ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP פרסם את תוצאות מבחני ריסוק שערך הארגון בכמה דגמי מכוניות – שחלקם מיובאים גם לישראל. לפי נתוני הארגון, רוב הדגמים אשר נבחנו קיבלו ציון גבוה של חמישה כוכבים מתוך חמישה במבחני הריסוק הכוללים גם התייחסות למערכות בטיחות אקטיביות, להגנה על הולכי רגל בזמן תאונה ולחוזק המבנה של הרכב.
הדגם הראשון אשר נבחן על ידי EURONCAP הוא בעל חשיבות גבוהה לשוק הישראלי: אטו 3 של BYD הסינית שקיבל ציון בטיחות של חמישה כוכבים מתוך חמישה. על פי הממצאים שמפרסם EURONCAP, תא הנוסעים של האטו 3 עמד היטב בתאונה וגם הפגין רמה גבוהה של הגנה על נוסעים בגדלים שונים, כלומר מבוגרים וילדים.
עם זאת לפי הממצאים, עלולים נוסעים ברכב להיפגע במקרה של תאונת דרכים חמורה בה ייפגעו הצדדים של האטו 3.
כמו כן נבחנה מכונית היוקרה החשמלית של מרצדס, ה-EQE, שקיבלה ציון גבוה של חמישה כוכבים לאחר שתא הנוסעים שלה עמד היטב בכוחות שהופעלו עליו במהלך תאונה. מאזדה 60 CX, רכב כביש שטח שאינו משווק כיום בישראל, קיבל גם הוא חמישה כוכבים.
גם ב.מ.וו X1 קיבל ציון גבוה של חמישה כוכבים – אך בארגון מדגישים כי בעת תאונה נרשמו פגיעות ברגלי בובת הנהג. מעבר לכך מציינים ב-EURONCAP שההגנה בעת תאונה על אזור החזה של בובת הריסוק של הנהג היתה "חלשה".
גם ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר שנבחנה על ידי הארגון קיבלה ציון של חמישה כוכבים – אבל רגליה של בובת הריסוק אשר ישבה במושב הנהג נפגעו.
פולקסווגן גולף המחודשת קיבלה אף היא ציון גבוה של חמישה כוכבים. לציון של חמישה כוכבים זכו עוד שני דגמים של קונצרן פולקסווגן: סיאט ארונה וסיאט איביזה – כאשר באחרון נרשמו פגיעות בבובות הריסוק במבחן אשר מדמה תאונה צידית קשה ובאיביזה נרשמה תנועה מוגזמת של בובות הריסוק בתוך הרכב.
לצד מצטייני המבחן, מדווח הארגון כי שתי מכוניות קיבלו ציון חלקי של ארבעה כוכבים: סיטרואן X5C שלא הגנה היטב על יושבי הרכב מתזוזה בזמן תאונה, וה"לימו" של מובילייז, שהיא למעשה רכב חשמלי שיתופי שרנו נערכת לפרוס ברחבי העולם.