לא קונים צרפתי? סיטרואן קקטוס מבוקש כרכב משומש

לפני 6 שנים, 9 חודשים - 25 מאי 2017, Walla!
Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus
על פי נתוני אתר יד 2 עולה כי קרוסאוברים קומפקטיים נמכרים במהירות גבוהה. סיטרואן קקטוס מבלה הכי פחות זמן בלוח, אבל גם הונדה HR-V וסקודה יטי נחטפים

כפי שדיווחנו לכם בחודש הקודם בסקירת המשומשות המקיפה שביצע עבורנו אתר יד2, רוב מכריע של הישראלים מפקיד את אמונו ואת כספו במכוניות יפניות משומשות - ועדיף שהן תהיינה בעלות תא מטען נפרד ומנוע אלף שש מאות סמ"ק.

ואולם, אחד מהסגמנטים שחווים את הגידול המשמעותי ביותר בשנים האחרונות הוא זה של רכבי הפנאי הקומפקטיים, או "ג'יפונים" בלקסיקון המקומי (והשגוי). על פי דוח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם בחודש אפריל, עולה כי כמעט רבע מכל המכוניות החדשות שעלו לכבישים מתחילת 2017 היו מקבוצת הפנאי - גדולים וקטנים, כלומר קצת מעל 30 אלף כלי רכב.

מותג אודי למשל, מסר מעל 1,100 קרוסאוברים בארבעת החודשים הראשונים של השנה, כמעט מחצית מסך מסירות החברה. מיצובישי מכרה יותר מ-3,000 רכבי פנאי מתוך 4,700 מסירות בסך הכול ובמקום הראשון ניצבת קיה, שמסרה קרוב ל-6,600 קרוסאוברים מתוך 14,632 כלי רכב.

היתרון של רכבי פנאי קומפקטיים, בעיקר העירוניים שבהם, נעוץ בעובדה כי הם ממעטים להגיע לציים. למעשה מספרם זניח בחברות, ולכן כרכב משומש שנמצא ביד פרטית הביקוש ערני וממשיך לשמור על רלוונטיות, ככל שהפופולריות של הקטגוריה גדלה וההיצע ממשיך להתרחב.

מבדיקה שערך יד 2, מתגלות כמה תוצאות מפתיעות לגבי העדפות המשוטטים בלוח. במקום הראשון, נמצא כי רכב הפנאי המחופש ביותר הוא סיטרואן קקטוס, קרוסאובר ממוצא צרפתי שאף מצויד רק בתיבה ידנית. משך הזמן שמודעת הרכב הופיעה באתר עומדת בממוצע על 19 ימים בלבד. אחריו ברשימה, הונדה HR-V עם 22 ימים, סקודה יטי 23, רנו קפצ'ור 24, דאצ'יה דאסטר - רכב רומני שגם הוא מצויד בתיבה ידנית (הדגם האוטומטי זה עתה הושק בארץ) עם 24 ימים גם כן, סוזוקי קרוסאובר 25, ניסאן ג'וק 30, פיאט 500 איקס 31 וכן שברולט טראקס.

בחודש האחרון חלה האטה במכירות רכב חדש, אבל מפילוח הנתונים של איגוד היבואנים מסתמן שקרוסאוברים נוטלים את ההובלה; הרכב הנמכר ביותר בארץ עד עתה הוא קיה ספורטאז' (4,291 כלי רכב), ובפערים גדולים ממנו יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר עם כ-2,400 מסירות. בקבוצת B, סגמנט הקרוסאוברים הקטנים, מוביל בבטחה סוזוקי קרוסאובר עם יותר מ-1,200 מסירות ועוד כוכב עולה הוא טויוטה C-HR, ממנו נמסרו 1,039 כלי רכב בפרק זמן קצר.

גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2 אמרה: "מכוניות משפחתיות וחסכוניות - מבוקשות יותר. בין היתר בשל המיתוג שלהן כמכוניות חסכוניות ואמינות. מעבר לכך, ניתן לראות שהישראלים מאוד אוהבים את הגי'פונים, שנכנסו חזק לשוק".

Support Ukraine