ישראל יעד מוביל ליצוא סיני. בלעדי
הגל המסיבי של יבוא רכב לקראת העלאת המס בינואר מציב את ישראל ברשימת הצמרת יעדי יצוא הרכב מסין. על פי נתונים שפרסם השבוע איגוד יצרני הרכב בסין, תפסה ישראל בחודש אוקטובר את המקום השישי ברשימת כלל יצוא הרכב מסין, כולל כלי רכב חשמליים ורכבי בנזין.
הנתונים מלמדים שבאוקטובר, בשיא הלחימה בצפון, יוצאו לישראל 23,251 כלי רכב מתוצרת סין. בכך, עקפה ישראל שוקי רכב גדולים פי כמה לרכב סיני, ובהם אוסטרליה, בריטניה, הפיליפינים ועוד. קדמו לה רק רוסיה, מקסיקו, סעודיה, איחוד האמירויות והאיחוד האירופי. לשם השוואה, יצוא הרכב מסין לכלל מדינות האיחוד האירופי עמד באותו חודש על כ-29 אלף כלי רכב.
ישראל גם תפסה את המקום השלישי בקצב צמיחת היצוא מסין, לעומת אוקטובר אשתקד. על פי הנתונים ייצאה סין בעשרת החודשים הראשונים של השנה 5.28 מיליון כלי רכב, זינוק של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתוכם 1.72 מיליון כלי רכב היו כלי רכב עם הנעה חשמלית מלאה או חלקית.
גם בנובמבר נרשם גל משמעותי של יצוא רכב מסין לישראל, שחלקו כבר נחת בארץ, ויתרתו תנחת בשבועיים הקרובים. בשבוע הבא צפויים לנחות בישראל עוד עשרות אלפי כלי רכב מסין במספר אוניות, ובהם משלוח גדול של כלי רכב שיגיעו במכולות.
הטייוואנים עוקבים מקרוב
בתוך כך פרסם השבוע משרד הסחר הבינלאומי של טייוואן, שנוהג לעקוב מקרוב אחרי מגמות בכלכלה הסינית, סקירת רוחב על תופעת "מרוץ יצוא הרכב הסיני לישראל".
על פי הדוח, "שיטפון יצוא כלי הרכב מסין לישראל נובע מתעריפי העונשין שהוטלו על כלי רכב מתוצרת סין באיחוד האירופי, בארצות הברית ובקנדה. זאת, נוסף על ירידת הטבות המס על רכב חשמלי שאמורה להיכנס בישראל בתחילת 2025".
הדוח מעריך כי גל היצוא מסין לישראל צפוי לכלול במצטבר יותר מ-50 אלף כלי רכב. המחברים כותבים כי "החל מחודש יולי המחיר של כלי רכב חשמליים מתוצרת סין, שמיוצאים לאירופה, זינק באלפי אירו.
"כתוצאה מכך, מפיצי רכב רבים באירופה הכריזו על פשיטת רגל, מה שיצר הצטברות של מלאים גדולים והביא חלק מיצרני הרכב הסינים להתמקד בשווקים "ידידותיים" יותר, שישראל היא אחד מהם".
עוד יבואנית דו־גלגלית בדרך לשוק הרכב: עופר אבניר קיבלה זיכיון ליבוא רכב חשמלי. בלעדי
על פי נתוני משרד התחבורה, שפורסמו השבוע, יבואנית הרכב הדו-גלגלי "עופר אבניר", קיבלה את הזיכיון ליבוא הרכב החשמלי של המותג הסיני MODERN IN.
לחברה הסינית, שקיימת מ-2018, יש קרוס-אובר חשמלי בודד מתכנון עצמי, שאורכו 4.47 מ', רוחבו 1.82 מ', גובהו 1.54 מ' ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.71 מ'. הוא משווק בסין עם מנוע של 180 כ"ס וסוללות בקיבולת של 53 או 80 קילוואט-שעה, עם טווח של 410 עד 610 ק"מ בתקן הסיני. מחירו בסין מתחיל בכ-29 אלף דולר. כלי הרכב עצמם מיוצרים על ידי BAW, אחת מהיצרניות הגדולות בסין. לפי הערכות החברה בוחנת מהלך ישיר של יצוא לאירופה.
עופר אבניר היא היבואנית השנייה של רכב דו־גלגלי, שנכנסת לתחום הייבוא של כלי רכב חשמליים מסין. קדמה לה מטרו מוטורס.
