שברולט טראקס בישראל. קרוסאובר משפחתי, מ-151 אלף שקל

לפני שנה - 25 אפריל 2023, Walla!
שברולט טראקס
שברולט טראקס
לקבוצה הצפופה של קרוסאוברים משפחתיים מצטרף מעתה גם שברולט טראקס. עם מימדים נדיבים ורשימת אבזור יפה מאוד בגרסה הבכירה. מה הוא מציע ומול מי הוא מתמודד?

אם השם שברולט טראקס נשמע לכם מוכר, זה בסדר גמור. בין השנים 2013 ל-2020 הוא שווק פה בדור הקודם שלו והיה המקביל של אופל מוקה מאותן שנים.

אבל אופל ושברולט כבר לא, ובכלל כל קו המוצרים של היצרנית עבר שינוי ארגוני, כך שהטראקס שאתם רואים פה הוא כבר לא הקטן בהיצע הקרוסאוברים של היצרנית (את זה עושה הטרייל בלייזר), אלא קרוסאובר שנמצא קצת מעליו מבחינת מימדים, אבל מתחת במחיר. הוא מיוצר אגב במפעל ששימש את הטראקס הקודם ואת הספארק, בדרום קוריאה.

הטראקס החדש חובר לדגמים מקומיים שנמצאים קצת מתחת לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. כך שלצידו תוכלו למצוא את קיה סלטוס, מיצובישי אקליפס קרוס, טויוטה קורולה קרוס או רנו ארקנה.

חיצונית לטראקס החדש יש את כל המאפיינים שתמצאו בשלל הקרוסאוברים של שברולט. פס הרוחב בחזית עם יחידות התאורות הצרות ועד עיצוב החלק של קורת הצד האחורית שמזכיר פה את זו של הטרייל בלייזר והבלייזר.

עם 4.54 מטר לאורך, 1.82 מטר נדיב יחסית למחיר שלו לרוחב וגובה של 1.56 מטר הוא מתמקם בנוחות לצד הגדולים יותר בקטגוריה שלו כמו רנו ארקנה ומיצובישי אקליפס קרוס. בסיס הגלגלים שלו שעומד על 2.70 מטר גם הוא נדיב. רשמית עומד נפח תא המטען על 725 ליטרים, אולם זו מדידה בתקינה האמריקאית, שכוללת את כל נפח התא עד התקרה, ולכן לא ממש "מיושר" עם המידות של המתחרים שלו.

על ההנעה בטראקס מנוע 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים מוגדש טורבו. ההספק עומד על 139 סוסים ונתון המומנט הוא 22.4 קג"מ. ההנעה היא קדמית דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית קלאסית.

הביצועים: 8.6 שניות ל-97 קמ"ש ו-190 קמ"ש מירביים. צריכת הדלק הרשמית היא 13.5 ק"מ לליטר, לא נתון מרשים, אבל מכוניות בתקינה אמריקאית נוטות להציג נתונים מציאותיים יותר מדגמים בתקינה אירופית.

הדגם משווק בשתי רמות גימור, RS1 תהייה גרסת הכניסה ו-RS2 המאובזרת יותר. שתיהן מיישרות קו עם רמת אבזור הבטיחות המתקדם הטובה יותר; בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, מקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה מאוחר וגם מצלמה אחורית.

בשתיהן יש גם הנעה מרחוק על ידי השלט, חישוקי 18 אינץ', פנסי לד תמיכה באפל ואנדרואיד אוטו במערכת המולטימדיה ועוד. באשר להבדלים, ברמת הגימור 1RS יקרר אתכם מזגן מכאני במקום בקרת אקלים ב-2RS, תניעו עם שימוש במפתח רגיל, תשבו על מושבי בד ולא בד משולב עור ולא תקבלו כיסוי לתא המטען. כמו כן ב-2RS לוח מחוונים דיגיטלי 8 אינץ' ומערכת המולטימדיה גדלה מ-8 ל-11 אינץ'. טעינה אלחוטית וגג שמש יוצעו כאופציות ברמת הגימור הגבוהה.

מחירו של הטראקס יתחיל ב-151 אלף שקל לרמת הגימור 1RS ו-155 אלף שקל לרמת הגימר 2RS.

מה שמציב אותו במיקום מאוד אטרקטיבי ביחס למחירים של המתחרים שלו. כאשר לדוגמה המיצובישי אקליפס קרוס החופף לו במימדיו מתחיל ב-160 אלף שקלים, רנו ארקנה ב-155 אלף שקלים וקורולה קרוס ב-170 אלף שקלים. קיה סלטוס שמתחיל ב-150 אלף שקלים נמצא קרוב יותר לגזרת המחיר שלו.

אגב, גם בתוך הבית של שברולט נראה שיהיה מעניין איתו כאשר הטרייל בלייזר הקטן ממנו במידות אך בעל המנוע החזק יותר עדיין מתומחר בהחל מ-162.2 אלף שקל.

Support Ukraine