שר התחבורה כץ על 300 אלף מכוניות חדשות בשנה: "לא רע"

לפני 7 שנים, 4 חודשים - 23 נובמבר 2016, גלובס
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ: "ממוצע כלי רכב לאדם בישראל הוא כשליש מבארה"ב ומחצית מבאירופה" . על מס רכב ב-40 מיליארד שקל: "הייתי רוצה שהמיסוי יפחת, אבל זה לא באחריותי"

כמעט 300 אלף מכוניות חדשות יצטרפו השנה לכבישי הארץ, ופקקי התנועה ממשיכים להקשות על החיים ללא פתרון מיידי באופק - אולם במשרד התחבורה מתייחסים לכך כאל נתון אופטימי. בוועידת "פסגת הרכב" של מידע כנסים התייחס שר התחבורה ישראל כץ למספר כלי הרכב על הכביש בישראל ואמר כי "ענף הרכב הוא ענף בצמיחה לא במשבר ואני לא רואה בזה דבר רע. הממוצע בישראל של כלי רכב לאדם הוא כשליש מבארה"ב ומחצית מבאירופה". 

השר כץ התייחס גם למיסוי הרכב בישראל ואמר כי "מיסוי הרכב מהווה כמחצית מהצמיחה של מדינת ישראל. הייתי רוצה שהמיסוי יפחת ולכולם תהיה אפשרות לרכוש רכב, אבל זה לא בתחום אחריותי. ייבוא הרכב לא יקטן בשנים הקרובות".

יצוין כי מדינת ישראל צפויה להכניס השנה לקופתה סכום שיא ממסי רכב שמתקרב ל-40 מיליארד שקל ומורכב ממס קנייה, מס דלק, אגרות רישוי שנתיות ועוד.

לדברי השר כץ, אין קשר בין הגידול במספר כלי הרכב לשימוש בתחבורה ציבורית: "יש בעולם הרבה יותר כלי רכב והשימוש בתחבורה ציבורית מאד גבוה".

השר התייחס לעתיד ענף הרכב עם כניסת הרכבים האוטונומיים ואמר כי "כל הנהגים, לא רק נהגי המוניות, צריכים להבין שעוד 5 שנים יתחיל השימוש בכלי הרכב האוטונומיים, ללא נהג, והמעבר אליהם יהיה הדרגתי. אתם בענף הרכב צריכים ביחד איתנו הרגולטורים להיערך לקראת דבר שהוא לא כל כך רחוק. יהיו המון דברים שיהיה צריך להתאים, מהתקנות ועד המיסוי. חברות הענק הבינלאומיות ויצרניות הרכב הגדולות משקיעות בתחום הזה וקבעו את 2021 כיעד. נצטרך לראות גם מה נעשה עם כל העובדים שהמקצועות שלהם יהפכו ללא רלוונטיים בעקבות השינויים".

Support Ukraine