התייקרויות של עשרות שקלים: מחירי אגרות הרישוי לרכב יעלו מאפריל

לפני חודשיים, שבוע - 18 פברואר 2024, כלכליסט
התייקרויות של עשרות שקלים: מחירי אגרות הרישוי לרכב יעלו מאפריל
כך למשל, אגרת רישוי לרכב חדש שמחירו עד 111 אלף שקל תתייקר ל-1,194 שקל; האגרה לרכב שמחירו עד 135 אלף שקל תתייקר מ-1,475 שקל ל-1,519 שקל. גם חידוש הרישיון ומבחן שליטה באופנוע יתייקרו מאפריל

אגרות הרישוי לרכב יתייקרו מאפריל - כך עולה ממסמכים שהפיץ משרד התחבורה.

כיום בישראל קיימים שני סוגים של אגרות שמשלמים בעלי מכוניות: אגרת הרישוי, כלומר האגרה שיש לשלם מדי שנה למשרד התחבורה (גם על רכב חדש וגם על רכב משומש); ואגרת ביצוע הטסט, שמשולמת למכון הרישוי וגובהה מגיע לעשרות שקלים.

אגרות הרישוי לרכב הן אגרות שצמודות למדד. הן מחולקות ל-7 קבוצות, שעודכנו בידי משרד התחבורה בתחילת השנה. הגבולות זזו באלפי שקלים בודדים מכיוון שגם מחירי המכוניות בישראל השתנו, אך שינוי זה אינו משפיע על הצרכנים באופן משמעותי. 

אגרות הרישוי יתייקרו כעת בהתאם לקבוצות החדשות: הקבוצה הראשונה כוללת רכבים חדשים שמחירם עד 111 אלף שקל, והאגרה בקבוצה זו תתייקר ל-1,194 שקל; לפני העדכון, הקבוצה כללה רכבים חדשים שמחירם עד 106 אלף שקל והאגרה עמדה על 1,160 שקל - כך שמדובר בהתייקרות של 34 שקלים. הקבוצה השנייה כוללת רכבים שמחירם עד 135 אלף שקל, כלומר בעיקר מכוניות סופר מיני ורכבי כביש שטח קטנים, והאגרה בקבוצה זו תעמוד מאפריל על 1,519 שקל (לעומת 1,475 שקל כיום). בקבוצת הרישוי השלישית, שכוללת רכבים שמחירם עד 159 אלף שקל, כלומר בעיקר רכבי כביש שטח עממיים, גובה האגרה כיום לרכב חדש הוא 1,779 שקל. בעוד פחות מחודשיים היא תתייקר ל-1,831 שקל.  

לאחרונה הודיע משרד התחבורה כי ההנחה באגרות הרישוי לרכב חשמלי צפויה להתבטל, והמשמעות היא שכעת בעלי מכוניות חשמליות ישלמו אגרות רישוי ככל יתר בעלי המכוניות. כך למשל, אם הצעד אכן יצא לפועל, בעלי רכבי כביש שטח סיניים חשמליים עממיים, שרובם משתייכים לקבוצת הרישוי הרביעית (עד 179 אלף שקל), ישלמו מאפריל 2,185 שקל אגרת רישוי שנתית.   

גם בעלי רכבים משומשים צריכים לשלם אגרת רישוי, והיא מחושבת בשיטה של סולם יורד - כלומר, המחיר נקבע לפי מחיר הרכב כשהיה חדש, וגובה האגרת יורד מדי שנה. התייקרות אגרות הרישוי משפיעה גם על הרכבים המשומשים - לדוגמה, בעליו של רכב כביש שטח בן 4 שמחירו היה 150 אלף שקל כשהיה חדש צריך לשלם כעת 1,556 שקל מדי שנה, אך מאפריל הקרוב המחיר יעלה ל-1,602 שקל.

לא רק אגרת הרישוי מתייקרת: מסמכי משרד התחבורה מצביעים גם על התייקרות של שירותים שונים. לדוגמה, מבחן שליטה באופנוע, שעולה 73 שקלים, יעלה בקרוב 75 שקלים. חידוש רישיון לעשר שנים, שעולה כעת 474 שקלים, יעלה בקרוב 488 שקלים.

Support Ukraine