מטרו מוטור, יבואנית הרכב הדו גלגלי הגדולה בארץ תייבא את המכוניות החשמליות של Leap motor הסינית. ליפמוטור הוקמה ב-2015 וגייסה עד היום 1.1 מיליארד דולר ממשקיעים סיניים.
בשבוע האחרון היא הגישה תשקיף לבורסה בהונג קונג, במטרה לגייס מיליארד דולר נוספים, ודיווחה כי מכרה ב-2022 בסין 43 אלף מכוניות.
בדרך לחתימה על החוזה אתמול גברה מטרו, שבבעלות היו"ר והמייסד גדי אבירם, חן למדן וקרסו מוטורס ומנוהלת בידי תומר קומרוב, על מספר יבואניות רכב. ברבעון הרביעי השנה יושקו בארץ שלושה דגמים, שיהיו תחרותיים במחיר ובטכנולוגיה, אם כי טרם עברו מבחן ריסוק מערבי. זה יהיה זיכיון הרכב החשמלי השני של מטרו אחרי קארמה האמריקאית.
TO3: מיני עם 5 דלתות ו-4 מקומות ישיבה, סוללת 36.5 קוט"ש, טווח של כ-300 ק"מ בתקינה אירופית, טעינה מהירה ומערכות בטיחות אקטיבית. המחיר: 70-80 אלף שקל, זול מדגמי בנזין מקבילים.
C11: ג'יפון עם 5 מקומות ישיבה. סוללת 90 קוט"ש ומנוע 536 כ"ס, טווח של כ-410 ק"מ. המחיר: 160-180 אלף שקל.
C01: סדאן בגודל טסלה מודל 3, סוללת 90 קוט"ש, 0-100 קמ"ש ב-4 שניות. המחיר: 180-200 אלף שקל.