סחיטה כספית, הטרדה ואיומים: כך פעלה השוטרת המשקרת מאשדוד

לפני 5 שנים, 3 חודשים - 26 דצמבר 2018, Walla!
Illustration
Illustration
פרשת השוטרת המשקרת מאשדוד ממשיכה להסתבך. גילויים חדשים מתוך תצהיר של מתנדב במשטרה שניסה להתעמת עם השוטרת שנתנה דוחו"ת שקריים לנהגים, חושפת התנהלות של איומים וסחיטה מצדה

- בווידאו: תיעוד מתן דו"ח כוזב על אי עצירה להולך רגל על ידי השוטרת כפי שתועד במצלמות

"מרגע זה הפכה -------- לאימה כלפי, הפכה אותי לשבוי שלה, תוך איומים כפי שהזכרתי לעיל, ומרגע זה החלה לפברק את אותם הדוחו"ת בידיעה שאני לא מסוגל לעשות דבר נגדה". כך, בפירוט המקרים ותהליך טווית הקורים סביבו מתאר מתנדב במשטרת התנועה באשדוד, את מסכת הסחיטה, האיומים ומעשי הרמייה של מי שמכונה "השוטרת המשקרת" שאת מעלליה חשפנו כאן בתחילת השנה.

"רק מכורח האיומים שלה והפחד שתדאג כי יפטרו אותי תוך כדי בניית סיפור כיסוי של הטרדה מינית, נאלצתי בעל כורחי לשתף איתה פעולה בפברוק הדוחו"ת, להמשיך לתת לה כספים במשמרות, עד אשר מוטטה אותי כלכלית ובריאותית, מה שהתבטא בכך שמשפחתי נחשפה לכך שעשקה אותי בכספים. לאור נפילתי הכלכלית אותה גרמה לי, עברתי שני אירועי לב מהחרדה והאימה אותה עברתי ממנה".

האירועים המתוארים נפרשו על פני שנתיים וחצי, מ-2015 ועד 2018, בשנים אלו היה המתנדב משובץ באופן קבוע עם אותה השוטרת, לדבריו בתצהיר - לאחר שזו האחרונה דאגה לכך שישובצו יחד. מה שהחל בתור בקשה שיקנה לה סיגריות ושתיה על חשבונו הפך מהר מאוד לדרישות של סכומי כסף הולכים וגדלים, בשיאם גם 20 אלף שקלים, שהצטברו לסכום כולל של כ-200 אלף שקלים. לאורך כל הדרך הבטיחה לו שתחזיר לו את הכסף כאשר תקבל את כספי התביעה שלה כנגד קצין בכיר שלטענתה הטריד אותה מינית. בתגובה לניסיונות שלו להתרחק ממנה, שלחה לו השוטרת תמונות שלה בביקיני ואף בעירום לטלפון.

מעבר לסחיטה הכספית, השתמשה השוטרת באיום התלונה על כך שהטריד אותה מינית ואיומים אחרים כדי להשתיק אותו מלהתלונן בפני מפקדיה על הדוחו"ת המפוברקים שרשמה לנהגים. בתצהיר שלו שהגיע לידינו נחשפות עוד מדרכי הפעולה שלה והניסיונות שלו להתעמת איתה בניידת לאחר המעשים האלו.

רוצה להיות במקום הראשון במתן דוחו"ת

"בתוך תוכי ידעתי באופן ודאי כי הנהגים לא בצעו את עבירות התנועה. בהרבה מהמקרים בהם פנו אלי נהגים לאימות העבירה, החלטתי לא להגיב וזאת לאור היותה של השוטרת המפקדת שלי ובגלל הפחד שהיא השרישה בי, כי אם אצא נגדה היא תנקוט נגדי בסנקציות כפי שפעמים רבות ציינה זאת, ואף איימה לבצע תוך פירוט דרכי פעולתה".

