ארבע במאה: המשומשות שהיינו שמחים לקנות במאה אלף שקל

לפני 9 חודשים, שבוע - 13 פברואר 2024, כלכליסט
ארבע במאה: המשומשות שהיינו שמחים לקנות במאה אלף שקל
המכוניות החדשות עומדות להתייקר שוב השנה כנראה לקראת פסח, ולהוביל לעלייה בביקושים בשוק המשומשות. לכן כבר עכשיו מומלץ לתפוס את המציאות הראשונות בשוק ואלה הן - מיונדאי קונה חשמלית ועד למיצובישי אאוטלנדר

שוק הרכב הישראלי עובר בימים אלה טלטלה לא פשוטה: יבואני הרכב שייקרו בשלהי השנה שעברה את מחירי המכוניות החדשות צפויים לעשות זאת שוב השנה בגלל עליות מחירי השינוע. מחירי המכוניות החשמליות יעלו גם הם בקרוב עם הגעת משלוחים של מכוניות שישוחררו ממכס אחרי עליית מס הקנייה שהתרחשה בינואר האחרון. 

שערי המטבע אינם פועלים לטובת יבואני הרכב וגם לא המצב הבטחוני – והמשמעות היא שהמכוניות החדשות שבכל מקרה התייקרו השנה, כנראה יתייקרו שוב בקרוב. לכך נוסיף את הימנעות חברות הספנות הגדולות מהגעה לישראל – ונקבל "סערה מושלמת", שהדיה יורגשו ככל הנראה בקרוב מאוד בשוק המשומשות, עם עליות בביקושים לדגמים פופולאריים. העליות האלה יורגשו ככל הנראה לקראת פסח, לכן דווקא כעת מומלץ לתפוס את המציאות הראשונות בשוק. לפני כ-12 שנים, 100 אלף שקל היה סכום בו ניתן לרכוש מכונית משפחתית בת שנה, כיום מדובר בתקציב הרבה יותר צנוע. ועם זאת, בשוק הרכב יש לא מעט מציאות. מחירון הרכב של לוי יצחק לחודש פברואר הוא המחירון השני שמתפרסם השנה, אחרי ירידות המחיר הראשוניות של ינואר וניתן למצוא בו כמה רכבים מעניינים:

חשמלי: יונדאי קונה

הרבה לפני שיצרני הרכב הסינים חשבו להיכנס לשוק הרכב הישראלי, ליונדאי כבר היתה כאן מכונית חשמלית. אומנם היא נכנסה לכאן בכמויות מוגבלות יחסית בשנותיה הראשונות אבל במקרה של רוב יצרני הרכב הסינים שמייצרים רכב כביש שטח חשמלי במימדים מקבילים: הקונה עדיפה. לזכותה של הקונה יאמר שניכר שמדובר במכונית של יצרן שיודע מה הוא עושה: איכות הגימור טובה מאוד, איכות הנסיעה סבירה. רמת השימושיות גבוהה, אבל תא המטען אינו ענק. טווח הנסיעה של הקונה יחסית מוגבל במונחים של 2024: היא תיסע 300 קילומטרים ביום טוב בין טעינות, אבל היא באמת תיסע 300 קילומטרים, כלומר לא מדובר במכונית שתסכים לתת 75% מטווח הנסיעה במקרה הטוב אחרי כמה שנים. יכולת הטעינה המהירה מוגבלת מאוד וטעינה מהירה של סוללה ריקה תיקח מעל שעה. בסך הכול למי שמעוניין בחשמלית שתיתן עבודה סבירה בעיר- הקונה EV בהחלט תתאים. המחיר ל

קונה EV מודל 2020 הוא 99 אלף שקל אבל הסיכוי למצוא אחת אינו גבוה: בשנת 2020 הישראלים לא ממש אימצו את רעיון הרכב החשמלי. מי שיוסיף עוד 11 אלף שקל לתקציב ימצא יותר בקלות קונה EV מודל 2021.

