משבר קורונה? מכירות פרארי בישראל זינקו פי 4.5 ברבעון הראשון

לפני 3 שנים, 7 חודשים - 6 מאי 2021, כלכליסט
Illustration
Illustration
יצרנית רכבי-העל, שהיא חלק מקונצרן פיאט, דיווחה על עלייה של 1% במכירותיה בעולם - למרות משבר הקורונה וקשיי הייצור שהענף חווה. בישראל נמכרו ברבעון 9 מכוניות פרארי לעומת 2 בתקופה המקבילה

סטלאנטיס, החברה-האם של פיג'ו, סיטרואן ופיאט, פרסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2021, ומהם עולה כי רשמה רווח של 34 מיליארד יורו. היקף הייצור עמד על 1.61 מיליון רכבים, אם כי לפי תחזיות החברה, צפוי הייצור השנה להיפגע עקב המחסור העולמי בשבבים.

פרארי התאוששה מהמשבר יחסית במהירות והצליחה לייצר 2,771 מכוניות ברבעון הראשון, עלייה של 1% לעומת 2,738 מכוניות ברבעון הראשון של 2020. לזכות פרארי עמדה העובדה שרבים מלקוחותיה הפוטנציאליים מצאו עצמם מחזיקים בכסף פנוי במהלך תקופות הסגר וההגבלות בעולם, דבר שאיפשר ליצרנית רכבי-העל האקזוטיים לרשום עלייה למרות כל קשיי הייצור.

הזינוק במכירות הורגש גם בישראל, עם תשע מסירות של מכוניות פרארי בחודשים ינואר-מרץ השנה, לעומת שתי מכוניות פרארי בלבד שנמסרו ברבעון המקביל.

פרארי רשמה ברבעון המדווח רווח נקי של 206 מיליון יורו, המהווה עלייה של 24.1% לעומת הרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד.

מדו"חות סטלאנטיס עולה גם כי החברה ויתרה ברבעון הראשון על שירותיה של טסלה בנושא תקנות הזיהום החדשות, וככל הנראה תישמר מגמה זו גם ברבעונים הבאים.

עקב החלטת האיחוד האירופי בשנת 2019 על קביעת תקנות CAFE - תקנות הזיהום שמגבילות את יצרני הרכב לפליטת מזהמים ממוצעת של 95 גרם לקילומטר - התעוררה מעין בורסת זיהום, שבמסגרתה חברו יצרני הרכב המזהמים - כלומר, אלה שהטכנולוגיה בידיהם עדיין אינה בשלה - ליצרני הרכב הנקיים, והעבירו להם סכומי עתק, כדי שהאיחוד האירופי יאחד את נתוני פליטת המזהמים של היצרנים. הצעד נעשה כדי להפחית, באופן לחלוטין לא כשר, את נתוני פליטת המזהמים של היצרנים.

במקרה של סטלאנטיס שילמה יצרנית הרכב החדשה, הצרפתית-איטלקית-אמריקאית, לטסלה סכום של 2.4 מיליארד דולר כדי לעמוד בדרישות הזיהום. הסכום נועד לכסות גם את הוצאות הזיהום שלה לשנת 2021. כעת, משאין לה עוד צורך בחיבור עם טסלה, תידרש סטלאנטיס למו"מ מחודש על רקע פרישתה מההסכם, כולל פיצוי לטסלה.

Support Ukraine