הכבאים חוסכים כסף על פרסום: יתלו שלטים על הכבאיות

לפני 4 שנים, 7 חודשים - 30 יולי 2019, כלכליסט
הכבאים חוסכים כסף על פרסום: יתלו שלטים על הכבאיות
במערך הכבאות הוחלט לוותר על פרסום על גבי אוטובוסים ולהציב שלטי פרסום עצמיים על רכבי הכיבוי, הכוללים מסרים בנושא זהירות באש ובחשמל; לפי הערכות, הדבר יוביל לחיסכון של מאות אלפי שקלים בשנה; טייסת הכיבוי המקורקעת חלקית תחזור לפעילות מלאה בימים הקרובים

הכבאיות בישראל יצוידו בקרוב בשלטי פרסום שימוקמו בצידיהן, כפי שנעשה בחלק מהאוטובוסים. במערך הכבאות הוחלט לנצל את כלי הרכב הגדולים והבולטים לטובת שילוט שיעסוק במסרי הכבאות, כגון עידוד התקנת גלאי עשן, זהירות באש ועוד. 

בחודש הקרוב ייצא לדרך פיילוט באזור המרכז, ובהמשך יצוידו בשלטים גם כבאיות באזורים אחרים.

במערך הכבאות אומרים כי על הכלים לא יוצג פרסום מסחרי, וכי המהלך יחסוך לכבאים מאות אלפי שקלים בשנה עבור פרסום באפיקים דומים, כמו למשל על אוטובוסים. מפקד מערך הכבאות, רב טפסר דד שמחי, אמר שהמהלך נועד לשפר את בטיחות האש בישראל. בכל שנה נספים בממוצע 20 איש בארץ בשריפות, מרביתם ילדים וקשישים.

טייסת הכיבוי תחזור לפעילות מלאה בימים הקרובים

כפי שנחשף ב"כלכליסט", טייסת הכיבוי קורקעה חלקית בשבוע שעבר, דווקא בשיא הקיץ, בשל זיהום בדלק שהתגלה במטוסים וסיכן את בטיחות הטיסה בהם. חלק מ-14 מטוסי הכיבוי של "טייסת אלעד" נזקקו לניקוי ייסודי של מכלי הדלק ומערכת הדלק, שיארך ימים.

במערך הכבאות אמרו אתמול כי "הטייסת צפויה לחזור לכשירות מלאה כבר בימים הקרובים, ועד לחזרתה בוצעו התאמות מבצעיות למתן מענה במקרה הצורך. הקפדה על יישום צו נציב הכבאות בדבר איסור הדלקת אש בימים אלו חשובה לאין שיעור. אנו שבים וקוראים לציבור לגלות אחריות ועירנות".

Support Ukraine