מספר המכוניות החדשות אשר נמצאות בשטחי נמל אילת ובשטחי האחסנה סביב הנמל נאמד ב-32 אלף מכוניות, כמעט קיבולת שיא של שטחי האחסנה בנמל אילת וסביבו, כך נודע ל"כלכליסט".
כפי שפורסם ב"כלכליסט", בגלל היקפי היבוא המכוניות כבר אינן מאוחסנות רק בשטחי נמל אילת, אלא גם בחניוני שדה התעופה רמון, בחניון של עיריית אילת אשר מיועד בחלקו לנוסעים אשר משאירים את מכוניתם לפני הנסיעה לסיני – וגם בשטחי אחסנה סמוך ליוטבתה.
על פי הערכות בענף הרכב, היקף היבוא לישראל מנמלי המזרח צפוי לעלות בחודשים הקרובים, בעיקר בגלל מתווה המס הירוק – לפיו בינואר הקרוב יעלה מס הקנייה על מכוניות חשמליות מ-20% ל-35%, ובמקביל יעלה גם מס הקנייה על רכבי פלאג-אין הייבריד מ-55% ל-83%. במקביל מכוניות בתקינת "סדרות קטנות" מסין צפויות להיתקל מינואר הקרוב בדרישות יותר מחמירות ליבוא, משמע יבואן לישראל יצטרך להתבצע השנה.
בשנה שעברה יבואני הרכב מיהרו לייבא מכוניות לפני תחילת 2023 כדי לשחרר את המכוניות ממכס, והשנה בגלל ריבוי המותגים הסיניים שהגיעו צפוי להערכת גורמים בענף יבוא בהיקף של מעל 70 אלף יחידות.
חדשות קשורות