על רקע האינפלציה: מחירי הטסט השנתי לרכב צפויים לזנק, וכך גם מחירי הטסט לרכב חשמלי

לפני שנה, 8 חודשים - 23 יולי 2022, גלובס
על רקע האינפלציה: מחירי הטסט השנתי לרכב צפויים לזנק, וכך גם מחירי הטסט לרכב חשמלי
לגלובס נודע כי ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד התחבורה גיבשה שורה של המלצות, שיתבטאו בהעלאה משמעותית של האגרות על שירותי רכב שונים . השינוי הראשי הוא העלאה של כ-12% במחירי מבחני כשירות הרכב השנתיים

המדינה מדברת על מלחמה ביוקר המחיה אבל לא מורידה את הרגל מדוושת התאוצה בכל הנוגע להעלאת מחירי האגרות הממשלתיות. לגלובס נודע כי "ועדת המחירים" המשותפת למשרד האוצר ולמשרד התחבורה גיבשה שורה של המלצות, שיתבטאו בהעלאה משמעותית של האגרות על שירותי רכב שונים.

השינוי הראשי הוא העלאה של כ-12% במחירי מבחני כשירות הרכב השנתיים ("הטסט השנתי") לכ-112 שקל לרכב פרטי. עלות מבחן חוזר לרכב, שנכשל בטסט הראשון, תעמוד על כ-26 שקל במקום 19 שקל. אגרת הטסט לרכב מסחרי מעל 8 טון מזנקת מ-103 שקל כיום ל-176 שקל.

בנוסף הומלץ לקבוע תעריפים מיוחדים לטסט שנתי של רכב חשמלי. טסט לרכב חשמלי פרטי, שמשקלו עד 8 טון, יעלה על פי המומלץ 94.7 שקל ו-24 לטסט חוזר. זאת אף שהטסט של כלי רכב חשמליים פשוט וקצר הרבה יותר בשל העדר מרכיב בדיקת הפליטה, שיש לו חלק משמעותית בתמחור הטסט השנתי.

יצוין כי וועדת המחירים ביקשה להפחית את מחיר הבדיקה של רכב חשמלי ב-30% ביחס לרכב רגיל בשל העדר בדיקת זיהום, אולם לבסוף התקבלה טענת איגוד מכוני הרישוי שזו דרישה בלתי סבירה והאגרה הופחתה ב-16% בלבד ביחס לרכב פרטי.

בנוסף ממליצה הוועדה להעלות את התעריפים של שלל אישורים ובדיקות, חלקם פורמליים וטריוויאליים. כך למשל, קבלת "אישור על החלפת צבע הרכב" או "אישור לשינוי מידת צמידים" יעלו 40 שקל. ההמלצות הועברו לאישור שרי התחבורה והאוצר.

Support Ukraine