האם הייתם שולחים את ילדכם למבחן נהיגה עם בוחן שמבוגר מהם בשלוש שנים בלבד? בסוגייה זו דנה היום (ב') ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שהתכנסה לדיון מיוחד בנושא הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים.
הוועדה דנה בפרסומים שלפיהם גילו המינימלי של טסטר (בוחן נהיגה) יירד במסגרת ההפרטה ל-21, לאחר שעד כה גיל הבוחנים המינימלי היה 25, ואילו ותק הנהיגה (כלומר כמה שנים הבוחן נוהג בעצמו) יירד משמונה שנים לשלוש שנים בלבד.
"אני קורא את הנהלים ומזדעזע", אמר ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו). ילד בן 21 שהוא עדיין נהג צעיר יכול להיות בוחן נהיגה ולתת למישהו לעלות על הכביש עם משאית? כאן משרד התחבורה נפל. זה לא מתאים לא לישראל ולא לאף מדינה מתוקנת". לדברי ח"כ עיסאווי פריג': "ההפרטה מריחה לא טוב ונעשית בצורה חפיפניקית. השר לא פה כי לא נעים לו ולא טוב לו".
בתגובה ציין אבנר פלור, סמנכ"ל משרד התחבורה, שבית המשפט המחוזי בירושלים קבע שהחלטות ועדת המכרזים היו סבירות ולא נפל בהם פגם מנהלי. פלור הוסיף כי נכון לרגע זה לא שונו תנאי המכרז, וכי בוחן נהיגה חייב להיות עם רישיון לרכב משא עד 12 טון ושלוש שנות ותק נהיגה. לדברי כבל: "יש דברים שהנראות מחייבת שלא ייעשו, ואחד מהם הוא לאפשר לבני 21 להיות בוחני נהיגה".
כבל הוסיף כי אמנם צעירים בגיל הזה כבר מפקדים על חיילים, מפעילים כלי טיס בלתי מאוישים ועוד, אך עם זאת קיימת בעיה לאפשר להם לשמש כבוחני נהיגה. לדברי כבל, על משרד התחבורה לבחון מחדש את החלטתו בנושא גיל בוחני הנהיגה.
חדשות קשורות