המתנדב אף מציין כי: "פעם אחת שהיא הייתה רגועה אמרתי לה: "באמת , למה את עושה את זה ורושמת כל כך הרבה דוחות שברובם שקריים?" התשובה הייתה אחת - "אני רוצה להיות מקום ראשון ברישום דוחות במחוז דרום". לימים המטרה הושגה והיא אמרה לי כי זכתה במקום הראשון במחוז דרום ברישום דוחות. כך רשמה על פי עדותו מאות דוחות שקריים לנהגים תמימים באשדוד.

"הטחתי בה כי הנהגים כלל לא ביצעו את עבירות התנועה, ואת בכל זאת נתת להם דו"ח. תשובתה הייתה: "אני ראיתי את העבירה ואתה לא ראית" הכל בצעקות ומורא תוך "הנחייה" "להמליץ" לי לומר כי לא ראיתי את ביצוע העבירה באומרה "ואתה גם ככה יכול לא לרשום את המזכר" הכל בכדי שלא אפריע לדרך פעולתה לתת דוחות מפוברקים".

מסכת ההתעללות של השוטרת בנהגים, נמשכה כאמור שנתיים וחצי, כאשר לדבריו, היא נצלה כל הזדמנות שנקרתה בדרכה על מנת לרשום לנהגים דוחות מפוברקים "במקרה אחד יצאנו לתעד זירה של תאונת דרכים בדרום אשדוד, הגענו לזירה והיא אמרה לי: במקום שנעמוד סתם בצומת, בוא נרשום דוחות לנהגים". אמרתי לה "באנו לתאונה לא לרשום דוחות". לאחר הוויכוח שהתעורר ביניהם, לקח את חפציו ועזב את המקום וחזר לביתו ברגל.

לדבריו "עשרות ומאות נהגים אשר קיבלו ממנה דוחות שיקריים על לא עוול במשך שנתיים וחצי אשר בהן עבדנו יחד". עוד הוא מוסיף "כי באירוע נוסף יצאנו לאכיפה של עבירות תנועה של נהגים. כחלק מתהליך האכיפה מחויב השוטר שהוא מפקד הרכב ובמקרה הזה היא, לבדוק את פרטיו של הנהג במחשב הממוקם ברכב כאשר אחת מהסיבות היא לצורך בחינת האפשרות להמיר את העבירה לדוח אזהרה בהתאם לתוצאות והעבירות של הנהג. בעשרות מהמקרים אמרתי לה "למה את לא בודקת את פרטי הנהג כדי לאפשר לו המרה באזהרה?" היא ענתה: " זה לוקח לנו הרבה זמן לבדוק את הנהג והוא עשה עבירה ולכן יקבל דו"ח".

למה היא עדיין לא מפוטרת?

הפרשה החמורה נחשפה ב"וואלה רכב" בחודש פברואר השנה, כאשר נהג שהואשם בשימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה יצא להילחם על חפותו בבית המשפט וזוכה.

פרסום הידיעה עורר סערה שבעקבותיה, נהגים רבים פנו לעו"ד ערן דמרי - מייצגו של הנהג, והתברר כי מספרם של אלו שנפלו קורבן להתנהלותה גדול ואף הוקמה קבוצת פייסבוק למטרה זו. במרוצת החודשים האחרונים בוטלו שורה של כתבי אישום כנגד נהגים שהתבססו על דוחו"ת שנתנה השוטרת, לאחר שהמשטרה חזרה בה מכוונתה להאשימם. לאחרונה, אף ביטל בית המשפט המחוזי באשדוד פסק דין של בית המשפט השלום שהרשיע נהג אחר שלא התייצב לדיון. עו"ד דמרי, מומחה לדיני תעבורה ובא כוחו של הנהג מסביר כי: "מדובר על צעד חריג מאוד בו בית המשפט המחוזי מבטל פסיקה של בית משפט השלום. כל נאשם אשר קיבל דו"ח של אותה שוטרת, נשפט בהעדר וזאת על אף כי הזימון לבית המשפט נמסר כדין, יוכל לדרוש את יומו בבית המשפט, לאור הספק הקיים כי עיוות הדין קיים בהתנהלותה. צעד זה ללא ספק יקדם אותנו ליום בו ינתן מענה הולם גם לכל אלפי הנהגים אשר קיבלו דוחות מהשוטרת על לא עוול".

