דאצ'יה מציגה: חשמלית עממית ראשונה

לפני 4 שנים, חודש - 4 מרץ 2020, כלכליסט
דאצ'יה מציגה: חשמלית עממית ראשונה
הספרינג שכוללת ארבעה מקומות ישיבה, תצויד בסוללה שתאפשר נסיעה לטווח של 200 קילומטרים

דאצ'יה מציגה אב טיפוס למכונית חשמלית ראשונה מתוצרתה - שתיקרא דאצ'יה "ספרינג" (אביב). לפי דאצ'יה, אב הטיפוס מיועד להמחיש כיצד תיראה מכונית חשמלית ראשונה של המותג הרומני. לפי דאצ'יה, הספרינג שכוללת ארבעה מקומות ישיבה, תצויד בסוללה שתאפשר נסיעה לטווח של 200 קילומטרים.

בדומה לדגמים אחרים של דאצ'יה, גם הספרינג היא אומנם מכונית סופר מיני לכל דבר - אך היצרנית בוחרת להציג אותה בגרסה "מוקשחת", כלומר כזו שמעוצבת כרכב כביש שטח, כולל פגושים מוגדלים, מגינים לספי הרכב וצבע מגוון מט. מעבר למידע המועט שמשחררת דאצ'יה מזכירה היצרנית כי מדובר ברכב שיהיה זמין גם לשירותי car share – כלומר שיתופי רכב. דאצ'יה עצמה נחשבת זה שנים למותג ה"לואו קוסט" בקבוצת רנו ניסאן – וכתוצאה מכך מקבלת לעתים קרובות מנועים וותיקים של הקונצרן. היתרון לכך הוא חלקי חילוף זמינים וזולים ועלויות פיתוח ומחקר שכבר שולמו – אך הבעיה היא שמכיוון שמדובר במנועים שאינם החדישים ביותר, מדובר גם במנועים ששיעור פליטת המזהמים שלהם לעתים גבוה.

השנה דורשות הרשויות באירופה מיצרני הרכב לשמור על ממוצע פליטות מזהמים של 95 גרם לקילומטר - ויצרן שאינו עומד בממוצע נדרש לשלם קנסות. כתוצאה מכך עלולה דאצ'יה למצוא עצמה משלמת מיליוני יורו לאיחוד האירופי – אלא אם תציג מכוניות חשמליות ש"יאזנו" את ממוצע הפליטות.

Support Ukraine