BYD סיל הולכת לטסלה מודל 3 על הראש: החל מ-217 אלף שקל

לפני 9 חודשים, שבוע - 8 פברואר 2024, Walla!
BYD סיל הולכת לטסלה מודל 3 על הראש: החל מ-217 אלף שקל
היצרנית הסינית שהפכה החודש לחשמלית הנפוצה בכבישי ישראל משיקה מכונית מנהלים ראשונה, עם טווח של עד 570 ק"מ, ומתגברת את מערך השירות שלה

בתחילת החודש רשמה BYD עוד ציון דרך בהסתערות שלה על שוק הרכב הישראלי. אחרי כשנה ורבע של מסירות נוסעות בארץ 22,167 מכוניות מתוצרתה והיא הפכה לחשמלית הנפוצה בארץ, אחרי שעקפה את טסלה (17,600), ג'ילי (15,167), יונדאי (8,754 חשמליות ( ו-MG (כ-5,800 חשמליות).

כעת מצרפת החברה דגם חמישי להיצע המקומי, עם ה-SEAL (כלב ים) סדאן, מכונית מנהלים שתתחרה בטסלה מודל 3, באקספנג P7, ביונדאי איוניק 6, באורה 07 שתושק בקרוב, ורבות המכר הלא חשמליות של השוק הזה, יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי ההיברידית, שיגיעו השנה לארץ בדגמים מעודכנים, וסקודה סופרב שתוחלף בדור חדש. הסיל תהיה זולה ממודל 3, אך יקרה מאיוניק 6 ומאקספנג P7 שטרם פרסמו מחירים מעודכנים לאחר העלאת מס הקנייה.

הסיל זכתה לעיצוב מודרני ונקי, עם מקדם גרר נמוך של 0.21 לטובת שיפור הטווח הבין עירוני ולממדים דומים לאלה של מודל 3, שממשיכה להיות הסדאן החשמלית הנמכרת בעולם: 4.80 מטר אורך, 1.875 מטר רוחב, 1.46 מטר גובה ובסיס גלגלים באורך 2.92 מטר. לתא המטען נפח של 400 ליטר, ויש גם אחד קדמי בנפח 53 ליטר מתחת ל"מכסה מנוע".

היא מבוססת על הפלטפורמה החדשה של BYD, שבה הסוללה המותקנת בתחתית משמשת כחלק ממבנה המכונית לטובת הפחתת משקל והגדלת החוזק המבני והעמידות בתאונה. לסוללה קיבולת של 82.5 קוט"ש.

הסיל תימכר בארץ בשתי גרסאות. לראשונה הנעה אחורית, הספק של 312 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וטווח משולב של 570 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בקצב מירבי של 150 קילוואט ואיטית ב- 11 ק"א.

הגרסה השנייה, שמוסיפה מנוע קדמי והנעה כפולה מגיע עם הספק של 530 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ומהירות מרבית זהה של 180 קמ"ש. הטווח המשולב עומד על 520 ק"מ ומהירויות הטעינה זהות.

גרסת ההנעה האחורית תגיע ברמת גימור אחת, DESIGN, במחיר של 217 אלף שקל. האבזור כולל את מסך מולטימדיה והתפעול המסתובב על צירו המוכר מדגמים אחרים של החברה בגודל 15.6 אינץ' ועם צימוד אנדרואיד ואפל קארפליי, ומסך לוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ'. יש גם חישוקי 19 אינץ' קלים, גג זכוכית פנורמי ללא וילון הצללה חשמלי (המכוניות יסופקו עם וילון בשני חלקים להרכבה בעת הצורך), מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים ובעלי כיוונון חשמלי, דיפוני אלקנטרה, תאורת LED מלפנים ואחור, מערכת "HI BYD" לתפעול קולי, עדכון גרסה מרחוק למערכות הרכב (OTA), תאורת אווירה דינמית, טעינה אלחוטית לשני ניידים מלפנים, בקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי ושקעי USB מלפנים ומאחור. מערכת הסטריאו היא של DYNAUDIO הדנית, עם 12 רמקולים.

גרסת ההנעה הכפולה ברמת גימור EXECELLNCE במחיר של 233 אלף שקל מוסיפה לצד הנעה הכפולה והביצועים העדיפים גם תצוגה עילית לנהג, בולמים בעלי שיכוך משתנה, מערכת חלוקת מומנט בין הגלגלים ותסופק עם כבל טעינה V2L, המאפשר לרכב לטעון מכשירי חשמל ורכבים אחרים..
הסיל קיבלה 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ומגיעה עם בלימת חירום אוטונומית (גם לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, שמירה על נסיעה במרכז הנתיב, ניטור רכב בשטח מת, אזהרה מפני פתיחת דלת מסוכנת ושכחת ילדים, מצלמות היקפיות 360 מעלות ו-9 כריות אוויר.

לסיל אחריות של 6 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 200 אלף ק"מ לסוללה ו-8 שנים או 150 אלף ק"מ למנוע החשמלי ולבקר הטעינה.

שלמה מוטורס, יבואנית BYD, גם הודיעה על הגדלת מספר מרכזי השירות שלה מ-8 ל-16 עד סוף השנה, ועל הפעלת מערך ניידות שירות שיגיעו אל הלקוחות לטיפול בתקלות עדכוני תוכנה, טעינה ועוד. זאת לעומת טסלה ישראל שמפעילה פחות מ-5 מרכזי שירות וגם אחרי שלוש שנות פעילות עדיין סובלת מבעיות זמינות חלפים.

BYD סיל מול טסלה 3: השוואה בין דגמי הבסיס

מחיר (שקל): 217 אלף שקל | 222 אלף שקל
מנוע (כ"ס): 312 | 283
הנעה: אחורית | אחורית
0-100 קמ"ש (שניות): 5.9 | 6.1
מהירות מרבית (קמ"ש): 180 | 201
טווח משולב (ק"מ): 570 | 513
מבחן הריסוק האירופי: 5 | 5
תא מטען (ליטר): 400 | 506
אפליקציית שליטה מרחוק | יש | יש

Support Ukraine