+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1512, סה"כ - 20906

למה המדינה מעלימה עין מהמוסכים הפיראטיים?

17 מרץ 2020 - Walla!

למה המדינה מעלימה עין מהמוסכים הפיראטיים?

מוסכים פיראטיים, מוסכי מדרכה או סתם "חאפרים" מרוויחים מיליוני שקלים, לא משלמים מיסים ומסכנים את הנהגים בכביש, אבל המדינה לא ממש עושה עם זה משהו וכן, את המחיר אתם משלמים

בוידאו: אלו תקלות החורף הנפוצות במכוניות

"נשבר לי מהמדינה הזו, רק כסף היא יודעת לקחת אבל כשאני מתלונן שפתחו לידי 2 מוסכים פיראטיים, כבר חצי שנה שאף אחד לא עושה כלום. לא המשטרה ולא משרד התחבורה. ואני אומר למדינה, מעוניינת להמשיך לאפשר לברדק הזה של המוסכים הפיראטים לפעול? אין בעיה, אבל תורידו מעלי את כל הרגולציה וכל החוקים ותתנו לי לעבוד באופן חופשי, שלפחות תהיה תחרות הוגנת ואז גם אני אוכל לחתוך את המחירים שלי בחצי. כרגע, במקום שהמדינה תאכוף את החוק ביד קשה, דווקא המוסכים החוקיים אוכלים אותה עם כל הביקורות. בחצי שנה האחרונה הגיעו אלי פקחים של המשרד לאיכות הסביבה, משרד התחבורה ולקינוח גם מס הכנסה שנכנס לי לתחתונים". המילים הקשות של בעל מוסך גדול בבאר שבע, מייצגות במידה רבה את היאוש של איגוד המוסכים, מהטיפול הרופף של המדינה בתופעת מוסכי המדרכה, שמספרם על פי הערכותיו, עומד על סדר גודל של 5,500 מוסכים פיראטיים - מספר שגבוה ממספר המוסכים החוקיים שפזורים בישראל.

האם המספר שנוקב בו האיגוד מייצג נאמנה את המצב בשטח? קשה לדעת היות ולדבריהם, במשרד התחבורה ובמשטרה מסרבים לנקוב במספרים וכי מעולם לא נערך סקר כולל ומקיף, אולם הם מציינים כי קיים פער דרמטי בין הטיפול הספורדי בתלונות שהם מגישים לבין הקטסטרופה שקיימת בשטח.

כך למשל, הועברה לידנו תלונה חמורה, אחת מיני רבות, שמעידה על ההפקרות שמתרחשת לאור יום בענף המוסכים הפיראטיים: "המוסך הזה מטפל בהחלפת מצברים לכל הרכבים ולמשאיות ובהטענת מצברים ישנים. זו סכנת נפשות בגלל כל החומצות והרעלים: הוא מניח את המצברים הישנים בחוץ ועד שאוספים אותם, המון מזהמים נפלטים. פנינו מספר פעמים למועצה המקומית אך היא לא עושה כלום". בתלונה נוספת שהגיעה לאיגוד המוסכים, מלין בעל מוסך חוקי על הסיכון שנשקף לציבור מפעילותו של מוסך מדרכה שהוקם בסמוך לבית העסק שלו" הוא מבצע תיקונים לא מקצועיים ומסכן את החיים של בעלי הרכבים. המוסך פועל ללא אישור מהעייירה" וכמה כסף מגלגל בעל המוסך הפיראטי נשוא התלונה? " לאחרונה הוא קנה דירה בפרויקט יוקרתי בעלות של יותר מ 3 מיליון שקלים. לטיפולכם".

"שוחחתי לאחרונה עם מספר ראשי ערים בגרמניה וסיפרתי להם על תופעת המוסכים הפיראטיים בישראל, הם לא האמינו למשמע אוזניהם, חשבו שאני צוחק איתם", אומר רונן לוי , יו"ר איגוד המוסכים "לא תמצא עוד מדינה מתוקנת בעולם בה יש כל כך הרבה מוסכי מדרכה. מהבחינה הזו אנחנו חריגים מאוד לרעה"

