משבר השבבים העולמי שגורם להאטה בייצור המכוניות ממשיך להכתיב את קצב מסירות הרכבים, כאשר כבר ברבעון הראשון של 2022 מורגשת האטה. זאת לאחר שבשנה שעברה רשם שוק הרכב הישראלי שיא מסירות של כל הזמנים - כ-290 אלף.
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב נמסרו בישראל 85,188 מכוניות חדשות, ירידה של 11% ביחס ל-96,254 מכוניות שנמסרו בשלושת החודשים הראשונים של 2021. בסך הכל, כולל מוניות ורכבים מסחריים, נמסרו בישראל 90,489 מכוניות חדשות ברבעון הראשון של 2022, ירידה של 10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי מובילה את השוק עם 18,402 מסירות, עלייה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. קיה נמצאת במקום השני עם 12,346 מסירות, עלייה של 7% ביחס לאשתקד. טויוטה נמצאת במקום השלישי עם 12,327 מסירות של מכוניות נוסעים, עלייה של 1% ביחס לאשתקד.
אולם אם היבואנים המובילים רשמו עליות בהיקף המסירות, מה מסביר את הירידה בהיקף המסירות? את ההסבר מספקים כמה מותגים שמכירותיהם ירדו: מאזדה, במקום הרביעי עם 5,566 מסירות רשמה ירידה של 4% במסירותיה, סקודה (מקום חמישי) שנפגעה מהמלחמה באוקראינה, מסרה 4,324 מכוניות, צניחה של 44% ביחס לשנה שעברה. המותג הצ'כי נפגע במיוחד בעקבות קריסת תעשיית הרתמות לרכב באוקראינה, שנחשבת לספקית מובילה של חלק קריטי זה לתעשיית הרכב באירופה.