עוד סינית בדרך לישראל: רכב כביש שטח חשמלי של JAC

לפני שנה, 10 חודשים - 10 יוני 2022, כלכליסט
עוד סינית בדרך לישראל: רכב כביש שטח חשמלי של JAC
ה-EJS4 מצויד במנוע שמפיק 195 כוחות סוס ומסוגל לנסוע לטווח רשמי של עד 410 קילומטרים. המחיר - כ-160 אלף שקל

יבואנית JAC הסינית צפויה להשיק בישראל דגם חשמלי נוסף – 4 EJS, כך עולה מהרישומים שמפרטים דגמים חשמליים עתידיים שצפויים להגיע לארץ. לפי רישומי המדינה, מחיר היעד של הרכב הראשון המיועד להגיע לישראל הוא 160 אלף שקל. לפי נתוני JAC ה-EJS4 מצויד במנוע אשר מפיק 195 כוחות סוס – ומסוגל לנסוע לטווח רשמי של עד 410 קילומטרים. רישומי משרד התחבורה אינם מפרטים האם מדובר בדגם אשר נושא תקינה אירופית כלומר לא ברור האם מדובר בדגם אשר מוגבל ביבוא ל- 400 יחידות בשנה (אינו עונה על כללי התקינה האירופית) או שאינו מוגבל כלל. 

יש לציין כי היבואנית, EV MOTORS מנתניה אשר נחשפה לראשונה ב"כלכליסט" הודיעה לפני מספר חודשים כי היא צפויה לייבא לישראל גם מכוניות מתוצרת VM MOTORS הסינית. בפועל רישומי משרד התחבורה אינם מציינים עדיין את EV MOTORS כיבואנית המותג. 

כפי שנחשף ב"כלכליסט" מספר מותגים סינים חדשים נמצאים בדרכם לישראל. במקביל, עדיין מתקיימים מגעים ליבוא של מספר מותגים סינים חדשים לארץ, החל בצ'רי וכלה ב-NIO. לדברי מקורות בענף הרכב, במהלך השבועות האחרונים בוצעו ניסיונות של יצרנית הרכב החשמלי לוסיד ליצור קשר עם גורמים בענף הרכב הישראלי, ואולם, לוסיד ככל הנראה אינה זקוקה ליבואן אשר ייצג אותה בארץ וישווק את מכוניותיה, אלא רק למעניק שירות, כלומר מי שיטפל במכוניות, מה שכנראה לא יעודד את יבואני הרכב הוותיקים לחבור ליצרנית.

Support Ukraine