נגמר החרם: פולקסווגן חוזרת למכור מכוניות באיראן

לפני 6 שנים, 8 חודשים - 7 יולי 2017, Walla!
נגמר החרם: פולקסווגן חוזרת למכור מכוניות באיראן
הקונצרן חוזר למכור מכוניות משפחתיות באיראן אחרי 17 שנות היעדרות. "נמלא עוד חור על המפה הגלובלית בתעשיית הרכב"

פולקסווגן הודיעה השבוע כי בקרוב תחל לשווק את מכוניותיה באיראן אחרי שנעדרה מאזור זה של המזרח התיכון מעל 17 שנים, כך על פי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. המהלך צפוי לסייע לחטיבה להפחית את העומסים ממפעלים של הקונצרן בשטחי ברזיל ובסין. שערי איראן נסגרו בפני העולם בעקבות הגבלות סחר חריפות, אבל הסכם הגרעין ב-2015 פתח את הצינורות מארה"ב ומגרמניה.

פולקסווגן אומרים שחתמו על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Mammut Khodro לייבוא של דגמי פאסאט וטיגואן החדשים בין היתר. כלי הרכב ישווקו דרך 8 מפיצים בהתמקדות אסטרטגית על שטח הפעילות הכלכלי בטהרן. "עם החזרה שלנו לאיראן, נמלא עוד חור על מפת תעשיית הרכב הגלובלית. אנחנו מחזקים את הנוכחות הבינלאומית שלנו במזרח התיכון. בתוך כך, אנחנו לוקחים לשם את הדגמים הכי חדישים שלנו עם כל רכיבי היוקרה עבור הלקוחות האיראניים", כך בהצהרת הקונצרן.

בכירים בפולקסווגן מעריכים שיווצר ביקוש גבוה למכוניות גרמניות. לדברם, הממשל האיראני מעריך שבשנה אחת עולות על הכביש 3 מיליון מכוניות חדשות - גדול בהרבה מהשוק הבריטי. באיראן, מתגוררים כיום 80 מיליון בני אדם, כמעט כמו היקף האוכלוסייה גרמניה.

מסקר שנערך לאחרונה באיראן, בעקבות הסכמי הגרעין, נמצא כי 50% מהתושבים יסכימו לרכוש מכוניות מתוצרת זרה. רובם אמרו כי הם מקווים שתוצרת חוץ משמעותה איכות גבוהה יותר, כאשר גרמניה נחשבת

Support Ukraine