+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1551, סה"כ - 20323

שולפים ציפורניים: קרב המאסף של יבואני הרכב

26 יוני 2017 - כלכליסט

שולפים ציפורניים: קרב המאסף של יבואני הרכב

התחזית האופטימית למסירת 300 אלף רכבים ב־2017 כנראה לא תתממש, והיבואנים ינסו להציל את השנה עם דגמים שהציבור אוהד במיוחד: רכבי כביש־שטח מאובזרים והאצ'בק מתוחכמות. כלכליסט מציג את המכוניות שיגיעו לארץ בחודשים הקרובים וצפויות להפוך ללהיטי מכירות

התחזיות המנופחות ל־300 אלף מכוניות שיימסרו ב־2017 הולכות ומתבדות, ויבואני הרכב נאלצים לשנות אסטרטגיה בהתאם למגמות הביקושים. המיינסטרים המשפחתי נזנח על ידי הציבור, ואת מקומו תפס רכב הכביש־שטח. אך לא כל רכב כביש־שטח, רק כזה הנחשב למאובזר והרפתקני. ולמעוניינים במכוניות משפחתיות, מכונית סדאן ארבע דלתות כבר אינה אופציה: כעת מדובר במכונית משפחתית האצ'בק קטנה, אך מתוחכמת מבחינת המנוע והאבזור. המחצית השנייה של 2017 צפויה להיות מחצית של שליפת ציפורניים, ואלה הדגמים שיככבו בקרב הסופי של יבואני הרכב.

יונדאי קונה

עיצוב קיצוני במוחד

יונדאי נמצאת בימים אלה במקום בעייתי: ליצרנית הקוריאנית הגדולה בעולם אין רכב כביש־שטח קטן, כזה שימוצב מול ניסאן ג'וק המיתולוגי, ועל רקע זאת היא מפסידה נתח שוק מהותי בעולם. אך כבר במהלך הרבעון האחרון של השנה צפוי להגיע לישראל יונדאי קונה (KONA), הכביש־שטח הקטן של יונדאי שמיועד להיכנס לפלח שוק צפוף במיוחד.

כנהוג בענף הרכב העולמי, מי שמגיע מאוחר למסיבה צריך לעשות הכי הרבה רושם. לכן ביונדאי בחרו בעיצוב קיצוני במיוחד. מלבד זאת, קונה תצויד במנועי בנזין בנפח 1.6 ו־2 ליטרים, אך המנוע הרלוונטי ביותר לשוק הרכב הישראלי הוא מנוע טורבו קטן, בנפח ליטר אחד בלבד, המפיק 120 כוחות סוס.
פרט פיקנטי: במדינות דוברות פורטוגזית הקונה תזכה לשם אחר, שכן בפורטוגזית "קונה" היא קללה.

מיצובישי אקליפס קרוס

משוויצה בטכנולוגיה שלה

מיצובישי, שהגיחה בשנה שעברה חבולה ופגועה לאחר שנתפסה מרמה במבחני צריכת דלק, ואז נמכרה לקונצרן רנו ניסאן, הציגה השנה מוצר ראשון לאחר האיחוד – אקליפס קרוס. הבעיה היא שבשוק מלא רכבי כביש־שטח נדרש הרבה כדי להתבלט.

הפתרון של מיצובישי: שימוש בטכנולוגיה. אקליפס מצוידת בהנעה כפולה, במנוע טורבו בנפח 1.5 ליטרים – וגם בתיבה אוטומטית רציפה בעלת שמונה מהירויות. על פי נתוני מיצובישי, אקליפס משתרעת על 4,405 מ"מ, רוחב של 1,805 מ"מ, וגובהה 1,685 מ"מ, נתון המציב אתה מבחינת גודל מול מתחרים כמו מאזדה CX3. הגיוני, בהתחשב בעובדה שהשנה צפוי להגיע ארצה גם מיצובישי ASX, רכב כביש־שטח קטן יותר. אגב, השם "אקליפס" אינו חדש. אקליפס היתה מכונית ספורט מיתולוגית של מיצובישי משנות ה־90.

סיטרואן C3 איירקרוס

מחווה היסטורית עם חידושים

אם יש משהו שסיטרואן הצליחה ללמד את תעשיית הרכב האירופית במהלך העשור הנוכחי, זה לא רק שאפשר לשקם תדמית בעייתית, אלא אפשר גם לייצר מכוניות שאומנם מהוות מחווה להיסטוריה המפורסמת של היצרנית, אך אינן כבולות לתצורות היסטוריות. כלומר גם רכבי כביש־שטח, גם מכונית משפחתיות – וגם מכוניות סופר־מיני.

הדגם המעניין ביותר בהיצע דגמי סיטרואן שיגיע ארצה במחצית השנייה של השנה הוא סיטרואן C3 איירקרוס. איירקרוס מחליף את סיטרואן C3 פיקאסו, שהיה בכלל מיניוואן ומכוון ישירות אל רכבי כביש־שטח, כגון יונדאי קונה וניסאן ג'וק. היצע המנועים הרלוונטי לשוק הישראלי יכלול מנוע 1.2 ליטרים בעל שלוש הבוכנות של סיטרואן, שיגיע ארצה בגרסת טורבו.

איירקרוס אומנם אינו מצויד לנסיעה בשטח קשה, אך בסיטרואן הוחלט לציידו בבקרת משיכה מיוחדת המדמה פעילות מערכת הנעה כפולה.

