אוטובוסים בתחבורה הציבורית, במסגרתן נבדקו 761 אוטובוסים, 76% מהם (580 אוטובוסים) יצאו תקינים בבדיקות. שמונה הורדו מידית מהכביש, ואילו ב–173 אוטובוסים התגלו ליקויים ברמה שאפשרה המשך נסיעה - אבל עם ליקוי שדורש תיקון בהקדם.
מתוך האופנועים שנבדקו במסגרת מה שמשרד התחבורה מגדיר "מבצע אופנועים", נבדקו 853 אופנועים. שלושה הורדו מהכביש מידית בגין ליקויים חמורים, 148 - שמהווים 17% הורדו גם הם מהכביש - אבל יכולים לעבור תיקון ולשוב לכביש. 197 אופנועים שמהווים 23% מסך האופנועים הוגדרו כבעלי ליקויים מזעריים, ואילו 505 אופנועים - 59% נמצאו תקינים.
לצד הפירוט האמור, משרד התחבורה גם מפרט את היקפי הליקויים שהתגלו בבדיקות ברכבים בשטחים. כך, בשטחים נבדקו אשתקד 2,089 רכבים: 91 מהם שמהווים 4.4% הורדו מהכביש בגין ליקויים חמורים, 995 שמהווים 47% מהרכבים הורדו מהכביש בגין ליקויים ואינם יכולים לשוב לנסוע עד לתיקונם, 33.4% מהרכבים הוגדרו כבעלי ליקויים מזעריים ורק 14.6% מהרכבים הוגדרו תקינים.
חדשות קשורות