ארגון הבטיחות האירופי: ציון גרוע לסנדרו החדש של דאצ'יה

לפני 3 שנים - 14 אפריל 2021, כלכליסט
ארגון הבטיחות האירופי: ציון גרוע לסנדרו החדש של דאצ'יה
הסנדרו קיבל ציון של 2 מ-5 כוכבים במבחן ריסוק, כי רנו, שדאצ'יה היא חלק מטיבת הלאו קוסט שלה, החליטה לחסוך 100 דולר ולא ציידה אותו במצלמה שהיתה יכולה לאפשר לו להימנע מלדרוס הולכי רגל ורוכבי אופניים

ההתחלה נראתה מבטיחה. בשנה שעברה חשפה דאצ'יה הרומנית, זה 22 שנה חטיבת הלאו קוסט של רנו הצרפתית, דגם ראשון עם מערכת בלימת חירום אוטונומית. זה היה אמור להיות מסר שדאצ'יה מתחילה לסגור את הפער עם שאר המכוניות העממיות, ולהראות שהיא מסוגלת לספק את המכוניות הזולות והנגישות בשוק, בלי להתפשר יותר מדי.

אולם היום פרסם ארגון הבטיחות האירופי, היורואנקאפ, את מבחן הריסוק שערך לדגם החדש, סנדרו, וריסק את היומרה הזאת. הסנדרו, שנבחן בשתי גרסאות, ג'יפון וסדאן משפחתית, קיבל ציון גרוע של 2 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק. שתי המכוניות אמנם סיפקו הגנה נאותה על הנוסעים בזמן תאונה כאשר נבחנו בריסוק חזיתי ומהצד, אבל איבדו נקודות חשובות בגלל המחסור באביזרי בטיחות מודרניים.

בלימת החירום האוטונומית, מערכת שמגיעה היום כסטנדרט ב-99% מהמכוניות החדשות שנמכרות בישראל, מצוידת רק במכ"ם, שעולה ליצרנית פחות מ-100 דולר, אך לא במצלמה עם יכולת ראייה ממוחשבת, שעולה סכום דומה. המכ"ם מסוגל לזהות רכב מלפנים, אבל לא הולך רגל או רוכב אופניים. בנוסף הסנדרו נעדר מערכות שהופכות גם הן לסטנדרטיות היום גם במכוניות עממיות, כמו תיקון סטייה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית גם בעת נסיעה לאחור.

"הבטיחות התקדמה הלאה", אמר מזכ"ל היורואנקאפ מיכאל ואן רייטינגן, "והצעדים המשמעותיים ביותר למניעת תאונות מלהתרחש נעשים כעת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. דאצ'יה מצאה את דרכה בשוק ודבקה בה, אבל ציון של 2 כוכבים בלבד מראה מעט מאוד אמביציה, אפילו עבור מוצר לאו קוסט. ההחלטה שלא לצייד את הסנדרו במצלמה מאכזבת וסותרת את המגמה בשוק, כשבדאצ'יה מודעים לכך שממילא הם יאלצו לשדרג בקרוב את בטיחות המכוניות שלהם כדי לעמוד בתקנות חדשות". 

ואן רייטינגן ציין כי אם הסנדרו היה מצויד במערכות הבטיחות החסרות, הוא היה זכאי לציון של 4 כוכבים.

קרסו מוטורס, יבואנית רנו, אמורה להתחיל לשווק בארץ את הסנדרו החדש ברבעון האחרון של השנה. הסנדרו הקודם היה הרכב החדש הזול ביותר בישראל, כשנמכר בגרסה ידנית ב-60 אלף שקל. הדגם החדש, שיגיע לראשונה גם עם תיבה אוטומטית רציפה, אמור להיות יקר יותר, אך להישאר הדגם הזול בארץ.

במקביל בחן הארגון את צמד הג'יפונים החשמליים התאומים, פולקסווגן ID.4 וסקודה אניאק, שזכו שניהם לציון חמשת הכוכבים המירבי.

Support Ukraine