לאחר חשיפת הפרשה, הועברה השוטרת מתפקידה באגף התנועה באשדוד לאגף הסיור באשקלון. אם מישהו חושב שמדובר בסיבה לנשום לרווחה - שיחשוב שוב. על טפילת עבירת תנועה תקבלו קנס או זימון למשפט, במקרה שדפוס הפברוק שחזר על עצמו עשרות ומאות פעמים בכביש יקרה לאדם תמים בעבירת אלימות במשפחה - זה גם ייגמר במעצר. משטרת ישראל צריכה להחליט אם היא מקיאה מתוכה נורמות פסולות ואת הנוקטים בהן, או שבוחרת לשמר אותן במערכת. האם השארתה של השוטרת בשורות המשטרה נובעת מליקוי בהבנה של חומרת מעשיה, או שמא המשטרה מעדיפה להשאיר אותה בפנים בגלל סיבות אחרות? מה יש למשטרה להסתיר ובעיקר ממי. מכאן ואילך הדמיון שלכם מוזמן לעבוד שעות נוספות.

תגובות

ממשטרת ישראל נמסר:

כפי שציינו בעבר, השוטרת הועברה מתפקידה כצעד ראשוני במסגרת ההליך שעדיין מתנהל בסוגיה הנידונה.
נדגיש כי בניגוד לטענה העולה בפנייה, אנו פוסלים על הסף כל הליך של "דירוג" איכות השוטר בכפוף למספר הדו"חות שנרשמו על ידו.

תגובת עו"ד דמרי:

מדובר בשוטרת שהועברה בשנים האחרונות בין שלוש תחנות משטרה בשל בעיות משמעת וחוסר מקצועיות. השוטרת שירתה תחילה במשטרת קריית מלאכי אך הועברה לתחנת אשדוד שם החלה במסע צייד שנמשך שנתיים וחצי, במהלכו בדתה ראיות ורשמה דוחות תנועה מפוברקים למאות רבות של נהגים תמימים, תוך שיבוש הליכים וניצול סמכותה. משם הועברה לתחנת אשקלון. אין עוררין כי כך פעלה ועובדה היא כי לאחר החשיפה בוואלה, התביעה המשטרתית נאלצה לחזור בה משורה ארוכה של כתבי אישום שהוגשו על בסיס הדוחות שרשמה, תוך שבית המשפט החל להכיר בחוסר מהימנותה ובעיוות הדין אשר גרמה. לאחרונה אף קיבל בית המשפט המחוזי את ערעורו של נאשם ולאור עיוות הדין אשר נגרם לו ממנה, נפסק כי התיק ינוהל מחדש.

נוכח חומרת מעשיה, היה על המשטרה לנקוט כנגדה בצעדים משמעתיים ולהוציאה לחופשה מאולצת עד לסיום הליך חקירת מח"ש, אולם במקום זאת, ומסיבותיה השמורות לה, היא דואגת לשמרה במערכת, מתוך שיקולים זרים. האכיפה הבררנית של המשטרה בעניין זועקת, שכן במקרים שאירעו בעבר בהם שוטרים פעלו בחוסר מקצועיות ונגדם נפתח תיק במח"ש - הם הושעו באופן מיידי עד לבירור מעמיק. לאור חומרת הדברים, יש להשעותה ללא דיחוי. נכון יעשה ניצב מוטי כהן, מפקד המחוז שמשמש כממלא מקום המפכ"ל כי יקבל את ההחלטה המתבקשת, בגיבוי של ניצב גילאה גזיאל - מנהלת אגף משאבי האנוש.

Support Ukraine