בשנים האחרונות, למעט מקרים יוצאי דופן כמו אלו בלקסוס ובפיאט 500 החשמלית אנחנו רגילים לראות את מחירי המכוניות החדשות נעים באזימוט אחד - צפונה ולמעלה, עם התייקרויות שמאחוריהן כל מיני סיבות ותוצאה אחת - פחות כסף בעו"ש שלכם.
אולם אחת לכמה זמן יש גם תנועה בכיוון השני. לאחרונה ביצעה חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, MG, אופל וסיטרואן לישראל מהלך שקט של הפחתת מחירים גורפת לכל גרסאות דגמי ה-C4 וה-C4X, בנזין, דיזל וחשמליות.
ב-C4 קרוסאובר, עומד כעת מחיר גרסת הבנזין על 155 אלף שקל, הוזלה של 3,000 שקל ביחס למחיר המקורי. גרסת הדיזל יורדת באופן חד יותר של 5,000 שקל ל-165 אלף שקל ובאותו סכום גם גרסת החשמל שמחירה כעת 175 אלף שקל.
אצל ה-C4X, שהיא תצורת הסדאן של ה-C4, הסיפור מעניין יותר. מדובר בדגם שהושק לאחרונה, למעשה בדיוק לפני שלושה חודשים במאי. זו מכונית שאמורה הייתה בין השאר לעזור לסיטרואן להעמיד חלופה באחד הסגמנטים החשובים, זה שפונה לציי הרכב.
שם, ההוזלה בגרסת הבנזין היא של 5,000 שקל, מ-164 אלף שקל ל-159 אלף שקל, זו של גרסת הדיזל היא בגובה 6,000 שקל ל-169 אלף שקל, אבל מי שמוזלת באופן שעשוי להחזיר אותה לרשימת הקניות היא גרסת החשמל, שמתמחור ראשוני קשה ומאתגר מאוד של 185 אלף שקל מורידה 6,000 שקל מהמחיר ל-179 אלף שקל. קרוב יותר למחירי הסיניות החשמליות כמו ג'ילי גיאומטרי 3, BYD אטו 3 וגם החבר MG ZS החשמלי המשווק על ידי אותה יבואנית וחזר לאחרונה לשוק.
משיחות עם אנשי היבואנית נאמר ל"וואלה!רכב" כי המהלך נעשה לאחר עבודת משא ומתן מול היצרנית, אבל לצד הטענה הזו, צריך לזכור שמלבד מחיר ראשוני גבוה, ימים ספורים לאחר השקת המכונית בישראל הודיעה היצרנית כי תשיק גרסה מעודכנת לדגם החשמלי, בעלת הספק גבוה יותר של 156 כ"ס (לעומת 136 כ"ס) וסוללה גדולה יותר של 54 קוט"ש לעומת 50 קוט"ש המאפשרת טווח מוצהר של 420 ק"מ במקום 358 ק"מ.
כמה עשרות לקוחות שכבר רכשו את המכוניות במחיר המקורי בתקופה האחרונה, כך נמסר מהיבואנית לובינסקי, קיבלו החזר כספי על פער המחיר בין זה החדש לבין זה ששילמו עבור המכונית.