פריחתם של המוסכים הפיראטיים נשענת כמובן על האכיפה הרופפת מצד המדינה. כי למרות מאות תביעות משפטיות שמגיש משרג התחבורה לטענתו, עונש מאסר של עד שנה וחצי וקנסות של 30 אלף שקלים, זה לא ממש עוזר. כי במציאות בה פערי המחירים מול המוסכים החוקיים, מגיעים לעיתים לסכומים גבוהים מאוד, הבחירה של הציבור לפנות לפיראטיים נובעת משיקול כלכלי קר, לעיתים אף בהיעדר כל ברירה. עד כמה גדול ההפרש? כאשר מדובר על טיפולים שוטפים לרכב, הפער לרוב אינו מאוד גבוה, היות ואין הבדל משמעותי בעלות החלפים, שמהווה חלק בלתי מבוטל מעלות הטיפול ( בהנחה שנעשה שימוש בחלפים מאותה רמה). מנגד, בכל הנוגע לתיקונים, שם עשוי מתגלה פער דרמטי. ולדוגמה: על שיפוץ של ראש מנוע לרכב משפחתי טיפוסי, ישלם לקוח במוסך חוקי סכום שנע בין 5-8 אלף שקלים ולעיתים אף יותר. מנגד, ב 3 מוסכים פיראטיים עימם שוחחנו תמחרו את העבודה בעלות שנעה בין 3.5 - 4.5 אלף שקלים. וזו רק דוגמה אחת, לפערים האדירים.

שאלה המתבקשת היא מדוע פערי המחירים כל כך גבוהים? האם מדובר על תאוות בצע מצד בעלי המוסכים החוקיים שרוכבים על גל יוקר המחייה בישראל וגובים מחירים שערורייתיים מהלקוחות על תיקונים או שמא באמת אין להם ברירה? כיצד הגענו לכדי מצב בו כניסה למוסך בישראל כואבת הרבה יותר מאשר עקירת שן בלי הרדמה? באיגוד המוסכים מציינים 4 סיבות מהותיות שמאלצות אותן לגבות מחירים גבוהים: הסיבה הראשונה היא עלות הקמת המוסך, שעל פי כלכלני האיגוד, מתחילה בסכום של חצי מיליוון שקלים למוסך בסיסי וקטן, ומטפסת באופן תלול עד למיליונים רבים, כתלות בגודלו, רמת המכשור שבו, מספר העמדות וכו'.

למעשה, קיים ספר עב כרס, בו מכתיבה המדינה אין ספור תנאים מקדמיים ומתמשכים בהם בעל המוסך צריך לעמוד. והרשימה לא נגמרת. כך למשל, עליו להתקין מערכות לטיפול בשפכים שמכילים שמן ו/או דלק, ולהתקין מערכות איסוף נפרדות גם לשפכים סניטריים לרבות מפרידים. בשורה התחתונה,רק העמידה בתקנים הסביבתיים מתחילה ברף של 50 אלף השקלים ומטפסת מעלה בהתאם לנפח הפעילות במוסך ובפרמטרים נוספים. ההיבט של הסיכון הסביבתי כתוצאה מטיפול לקוי ברעלים, מהווה את אחת מהסוגיות המהותיות שצריכות להילקח בחשבון בהשוואה אל מול המוסכים הפיראטיים. במסמך שהוציאה הקליניקה למדיניות סביבתית באוניברסיטת בר אילן, מסמנים בין היתר את השמנים השונים, כאחד מהאיומים האקוטיים "הם מהווה סכנה בריאותית חמורה לבריאות האדם ומכאן החשיבות שבמניעת דליפה של שמן משומש לקרקע ומקורות מים. במסגרת זו, הם מציינים כי הסיכון של חדירת הרעלים למי התהום - קריטית".

העמידה בתקני הרגולוציה זה רק צד אחד של המטבע מסביר נתן גואטה מנכ"ל חברת אדל פרויקטים שעובדת עם מוסכים רבים בישראל שכן בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר מוסכים שמשקיעים משאבים רבים בתכנון של חלל המוסך ושדרוגו לצורך יצירת חווית שירות ללקוח. המוסכים נלחמים על כל לקוח, ומעוניינים לבדל את עצמם וליצור יתרון על המתחרים, גם באמצעות עיצוב ייחודי. לקוחות רבים שמתלוננים על פינות הישיבה והקפה המפונפנות לא יודעים שלעיתים אלו בכלל דרישות הרשת. בנוגע למראה המוסך למשל, רבים מהם מצפים את הרצפה בציפוי אפוקסי ומעניקים לחלל מראה מושך ומזמין. לא תראו מוסך פיראטי משקיע אנרגיה ומחשבה בהיבטים האלו, שמתורגמים בסופו של יום לעלויות.