מאזדה CX5

בטוחה יותר וספורטיבית יותר

מאזדה ישראל עוברת בשנים האחרונות תהליך התבגרות. אם בעבר מכוניותיה של היצרנית היפנית הקטנה היו להיט ישראלי בשל שמרנותן וחיבת ציי הרכב אליהן, היום הכיוון של מאזדה העולמית שונה. המכוניות כבר אינן עממיות, אלא פרימיום יפני עמוס טכנולוגיה ומוכוון ביצועים.

ההתפתחות הזו לא ממש קלעה לטעם הישראלים, ומאזדה החלה להחליק אחורה בטבלאות המסירות. אך במהלך כל השנים למאזדה היה נשק סודי: CX5, רכב כביש־שטח שמתחרה ישירות מול יונדאי טוסון ודומיו, שהביקוש לו מעולם לא נחלש.

כעת מגיע CX5 חדש שאמור לעלות על קודמו בכל היבט. הוא אינו נראה מאוד שונה מקודמו, אך מדובר ברכב שאמור להיות מרווח יותר, קל יותר, בטוח יותר וגם ספורטיבי יותר. המנוע העיקרי הוא בנפח 2 ליטרים, ומפיק 165 כוחות סוס. ההשקה תתקיים כבר בשבועות הקרובים. אגב, "ג'ינבה איטאי", פילוסופיה הדוגלת בחיבור בין אדם למכונה, היא העומדת מאחורי מאזדה CX5.

סיאט איביזה

מתומחרת נמוך יחסית

מעטות הן המכוניות בארסנל קונצרן פולקסווגן שמצליחות לסחוב במשך שנים רבות ללא שינויים משמעותיים. במקרה של סיאט איביזה ההחלטה לא לשנות אותה קשורה להצלחה יוצאת דופן של הדגם, וגם למיצוב שלה בתוך הקבוצה־האם. כי מה לעשות, ברצלונה רחוקה מאוד מברלין, וסקודה, החטיבה הרווחית ביותר בקונצרן פולקסווגן, נמצאת במקום גבוה יותר. לכן איביזה נותרה במשך שנים ללא שינוי. אך לא עוד.

איביזה החדשה שונה לחלוטין מקודמתה. בסיס הגלגלים ארוך ב־9.5 ס"מ, נתון מכובד במיוחד. האורך הכללי צמח ב־8 ס"מ, והמנוע העיקרי הוא טורבו בנפח ליטר אחד בלבד, המפיק 115 כוחות סוס. ניסיון העבר מלמד שסיאט איביזה תומחרה יחסית נמוך בהשוואה למתחרותיה. כנראה שהדגם החדש לא יהיה שונה. אגב, איביזה החדשה היא אחד מדגמי סיאט המעטים שמיוצרים גם באפריקה, באלג'יר.

קיה ריו

פחות שמרנית מהדור הקודם

קיה, שמתחרה זה זמן רב מול אחותה מבית יונדאי על המקום הראשון בשוק הרכב הישראלי, נתפסה בעבר כיצרנית שמרנית למדי. אבל זה עומד להשתנות. בהיררכיה של קונצרן יונדאי־קיה, יונדאי היא הרצינית, וקיה היא השובבה והספורטיבית. וריו החדשה ממחישה זאת היטב.

בעוד דגמי קיה ריו הקודמים היו סוסי עבודה, מה שגזר עליהם מידה גבוהה של אנונימיות בהיצע דגמי קיה, ריו החדשה פונה לקהל מעט פחות שמרן. בנוסף לכך מדובר במכונית גדולה בהשוואה לריו הנוכחית. על פי נתוני קיה, ריו החדשה משתרעת על 4,065 מ"מ, כלומר ארוכה בסנטימטר וחצי מן הדור היוצא, ובסיס הגלגלים שלה הוא 2,580 מ"מ, כלומר 10 מ"מ יותר מהדור היוצא. החידוש המהותי ביותר בריו הוא מנוע טורבו קטן בנפח ליטר, המפיק 100 או 120 כוחות סוס בהתאם לגרסה. לצדו מוצעים מנועים ותיקים של קיה, בנפח 1.25 ו־1.4 ליטרים.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotavtoVAZawardsbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChevrolet BoltChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscrash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectreonelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FocusfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfunnygeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda Odysseyhow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai TucsonHyundai VelosterIIHSInfinitiinfotainmentinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedKia Optimakia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitLeolexuslidarlight railLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyemoovitmotorcyclemotorsportnavigationNEVSNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNorwayNvidiaoecdofoopelOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepsapublic transportQorosrailwayramrange roverratingsrecallrecallsrenaultRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxtaxitechnologytel avivtel-avivterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota Yaristrade wartraffictransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоАрадаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские праваГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогаКарасо МоторсКармельКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКнессетКольмобилькоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажипроишествияРаанаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСАМЛАТскандалсоветыстатистикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решениясуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртопливоТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттрафикугонугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.וובטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'גג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחיפהחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטרייד איןיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכסמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירות רכבמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן קשקאיניסוינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאן יאנגסאנגיונגסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדת טעינהענף הרכבערדפולקסווגןפולקסווגן פולופורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראלירב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית
מכור את הרכב שלך