בקרוב: נהגים ברכב חברה יהיו אחראים לדווח ישירות על מצבם הבריאותי לרשויות

לפני 3 שנים, 10 חודשים - 5 מאי 2020, כלכליסט
Illustration
Illustration
כיום בכל חברה בה מועסק קצין בטיחות בתחבורה, החל בחברות הייטק וכלה בחברות שמחזיקות בציי משאיות גדולים, נדרשים הנהגים להגיש אחת לשנתיים טופס הצהרת בריאות לקצין הרכב. מעתה יצטרכו לעדכן את הרשויות בעצמם כל 5 שנים

נהגים שמחזיקים ברכב חברה לא יצטרכו עוד למסור הצהרות בריאות מדי שנתיים לקציני הרכב בחברה. כך עולה ממכתב שהעביר משרד התחבורה לקציני בטיחות. כעת עוברת האחריות לידיהם של הנהגים שיהיו חייב לדווח לרשויות המתאימות אם חל שינוי במצב בריאותו אחת ל-5 שנים.

כיום בכל חברה בה מועסק קצין בטיחות בתחבורה, החל בחברות הייטק וכלה בחברות שמחזיקות בציי משאיות גדולים, נדרשים הנהגים להגיש אחת לשנתיים טופס הצהרת בריאות לקצין הרכב.

החותמים על הטופס מתחייבים לדווח על עבירות תנועה שביצעו, על צריכת סמים או אלכוהול וגם על כל שינוי שחל במצבם הבריאותי. במצב כזה אחראי קצין הבטיחות בחברה על מצבם הבריאותי של הנהגים וגם על יישום סנקציות במידה ונהג משקר. כעת האחריות עוברת לנהגים. 

במכתב כותב אברהם ישעיהו, מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה: "הואיל ועל הנהג חלה חובה חוקית לדווח על כל שינוי במצבו הבריאותי בהתאם לדיני התעבורה, יש מקום לשנות את תדירות הדרישה להמצאת הצהרת בריאות של הנהג העומדת היום על שנתיים - לאור זאת על קצין הבטיחות לדרוש אחת לחמש שנים הצהרת בריאות עדכנית".

Support Ukraine