פאן: אלפא רומיאו ג'וליה

אלפא רומיאו של השנים האחרונות היא צל חיוור של יצרנית הרכב האיטלקית המפוארת של לפני 30 שנים: המכוניות שלה מבוססות על פלטפורמות משותפות עם ג'יפ רחמנא ליצלן וביצועים ספורטיביים מהן והלאה באדיבות איכות הסביבה, אבל הג'וליה שונה: בג'וליה אנשי אלפא רומיאו לקחו את ההגה תרתי משמע ותכננו מכונית שהיא לא רק מהנה מאוד לנהיגה, היא גם שימושית להפליא ברמת היום יום. הסוד טמון בשלדה: הנעה אחורית כמו באלפות של פעם, ביחד עם מנוע טורבו, צליל נפלא ואיכות נסיעה מרשימה. תיבת ההילוכים אוטומטית וזה מעט מאכזב, אבל התנהגות הכביש חדה להפליא. ומעבר לכך, הג'וליה יפה, מתבלטת בלי להיות מוגזמת, מכונית למי שבאמת מבין עניין וגם מחזיק משפחה. בתקציב של 100 אלף שקל אפשר להביא את גרסת לוסו עם מנוע שמפיק 200 כוחות סוס. זה הספק סביר, תמיד עדיף יותר כוח. מחיר למודל 2017 ברמת גימור LAUNCH EDITION יעמוד על 102 אלף שקל.

שטח: סוזוקי ג'ימני

סוזוקי ג'ימני מהדור הנוכחי הוא הדור המעודן ביותר של רכב השטח הקטן של סוזוקי – וזה אומר שהוא סתם קשה מאוד ולא נוח, אבל לא מעניש כמו קודמו. יש לו מנוע יותר חזק, יש לו קצת יותר אביזרי בטיחות, אבל מה בבסיסו של הג'ימני לא השתנה: שלדת סולם חסונה, שני סרנים חיים על קפיצי סליל, הילוך כוח. כל אלה מעניקים לג'ימני יכולת שטח שהיא הרבה מעבר למפתיעה: היא מצוינת. ולמי שיכולת השטח של הג'ימני לא מספיקה יש שפע של שדרוגים. היתרון המוחשי ביותר של הג'ימני הוא יכולת השטח המרשימה שלו. החיסרון: כל היתר, מדובר ברכב שאינו יציב במיוחד, אינו נוח ועם שתי דלתות: בטח שאינו שימושי לנשיאת מטען של יותר מאדם אחד. אבל כשהאספלט מסתיים, הג'ימני הוא הוא הבחירה הטובה ביותר למי שרוצה להוציא 100 אלף שקל ולמצוא עצמו עם רכב שטח בן עשור שבעליו הקודמים פירקו על סלעים. המחיר לג'ימני מודל 2020: 97 אלף שקל. 

פלאג אין הייבריד: מיצובישי אאוטלנדר

למי שחושב שרכבי פלאג אין הייבריד הם קטע של השנים האחרונות: היפנים היו שם לפני הסינים ומיצובישי נחשבת לאחת מחלוצות הטכנולוגיה. לטובת מי שאינו מכיר: רכב פלאג אין הייבריד מסוגל לנסוע על מנוע חשמלי כמה עשרות קילומטרים ואת הסוללה שלו אפשר לטעון משקע חשמלי ביתי. כשהחשמל נגמר הוא נוסע על בנזין כרכב היברידי לכל דבר, כלומר מי שנוסע למשל מתל אביב להרצליה יכול לנסוע באאוטלנדר בלי לשרוף דלק. מבחינת אבזור ונוחות: מיצובישי אאוטלנדר, כלומר הוא מאוד מאובזר, מציג רמת אמינות סבירה ושימושיות גבוהה. החיסרון: אאוטלנדרים ידועים לשמצה בחוסר יכולתם לעמוד בהצהרות היצרן על טווח חשמלי. 20 קילומטרים על חשמל הם יעד ריאלי, לא 40. מחיר למודל 2016: 99 אלף שקל

Support Ukraine