חברת מאיר, יבואנית מכוניות הונדה, סגרה את אולם התצוגה הראשי של המותג בישראל ונמצאת בימים אלה בעיצומה של הקמת אולם תצוגה חדש- למכוניות של lynk&co הסינית.
ביטול אולם התצוגה הראשי (והיחיד) של המותג היפני בתל אביב אינו עניין של מה בכך: הונדה הייתה אחד ממותגי הרכב היפניים הנמכרים בישראל, במיוחד בשנות התשעים, אך בשנים האחרונות הידלדלו מכירות החברה בישראל.
מכירות הרכב היפני צנחו בשל מדיניות תמחור גבוהה של היצרן מצד אחד ו"ייבוש" שוק הרכב האירופי על ידי הונדה העולמית, מה שמשליך על שוק הרכב הישראלי שמסתמך על התקינה האירופית, מצד שני. כך, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב נמכרו בישראל בעשרת חודשי השנה הראשונים 374 מכוניות הונדה בלבד, לעומת 2,968 מכוניות שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד, מה שמותיר את עיקר המשקל בשוק בידיהם של סוכני היבוא המקביל.
כאמור, במקום אולם התצוגה של הונדה מוקם בימים אלה אולם תצוגה של lynk&co – חברת בת של ג'ילי הסינית ושל וולוו, שמכוניותיה מבוססות על מכלולים של וולוו. בפועל רכב כביש שטח ראשון של היצרנית כבר נוסע בכבישי ישראל לקראת תחילת השיווק שצפויה ככל הנראה לצאת לפועל בשבועות הקרובים.
מחברת מאיר נמסר: "אנו מסבים את אולם הונדה לאולם התצוגה החדש של חברת לינק אנד קו, ובמקביל מפעילים ארבעה אולמות תצוגה של הונדה- בראשון לציון, חיפה, ירושלים (אולם חדש) ובאר שבע - לצד רשת סוכנים בפריסה ארצית כפי שמופיע באתר המותג. טרם התקבלה החלטה לגבי אולם תצוגה של הונדה בתל אביב".