גדול, ירוק, נוסע רחוק: מרצדס EQS SUV בישראל

לפני שנה, 7 חודשים - 4 מאי 2023, Walla!
גדול, ירוק, נוסע רחוק: מרצדס EQS SUV בישראל
מרצדס מתחילה לשווק בישראל את ה-EQS SUV, שיהיה רכב הפנאי החשמלי היקר בארץ, למי שרוצה את ספינת הדגל החשמלית של היצרנית על עקבים ועם הרבה מאוד מקום בפנים

מרצדס, בנחישות לחלוש על סגמנט היוקרה החשמלי מפזרת מזה שנים את דגמי משפחת ה-EQ שלה לאורך ורוחב שדרת ההיצע אצלה, אבל הפעם אנחנו מטפלים בקצה העליון תרתי משמע - מבחינת מיצוב ומבחינת מימדים. שנה אחרי שנחשף לראשונה מגיע לישראל ה-EQS SUV גרסת הקרוסאובר לספינת הדגל החשמלית של היצרנית.

במידות של 5.12 מטרים מקצה לקצה, רוחב של 1.96 מטרים וגובה של 1.71 מטרים הוא קצת יותר קטן מהמקביל הבנזיני שלו ה-GLS ומהב.מ.וו X7, אבל עולה על שניהם בנתון החשוב של בסיס הגלגלים שמשפיע יותר מכל על מרחב הפנים - כאשר אצלו הוא עומד על 3.21 מטר (3.13 מטר ב-GLS ו-3.צ 10 ב-X7).

לישראל מגיע ה-EQS SUV בשתי גרסאות, בשתיהן שני מנועים המעניקים הנעה כפולה וסוללת 108.4 קוט"ש שתביא אותו לטווח מוצהר של 579 ק"מ. ה-450 4Matic תהייה גרסת הכניסה עם שני מנועים בהספק משולב של 360 כ"ס ו-81.5 קג"מ, ל-100 קמ"ש היא תגיע ב-6 שניות ועד 210 ק"מ מירביים.

הגרסה השנייה היא ה-580 4Matic כאן עם הספק של 544 כ"ס ו-87.5 קג"מ השינוי המשמעותי ביותר הוא בתאוצה - 4.6 שניות ל-100, בעוד המהירות המירבית נותרת זהה - 210 קמ"ש.

מערכת הטעינה של המכונית מאפשרת חיבור למטענים מהירים של עד 200 קילוואט, המשמעות היא שבקצב הטעינה המלא היא תוסיף 250 ק"מ ב-15 דקות טעינה.

בסביבת הנהג מקבל ה-EQS SUV את מערכת ההפעלה MBUX בדור העדכני שלה, על שני מסכי הענק שלה - זה של לוח המחוונים בגודל 12.9 אינץ' וזה של מערכת המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' עם תאימות למכשירי אנדרואיד ואפל. שליטה מההגה על רמת הטעינה הרגנרטיבית, משטח טעינה אלחוטי גם ליושבים מאחור, מושבי עור חשמליים, מחוממים ומאווררים ועם עיסוי ותמיכה דינאמית שמנפחת את כריות המושב בפניות על מנת לתמוך בגוף. תצוגה עילית על השמשה, בולמי אוויר, היגוי אחורי, מציאות רבודה לניווט, תאורת לד עם יותר ממיליון פיקסלים לכל יחידת תאורה. אני רואה שקצת התעייפתם וחבל, כי אנחנו רק ברמת הכניסה.

ברמת הגימור הבכירה זו שמגיעה עם ה-580 4Matic נוספים מסך 12.3 אינץ' שלישי מול הנוסע, מסך המולטימדיה צומח ל-17.7 אינץ' וגימור עץ בקונסולה המרכזית. רמת הגימור AMG ליין מוסיפה חבילות עיצוב חיצוניות ופנימיות ספורטיביות.

את ה-EQS SUV ניתן לקבל גם בתצורת 7 מושבים. שם קוטר החישוק יורד מ-22 ל-21 אינץ', בקרת האקלים עם 4 אזורים במקום שניים בגרסת ה-5 מושבים.

מערכות הבטיחות כוללות התרעת אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, מערכת הגנה לשמיעה במקרה של תאונה, שימוש בכריות המושב כדי להרחיק את הנהג או הנוסע מהדלת בפגיעת צד, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" עם אזהרה מפתיחת דלת במקרה של רכב חולף, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, סיוע תמרון בחירום ועוד.

מחירי ה-EQS SUV מתחילים ב-990 אלף שקל לגרסת ה-450 ברמת הגימור Platinum EV Plus, אם תרצו אותו עם 7 מושבים עולה המחיר ל-1.06 מיליון שקלים. גרסת ה-AMG ליין תעלה 1.06 מיליון שקל.

אם תרצו ללכת על גרסת השרירים, זו של ה-580, המחירים מתחילים ב-1.25 מיליון שקל ל-Platinum EV Plus עבור גרסת 7 המושבים תשלמו 50,000 שקל נוספים ל-1.3 מיליון שקל ובקצה העליון, ב-1.35 מיליון שקל נמצאת גרסת ה-AMG ליין.

Support Ukraine