מדבקות הטסט לא יירדו מהשמשות - את מי מאשים משרד התחבורה?

לפני שנה, 4 חודשים - 12 דצמבר 2022, כלכליסט
מדבקות הטסט לא יירדו מהשמשות - את מי מאשים משרד התחבורה?
בקיץ האחרון הכריזה השרה מיכאלי על ביטול מדבקות הטסט, אולם השבוע חשף כלכליסט שבמשרד התחבורה הודיעו שהחובה עדיין בתוקף. במשרד התחבורה מאשימים את משרד המשפטים בעיכוב

בקיץ האחרון הכריזה שרת התחבורה מרב מיכאלי על ביטולו של מה שישראלים רבים לא ידעו שהוא מבחינתם מפגע: מדבקת רישוי הרכב שמוצמדת לשמשה ומציינת מתי על הרכב לעבור את הטסט השנתי. 

לביטול חובת ההדבקה אין שום משמעות חוקית וגם החיסכון שמסתכם בכמה אגורות - עלות המדבקה - לא משמעותי לבעלי הרכבים. אבל ישראלים רבים שמחו לנוכח ביטולו של מה שנחשב בעיניהם כמפגע אסתטי בשמשה. 

ואולם, כפי שנחשף השבוע ב"כלכליסט", משרד התחבורה הודיע ליבואני הרכב שעליהם להמשיך ולהדביק את מדבקות הרישוי הקטנות והצבעוניות על שמשות המכוניות החדשות שיעלו על כבישי ישראל בחודשים הקרובים. המשמעות היא שבניגוד להבטחות השרה מיכאלי, בפועל המדבקות לא יעלמו מחיינו כל כך מהר בשנת 2023. 

במכתב ששלח משרד התחבורה לא מפורטות הסיבות לדחייה, אך כעת מתברר כי במשרד מאשימים דווקא את משרד המשפטים. לפי משרד התחבורה, קידום שינוי התקנה החל כבר לפני כמה חודשים, כלומר בסמוך למועד פרסום ביטול חובת הדבקת המדבקות, אך נעצר במשרד המשפטים. במשרד התחבורה מציינים כי האשמה טמונה בין היתר גם בבחירות ובחילופי השלטון. 

"משרד התחבורה החל לקדם את תיקון התקנה לפני מספר חודשים, בסמוך למועד פרסומן להערות הציבור, תוך יידוע כלל הגורמים המעורבים, לצורך היערכותם ליישום התיקון. לצערנו, הליכי אישור נוסח התיקון בהם מחויב המשרד, התארכו מעבר לצפוי, עקב עומסים במחלקות הרלוונטיות במשרד המשפטים, בין היתר כתוצאה מתקופת הבחירות וחילופי השלטון בעקבותיהם", נכתב. 

באופן אירוני, במשרד התחבורה גם מציינים כי למעשה לעובדה שהנהגים כן יידרשו לשאת על שמשת מכוניתם מדבקות רישוי גם בחודשים הקרובים אין שום משמעות אמיתית ומסבירים: "לא צפויה פגיעה כלשהי בציבור הנהגים, כתוצאה מהדחייה ביישום התיקון, שכל מהותו איננה אלא ביטול חובת הדבקת מדבקת הכשירות בסיום מבחן הרישוי, כתוצאה מתהליכי הדיגיטציה שביצעו משרד התחבורה ומשטרת ישראל בתחום רישוי הרכב והאכיפה. עם השלמת אישור נוסח התיקון, תועבר התקנה לחתימת השרה". 

ממשרד המשפטים נמסר: "במהלך החודשים האחרונים, מאז הועברה הפנייה למשרד המשפטים, מתקיים שיח מתמשך בין המשרדים לצורך השלמת המהלך. אנו פועלים על מנת לסיים את השלמת התיקון בהקדם בשיתוף עם משרד התחבורה".

Support Ukraine