לרציניים בלבד: חיפושית פולקסווגן ישנה במחיר של דירה

לפני שנה, 10 חודשים - 28 יוני 2022, כלכליסט
לרציניים בלבד: חיפושית פולקסווגן ישנה במחיר של דירה
סדנת מיליוויה הגרמנית משפצת רכבים ישנים תוך הרכבת חלפים חדישים; במקרה של 22 מכוניות מדגם פולקסווגן 1302 שיוצרו בשנות השבעים, מדובר בעלות של 570 אלף יורו למכונית; מה כולל השדרוג?

כמה הייתם משלמים על פולקסווגן חיפושית משופצת? התשובה במקרה של החיפושית המשודרגת שמציגה סדנת מיליוויה הגרמנית היא "מאוד ביוקר".

מיליוויה היא סדנה אשר מתמחה ב"רסטומוד" (Restomod), כלומר שיפוץ של מכוניות ישנות תוך שימוש ברכיבים שלקוחים דווקא ממכוניות חדישות. כלומר הצורה הכללית של הרכב והשלדה הן עדיין אלו של המכונית הישנה, אבל כל היתר מודרני לחלוטין. 

במקרה של מיליוויה, שתייצר רק 22 חיפושיות, הבסיס הוא כמובן פולקסווגן חיפושית 1302 ישנה משנות השבעים, ומיליוויה אפילו תבצע למען הלקוח את רכישת הרכב הישן (זו אינה משימה קשה בהתחשב בעובדה שפולקסווגן ייצרה 22 מיליון יחידות שלה).

אך החיפושית הישנה היא רק ההתחלה: מיליוויה אמנם מבצעת את השיפוץ בהתבסס על השלדה של החיפושית, אך מחליפה את רוב חלקי המרכב, כולל הסמלים של פולקסווגן, בחלקים פרי תכנונה. 

השינוי של הרכב מסתכם בהרבה יותר מהחלפה של דלתות או כנפיים. מכיוון שהשמשה של החיפושית המקורית תמיד היתה זקופה יחסית, במיליוויה מעבירים אפילו את קו השמשה קדימה - וגם מבטלים את ידיות הדלתות המפורסמות והבולטות של החיפושית הישנה ומחליפים אותן בידיות מודרניות ושקועות בתוך הדלתות, כנהוג ברכב מודרני. חישוקי הגלגלים מוחלפים בחישוקי 19 אינץ', כדי לאכלס את מערכת הבלימה החדישה. מעבר לכך, מנוע ה-1.3 הצנוע של החיפושית מוחלף במנוע בנפח 2.2 ליטרים, ותיבת ההילוכים הידנית מוחלפת בתיבה אוטומטית של פורשה. 

מיליוויה, שכבר החלה לקבל הזמנות מלקוחות, מדגישה שכל אחת מ-22 החיפושיות שישוחזרו עולה 570 אלף יורו. לפי אתר החברה, אשר טוענת שבכל חיפושית מושקעות אלף שעות עבודה, מועד האספקה לרכב הראשון הוא יולי 2023.

Support Ukraine