1.7 מיליון שקל על הכביש: מרצדס משיקה את ה-G קלאס החדש, החשמלית היקרה בישראל
חברת כלמוביל החלה לשווק השבוע את הדור החדש של רכב הכביש-שטח המקצועי מרצדס G קלאס. הרכב שומר על קווי המתאר המוכרים והרבועים של הסדרה, אולם מצויד בעיצוב חדש של החרטום ופנסי החזית.
תא הנוסעים עבר מודרניזציה מקיפה ברוח רכבי היוקרה של מרצדס, עם מערך פיקוד דיגיטלי וממשק אנוש מתקדם. הוא משווק בדגמי טורבו-דיזל בהספק 367 כ"ס ודגמי בנזין עם 6-8 צילינדרים, בהספק של 443 כ"ס ו-577 כ"ס, עם מחירים שנעים בין 1.45 מיליון שקל ועד 2.1 מיליון שקל.
בנוסף, הרכב משווק לראשונה בגרסה חשמלית, שכוללת ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, בהספק משולב של 587 כ"ס. תצורה זו מאפשרת תמרוני שטח קיצוניים כמו סיבוב על המקום ופסיעה הצידה במהירויות נמוכות. לרכב יש סוללה בקיבולת 116 קילוואט-שעה עם טווח נסיעה של עד 453 ק"מ. מחירו 1.7 מיליון שקל, מה שהופך אותו לרכב החשמלי היקר בישראל.
לובינסקי משיקה בישראל את ה־3008 החדשה עם הנעה חשמלית ובנזין
חברת לובינסקי החלה לשווק השבוע את הדור החדש של הקרוס-אובר פיז'ו 3008. הרכב ניצב על פלטפורמה חדשה והוא גדול ומרווח מקודמו, עם אורך של 4.53 מ', רוחב 1.89 מ', גובה 1.66 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.74 מ'.
הוא מושק בישראל בשתי גרסאות הנעה. גרסת הבנזין מצוידת במנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין עם סיוע חשמלי קל. הוא מייצר 136 כ"ס, פלוס הספק של 22 כ"ס ממנוע החשמל. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמדים בת שש מהירויות.
לצידה מושקת גרסה חשמלית לגמרי, שכוללת מנוע בהספק 210 כ"ס עם הנעה קדמית וסוללה של 73 קילוואט-שעה, שמאפשרת טווח של עד 499 ק"מ ותומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 160 קילוואט. תא הנוסעים החדש כולל מערך פיקוד דיגיטלי עם מסך פנורמי. האבזור התקני בדגם הבסיס כולל ריפוד בד משולב עור, מצלמה היקפית ועוד. מחיר גרסת הבנזין נע בין 187 ל-207 אלף שקל כאשר הגרסה החשמלית עולה 259 אלף שקל. המחירים משקפים כבר את עליית המסים בינואר הקרוב.
תחרות לטסלה Y: הקרוס־אובר החשמלי של המותג DEEPAL יוצא לשוק הישראלי
חברת מכשירי תנועה החלה לשווק השבוע את הרכב הראשון של המותג Deepal מבית יצרנית הרכב הסינית Changan, אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בסין. הקרוס-אובר S07 מכוון לפלח של טסלה Y, של XPENG G6 ודומותיהן. אורכו 4.75 מ', רוחב 1.92 מ', גובה 1.62 מ' ובסיס הגלגלים באורך 2.9 מ'.
הרכב מושק בישראל עם מערכת הנעה שכוללת מנוע אחורי בהספק 218 כ"ס וסוללה של 80 קילוואט-שעה, שמאפשרת טווח של עד 475 ק"מ בתקן WLTP. הוא תומך בטעינה מהירה בקצב של עד 92 קילוואט.
האבזור התקני עשיר וכולל בין השאר ריפוד עור סינתטי, מסך מרכזי בגודל 15.6 אינץ', תצוגה עילית, חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי, מושבים קדמיים חשמליים וחבילת בטיחות מקיפה. מחיר ההחדרה עומד על כ-200 אלף שקל כולל אחריות יצרן לשש שנים או 150 אלף ק"מ, ואחריות לשמונה שנים או 150 אלף ק"מ על הרכיבים החשמליים. הוא ישווק במערך אולמות התצוגה של היבואנית בפריסה ארצית.
חדשות קשורות