היכן יטפלו במכונית אם אסור להתכנס? לדברי גורמים בענף הרכב, נושא העבודה במוסכים טרם הוסדר במלואו - זאת לנוכח העובדה שמגבלות ההתקהלות האחרונות נמסרו לציבור אתמול (שבת) בערב.
אך עם זאת, המוסכים יפעלו כמובן בהתאם לדרישות החוק. בין היתר בוחנים יבואני הרכב אפשרות להגביל את מספר המכוניות המורשות להיכנס בו זמנית למוסך.
אתמול הודיע איגוד המוסכים, המאגד את פעילות אלפי מוסכים בישראל, כי הנהלת האיגוד בוחנת הקמת קרן סיוע למתן הלוואות על סך 50 אלף שקל לכל חבר - שיוחזרו מיוני 2020 ב-24 תשלומים שווים.
לדברי יו"ר איגוד המוסכים רונן לוי: "נפעל עם לה"ב וארגוני המעסיקים מול ממשלת ישראל ומול ההסתדרות, על מנת להקל בתקופה מאתגרת זו, ולסייע למהלך התקין של העבודה וכן לסייע לכוחות הביטחון ההצלה והבריאות לתחזק את כלי הרכב.
"חברי האיגוד גם מוכנים להתנדב ולסייע בכל הקשור לשינוע ולתחזוקה ולמען השמירה בריאות הציבור והשמירה על שגרת התנועה של כלי הרכב בישראל. מנהלי הסניפים, יושבי ראש הסניפים, ראשי וועדי המקצועות, מנכ"ל האיגוד ויו"ר האיגוד יהיו זמינים לכל פנייה ולמתן סיוע ככל הניתן למוסכים ולצורכי האזרחים בכל הקשור לשמירת שגרת התנועה בישראל".
מרכזי המסירה של יבואני הרכב עוברים לעבודה במתכונת מצומצמת
מרכזי המסירה והערובה של יבואני הרכב עוברים לעבודה במתכונות מצומצמות ותוך חלוקה למשמרות שבהן העובדים אינם מתקהלים. כך עולה מהוראות שהעבירו מספר יבואני רכב לעובדים. בדרך כלל במהלך חודש מרץ מבצעים מרכזי המסירה של יבואני הרכב פעולות הכנה באלפי מכוניות, זאת בין היתר לקראת מסירת מכוניות לחברות ההשכרה בפסח - ואולם, כפי שנחשף ב"כלכליסט", השנה ביטלו רוב חברות ההשכרה את תכניות ההצטיידות - מה שיגרום ככל הנראה בקרוב להעברה של אלפי מכוניות שהיו מיועדות להשכרה - לידי חברות הליסינג.
כך, בשבוע שעבר התקבלו ביוניון מוטורס יבואנית טויוטה ובכלמוביל יבואנית יונדאי ומרצדס החלטות לחלק את מרכזי המסירה של הרכב כך שחלק מהעובדים יגיעו למשמרות עבודה מצומצמות תוך הקפדה על צמצום החשיפה הבינאישית. בנתיים, אתמול נערכו מספר התייעצויות חירום בקרב יבואני הרכב הגדולים - שבמסגרתן הוחלט על צמצום של מצבת כוח האדם באולמות התצוגה. בהמשך יוחלט האם להוציא אנשי מכירות לחל"ת או לסירוגין לימי חופשה שיכנסו לתוקף עד תום חופשת הפסח.
צריכים לעשות טסט לרכב? לא לצאת מהאוטו
מבחני הרישוי השנתיים למכוניות ("טסט") ימשיכו כרגיל לעת עתה - אך בעלי המכוניות לא יורשו לצאת מהמכונית במהלך מבחן הרישוי וגם אחריו - כך מעדכנים היום מאיגוד מכוני הרישוי הישראלי - האחראי על כל מכוני הרישוי הפעילים בישראל. יודגש כי למרות שישראלים רבים אינם יוצאים היום מביתם, בפועל המכוניות עדיין חייבות לעבור את מסלול הטסטים (זאת בהנחה שגילן הוא פחות משלוש שנים, מכוניות אלה פטורות מחובת ההגעה למכון הטסטים ובעליהן נדרשים רק לשלם את אגרת הרישוי) .
על פי נוהל שיופץ היום למכוני הרישוי ברחבי הארץ יצוידו העובדים במכוני הרישוי ברחבי הארץ, שברובם אינם חללים סגורים - במסיכות, כפפות ואמצעי חיטוי. הנהגים לא יורשו לצאת ממכוניתם במהלך הטסט כדי לצפות בתהליך הבדיקה ולראות את הליקויים שמתגלים במכונית. בנוסף, בסוף הטסט לא יוכלו הלקוחות ללכת אל משרדי הרישוי כדי לשלם עבור המבחן ולקבל את מדבקות הרישוי- במקום זאת יבוצע התהליך על ידי צוות המכון.
חדשות קשורות