מנכ"ל ווימו: הטכנולוגיה שלנו יכלה למנוע את התאונה של אובר

לפני 6 שנים - 26 מרץ 2018, גלובס
מנכ"ל ווימו: הטכנולוגיה שלנו יכלה למנוע את התאונה של אובר
מנכ"ל ווימו, יחידת המכוניות האוטונומיות של אלפבית (חברת האם של גוגל ), אמר אתמול שהטכנולוגיה של ווימו הייתה מתמודדת עם הסיטואציה שהובילה למוות של הולכת רגל ע"י מכונית אוטונומית של אובר באופן בטוח, ובכך מונעת את מותה . ציפייה בשוק לראות אם התאונה תוביל להגבלות חדשות בתחום שנחשב עד היום יחסית חופשי בארה"ב

ג'ון קרפיק, מנכ"ל ווימו, יחידת המכוניות האוטונומיות של אלפבית (חברת האם של גוגל), אמר אתמול (שבת) שהטכנולוגיה של ווימו הייתה מתמודדת עם הסיטואציה שהובילה למוות של הולכת רגל ע"י מכונית אוטונומית של אובר באופן בטוח, ובכך מונעת את מותה. הדברים נאמרו לחברי ארגון סוכני המכוניות הלאומי של ארה"ב בכינוס בלאס וגאס. קרפיק הוסיף כי החברה מתקדמת לעבר מטרתה להפחית את המוות הנגרם מתאונות באופן כללי.

"יש לנו ביטחון רב שהטכנולוגיה שלנו הייתה יכולה להתמודד עם סיטואציה כזו", אמר קרפיק והתייחס לסיטואציה בה הולך רגל חוצה את הכביש בלילה, כפי שקרה בתאונה של אובר. התאונה בשבוע שעבר באריזונה העלתה שאלות לגבי הבטיחות של טכנולוגיית הרכב האוטונומי בכלל, ולגבי המערכת של אובר בעיקר. המשטרה ורגולטורים עדיין חוקרים את התאונה, וחברות שונות שמפתחות טכנולוגיה של רכב אוטונומי עדיין מצפות לראות אם התאונה תוביל להגבלות חדשות בתחום שנחשב עד היום יחסית חופשי בארה"ב.

המהפכה האוטונומית

ווימו מפתחת את הטכנולוגיה שלה מ-2009 והמכוניות שלה צברו כבר נסיעות מבחן של 8 מיליון קילומטרים בכבישים ציבוריים, והיא נחשבת למובילה על יריבותיה בפיתוח טכנולוגיית רכב אוטונומי. החברה מתכננת להציע שירות בחודשים הקרובים בעיר פיניקס באריזונה בו נוסעים יוכלו לעלות למכונית אוטונומית לחלוטין ללא נהג, ובהמשך החברה מעוניינת להרחיב את התוכנית ולהציע אותה ביעדים נוספים.

Support Ukraine