מינהל הרכש הממשלתי נערך להצטיידות ברכבים חשמליים וגם נערך להתקנה מאסיבית של עמדות טעינה.
אבל עד שזה יקרה, במינהל הרכש הממשלתי נערכים לרכישה של עשרות מיליוני ליטרים של בנזין וסולר, כך עולה ממסמכים שמפרסם מינהל הרכש הממשלתי עבור דלקים לרכב המיועדים לשמש את משרדי הממשלה, יחידות סמך וגופים נלווים.
הזוכים במכרז יספקו לרכבי מינהל הרכש דלקים משנת 2022 ועד שנת 2025 - זאת במסגרת התקשרות חוזית בת שלוש שנים.
לפי עיקרי המכרז, שמיועדים לתת לספקים הפוטנציאליים אומדן של היקפי אספקת הבנזין והסולר למדינת ישראל, בשנה שעברה צרך צי הרכב של הממשלה והגופים הנלווים 22.5 מיליון ליטרים של בנזין נטול עופרת.
יש לציין כי שנה שעברה היתה שנת הקורונה והנסועה ירדה - ועימה גם צריכת הדלק. ואכן, כפי שעולה ממסמכי מינהל הרכש, בשנת 2019 נדרשו לצי הרכב של מדינת ישראל כ-28 מיליון ליטרים של בנזין נטול עופרת.
מבחינת צריכת סולר, בשנה שעברה דרשו הרכבים של מדינת ישראל כ-21 מיליון ליטרים של סולר, ירידה קלה לעומת 22 מיליון ליטרים של סולר בשנת 2019.
הירידה מוסברת בכך שהבנזין שימש רכבי עובדים שלא הרבו לצאת מביתם בקורונה ואילו הסולר שימש לרכבים שבכל מקרה עבדו גם בקורונה, למשל רכבי כיבוי אש.
ש להדגיש כי לפי מדינת ישראל, כמויות הדלק לרכב שהמדינה רכשה בשנים עברו אינה מהווה התחייבות לכמה דלק תרכוש מן הספקים הפוטנציאליים, אך כן מאפשרת לספקים לקבל אומדן לגבי הכמויות הצפויות.
כמה לבנזין וכמה לסולר?
המסמכים של מינהל הרכש הממשלתי חושפים במפורט גם את היקפו של צי הרכב הממשלתי אשר מונה, לשון מסמכי מינהל הרכש, כ-21 אלף רכבים. כך, בסך הכול נכון להיום מונה צי הרכב הכולל של מדינת ישראל 14,164 רכבים אשר צורכים בנזין נטול עופרת.
לצידם פעילים 6,878 רכבים אשר מתודלקים בסולר. ברשימה זו נכללות 13,125 מכוניות פרטיות אשר צורכות בנזין (ו-629 מכוניות פרטיות אשר צורכות סולר), 165 רכבי שטח וטנדרים אשר צורכים בנזין, 2,676 רכבי שטח וטנדרים אשר צורכים סולר וגם 672 אופנועים, אשר צורכים בנזין.
חדשות קשורות