טסלה הכריזה כי היא יוזמת ריקול של 123 אלף רכבים ממודל ה-S שלה בשל בעיה במערכת ההיגוי. הבעיה התגלתה רק במודל ה-S שיוצרו לפני אפריל 2016. טסלה ציינה כי מכוניות ממודל X ומודל 3 אינן כלולות בריקול.
במייל ללקוחות, הסבירה יצרנית הרכבים החשמליים כי זיהתה "קורוזיה מוגברת" במערכת ההיגוי של הרכבים המדוברים. טסלה מסרה כי גם במקרה של תקלה כתוצאה מהקורוזיה, יוכלו הנהגים להמשיך ולהשתמש במערכת ההיגוי, אך ייאלצו להפעיל כוח משמעותי.
"התקלה מקשה מאוד על ההיגוי, אך לא משפיעה על השליטה ברכב במהירויות גבוהות שבהן לא נדרש הרבה כוח לשם ההיגוי", נכתב באימייל לבעלי הרכבים.
טסלה מסרה כי זיהתה את הבעיה רק ב"אזורי אקלים מאוד קרים", כלומר מושלגים, שבהם נהוג לפזר מלח על הכבישים כדי להמיס את השלג והקרח. ואולם לדברי החברה, הריקול כולל את כל הרכבים ממודל S ללא קשר לאזור גיאוגרפי, "כדי למנוע בעיות עתידיות אם הרכב אכן ישמש ביום מן הימים באזורים קרים".
"על מנת להבטיח את בטיחותכם, טסלה תחליף - כאמצעי מנע - את רכיב ההיגוי בכל רכבי המודל S שיוצרו לפני אפריל 2016 (רכבי טסלה אחרים אינם מושפעים). לא אירעו פציעות או תאונות כתוצאה מרכיב זה, חרף העובדה כי רכבים אלו צברו למעלה ממיליארד מיילים".
מדובר במכה נוספת לטסלה, לאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס הורידה השבוע את דירוג החוב של החברה מ-2B ל-3B. במודי'ס הדגישו שטסלה חייבת לגייס סכום משמעותי בזמן הקרוב על מנת שתוכל לעמוד בפירעון החובות ולהימנע מבעיית נזילות חמורה.
חדשות קשורות