חברת ביטוח צרפתית זייפה שריפה בטסלה - ונאלצה להתנצל

לפני שנה, 8 חודשים - 9 ספטמבר 2022, כלכליסט
חברת ביטוח צרפתית זייפה שריפה בטסלה - ונאלצה להתנצל
חברת הביטוח AXA ערכה מבחן ריסוק לטסלה S, אלא שהיא התקינה בה מראש אמצעי פירוטכני שגרם להצתת המכונית. לפי חברת הביטוח, מטרת הסרטון היתה להמחיש תרחישים פוטנציאליים של נזק ברכב חשמלי, אבל הנזק בכל מקרה נגרם, ותמונות של טסלה אפופת הלהבות זכו לתפוצה נרחבת

חברת הביטוח הצרפתית AXA נדרשה לפרסם בשבוע שעבר התנצלות פומבית, לאחר שזייפה את תוצאות מבחן הריסוק של מכונית טסלה במהלך הדגמה שקיימה. 

המבחן של AXA נועד להדגים מצב בו מכונית חשמלית נקלעת לתמרון חירום בו גחון המכונית נפגע ולאחר מכן המכונית מתהפכת – מה שדורש התערבות של כוחות החירום. ואכן, כפי שניתן לראות בסרטון של AXA, המכונית, טסלה מודל S, נפגעת בגחונה ולאחר מכן מתהפכת, מה שגורם לה להתלקח. 

אלא שכל התקרית היתה מבוימת: בפועל, כך מתברר, במכונית ששימשה את AXA הותקן אמצעי פירוטכני אשר הצית את גחונה של המכונית בכוונה. לפי חברת הביטוח, מטרת הסרטון מלכתחילה היתה רק להמחיש תרחישים פוטנציאליים של נזק ברכב חשמלי, אבל הנזק בכל מקרה נגרם, ותמונות של טסלה אפופת הלהבות זכו לתפוצה נרחבת. 

"לאור התגובות למבחן הריסוק שבוצע באוגוסט 2022, AXA שווייץ מבהירה כי החברה מתנצלת על הרושם השגוי והבלבול אשר נוצר בנוגע לרכב חשמלי", צוין בהתנצלות שמסרה החברה. "במבט לאחור, המבחן שיועד להמחיש סיכון היפותטי היה אמור להיות בנוי באופן שונה. אף שפרסומינו הבהירו במפורש שלפי נתוני AXA רכבים חשמליים אינם נוטים להתלקח יותר מרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית, אין לנו אלא להודות שבהיעדר כל קונטקסט אחר, החומר שפורסם עשוי לייצר רושם שונה".

Support Ukraine