ב.מ.וו סדרה 5 בנזין בארץ: ויתור על הנעה חשמלית יחסוך 110 אלף שקל

לפני חודש, 3 שבועות - 7 מרץ 2024, Walla!
ב.מ.וו סדרה 5 בנזין בארץ: ויתור על הנעה חשמלית יחסוך 110 אלף שקל
ה-520i החדשה מקבלת מנוע היברידי מתון ומחיר כניסה של 469 אלף שקל. במקביל מושקת גרסת בסיס חדשה ל-i5 החשמלית, ב-579 אלף שקל, זולה ב-41 אלף שקל. איזה אבזור היא איבדה?

העלאת המסים המתמשכת על מכוניות חשמליות שמה אותן במקום שבו רואה רשות המסים כל רכב: מקור להכנסות נאות לאוצר המדינה. זיהום האוויר ומשבר האקלים יחכו לפקידות וממשלה שאזוטריה כזאת מעניינת אותה.

את התוצאה אפשר לראות בסדרה 5 החדשה: דלק מוטורס החלה למכור בארץ את ה-520i בנזין, כחודשיים לאחר השקת הגרסה החשמלית, i5. וגם לאחר שבמקביל מושקת i5 מוזלת ומאובזרת פחות, הבנזין כעת זולה בכ-25%: מ-469 אלף שקל לעומת 479 אלף שקל.

ה-520i משלמת מס שפתיים לאיכות הסביבה עם מנוע 2 ליטר היברידי מתון, המפיקים ביחד הספק של 208 כ"ס ומומנט מירבי של 33.6 קג"מ היורדים לגלגלים האחוריים. ביצועים? 7.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 230 קמ"ש מהירות מרבית ו-16.9 ק"מ לליטר במשולב.

רמת M-ספורט כוללת סממנים קוסמטים ספורטיביים, מסך מולטימדיה 14.9 אינץ' עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, מערכת ניווט, תפעול קולי, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', חישוקי 19 אינץ' קלים, חלון שמש פנורמי עם וילון חשמלי, מושבים קדמיים חשמליים, ריפודי עור מלאכותי, ועוד.
מערכות הבטיחות כוללות בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מערכת יציאה בטוחה ועוד.

מנגד, ב-5i רמת הגימור אלגנט מפחיתה בסממנים הספורטיביים בהיעדר חבילת M-ספורט, מורידה כיוון חשמלי למושב הנוסע, מפחיתה מ-17 ל-12 את מספר הרמקולים, מחליפה את מערכת הקול מבאוורס אנד ווילקינס להארמן קרדון שקעי USB מאחור, אבל מקבלת בקרת שיוט חכמה, שנוספה כעת גם לשאר רמות האבזור.

הביצועים של החשמלית, שמגיעה גם היא עם הנעה אחורית בגרסת הבסיס, טובים יותר: 340 כ"ס ו-6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הטווח המשולב עומד על 567 ק"מ, 17 ק"מ יותר מהגרסה היקרה יותר.

Support Ukraine