קאר טו גו הפסיקה לפעול באשדוד ובראשון לציון

לפני 3 שנים, 10 חודשים - 13 מאי 2020, כלכליסט
קאר טו גו הפסיקה לפעול באשדוד ובראשון לציון
שמותיהן של שתי הערים הוסרו לאחרונה מהרשימה המופיעה באתר חברת הרכב השיתופי, וכעת לא ניתן להזמין עוד את רכביה בהן; גורמים בעיריות ציינו כי נושא השימוש ברכבים שיתופיים עשוי להיבחן בעתיד, זאת לנוכח מגפת הקורונה, שגרמה לירידה בשימוש בלא מעט מוצרים ושירותים המבוססים על שיתוף

חברת הרכב השיתופי קאר טו גו הפסיקה לפני שבועות ספורים לפעול בראשון לציון ובאשדוד - כך נודע ל"כלכליסט".

קאר טו גו השייכת לקבוצת שגריר עוסקת בשיתוף רכב על בסיס שעתי במספר ערים בישראל: תל אביב, רמת גן, גבעתיים , חיפה, נתניה, רעננה וירושלים. שמותיהן של ראשון לציון ואשדוד הוסרו מרשימת הערים באתר החברה לפני מספר שבועות וכעת לא ניתן להזמין עוד את רכביה בערים אלה.

יודגש כי לפי קאר טו גו, באשדוד מדובר בפיילוט של שנה, שהוכרז עוד בתחילת 2018. מסמכי המכרז של עיריית אשדוד חושפים כי בשנה הראשונה הוצבו בעיר 50 מכוניות שקיבלו 50 מקומות חניה. בשנה השנייה היו אמורות להיפרס עוד 50 מכוניות - כלומר הפיילוט היה אמור להימשך- וזאת ללא סבסוד של העירייה.

במקרה של עיריית ראשון לציון, החלה קאר טו גו לפעול בעיר בפועל באפריל 2019. לפי העירייה, הפעילות היתה בהיקף של "מעל 300 אלף שקל". בעיר הוצבו 70 רכבים, והעירייה הצהירה כי פעילות קאר טו גו בעיר תימשך גם לאחר השנה הראשונה. לפי פרסומי העירייה הרשמיים, השקיעה קאר טו גו במיזם "לפחות 5 מיליון שקל" והיא מציינת כי "בהתאם לביקוש ולהיקף השימוש תורחב פריסת הרכבים לפי הצורך". בשתי הערים, כך נודע ל"כלכליסט", הביעו תושבים רבים התנגדות לשימוש שנעשה על ידי החברה במקומות חניה. גורמים הקשורים למיזם בעיריות שונות ציינו בפני כלכליסט כי נושא השימוש ברכבים שיתופיים עשוי להיבחן בעתיד, זאת לנוכח מגפת הקורונה, שגרמה לירידה בשימוש בלא מעט מוצרים ושירותים המבוססים על שיתוף.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי לאחר בחינת היקף השימוש בשירות קאר טו גו בעיר, הוחלט בשיתוף החברה לסיים את פעילות המיזם בעיר. "העירייה מאמינה בתחבורה ציבורית ושיתופית ולכן תמשיך לבחון, לאתר ולאמץ פתרונות יצירתיים שיובילו להקלה במצוקות החניה והתנועה בעיר. נדע גם לבחון את יעילות הפתרונות בשטח ובמידה והנזק יעלה על התועלת או שהתועלת תהיה שולית, נשקול גם את המשך יישום הפתרון".

מעיריית אשדוד נמסר כי "העירייה נבחרה על ידי משרד התחבורה לעיר מודל לתחבורה ירוקה ומתקדמת ופועלת באפיקים שונים על מנת לבסס תשתיות ולהעניק שירותי תחבורה זמינים ויעילים לציבור התושבים. הבחירה בחברת קאר טו גו נקבעה כפיילוט לתקופה בת שנה. חלפה שנה והוחלט שלעת הזאת השירות ייצא מאשדוד".

מקאר טו גו נמסר כי היא "סיימה את תקופת הפיילוט בראשון לציון ובאשדוד, ומרחיבה כל העת פעילותה בערים הגדולות -  ערים עם מרכזי תעסוקה גדולים לצד תשתיות מקומיות מתאימות, פתיחות מלאה מצד הרשות המקומית ואופי דמוגרפי המאפשר ויתור על הרכב הראשי או הרכב השני במשפחה".

Support Ukraine