"הלוואי וזה היה מסתכם רק בתכנון של החלל ובעניין של הטיפול במזהמים, אבל שלא תתבלבל, עשרות אחוזים מכל שקל שהלקוח משלם לי, עוברים מהר מאוד לכיס של גורמים אחרים", אומר לנו בעל מוסך בירושלים: "מה עם עלויות המחשוב, מידע ותקשורת שמגיעות לא אחת ל 100 אלף שקלים בשנה ואף יותר". וכמובן שצריך להוסיף את עלויות התפעול השוטף - ניקיון, שירות לקוחות? רווחת עובדים ומתן תנאים סוציאליים, הכל עולה כסף והרבה. צבר ההוצאות מגיע בקלילות 10 אלף שקלים בחודש למוסך קטן, מציינים באיגוד. ולכל הטוב הזה, תוסיפו את עלויות השילוט, אגרות הרישוי, האגרות למשרד התחבורה ולמשרד המשפטים, או במילים אחרות - עוד אלפי שקלים רבים בשנה. ולבל תשכחו את גובה השכירות שמגיע כיום למחוזות של בין 60-75 שקלים למטר באזורי התעשייה ובאזורי השיווק העיקריים (ת"א, ראשל"צ, אשדוד, ב"ש, ירושלים, חדרה, נתניה וכדומה).

ההיבט השני שמייקר את מחירי הטיפולים והתיקונים הוא עלויות העסקת כוח האדם בישראל שהתייקרה על פי האיגוד בשיעור של לא פחות מ-250% במרוצת העשור האחרון. בנוסף המוסך, כסביבה עתירת סיכון, מחייב את בעליו לרכוש ביטוח שנותן מענה לקשת רחבה מאוד של מצבים, החל מפציעת עובדים, המשך בגניבות ופריצות. הפרמיה מגיעה גם למאה אלף שקלים לשנה, ואף יותר.

באיגוד מציינים כי סיבה נוספת ומהותית לעלות הגבוהה של כניסה למוסך בישראל היא חלקי החילוף המקוריים, שמהווים 65-75% מהעלות של תיקון או טיפול ברכב " נכון שיש בשנים האחרונות עליה בהיצע החלקים התחליפיים אולם קיימת מגמה של של הצמדתם לעלות של החלק המקורי", מבהיר רונן, "כל שוק האפטר מרקט מתומחר ביחס אליהם ובגלל זה לעיתים קרובות, הפער במחירים אינו משמעותי".

וקיימת לקונה נוספת שהופכת את הכניסה למוסך חוקי בישראל "כפיגוע כלכלי": סבסוד צולב אותו משלם הצרכן הפרטי, על ההנחות הכפויות שמקבלות יבואני הרכב, חברות הביטוח חברות הליסינג. ובמילים אחרות - יש בישראל למעלה מחצי מיליון כלי רכב שנמצאים בבעלות חברות הליסינג, שמכתיבות למוסכים עימן הן עובדים רף מחירים, על גבול ההפסדי, שנמוך בשיעורים של עשרות אחוזים מעלויות ריאליות של טיפול או תיקון של הרכב. "הן החזירות הגדולות במשק ומבחינת בעלי מוסכים רבים, הם נמצאים במצב של אין ברירה, כך שהאפשרות היחידה שלהם לשרוד - היא לעבוד עם חברות הליסינג, לאכול את הצפרע הרעילה הזו ולנסות לפצות על ההפסדים באמצעות תמחור גבוה מול הלקוחות הפרטיים", אומר בעל מוסך גדול בתל אביב.

ענף שמספק הרבה מאוד פרנסה למוסכים הפיראטיים זה ענף המוניות. שוחחנו עם לא מעט נהגי מוניות שהודו כי הם מתרחקים ככל שניתן ממוסכים חוקיים. "אין כאן בכלל שאלה, אני פשוט לא יכול להרשות לעצמי לתקן את הרכב במוסך מורשה או של היבואן, ישחטו לי שם את הצורה. הנה, לפני חצי שנה הלך לי הטורבו והיה צריך לתקן אותו. במוסך רצו ממני משהו כמו 8,000 שקלים, שאין לי מאיפה להביא. אז הלכתי למוסך באיזה כפר בצפון. גמרתי את הסיפור ב-4,000 אלף שקלים וברוך השם, עשו לי אחלה תיקון. ביום שאני אתחיל לגנוב כסף, יהיה לי גם מספיק ממנו בשביל להכניס את המונית שלי לתיקון במוסך יהודי כשר".

בשורה התחתונה, המוסכים הפיראטיים הם לא רק סכנה סביבתית בריאותית וסכנה בהיעדר הפיקוח על רמת החלפים והתיקון שמבוצע בכלי הרכב. הם מאפשרים לכמות קטנה של שותפים לפשע לחסוך כסף על חשבוננו ולא לשלם מיסים. במעגל הרחב יותר, גם פגיעה ממקום אחר - "תעשיית" גניבות הרכב שהיא המקור להרבה מהחלפים היקרים למוסכים הללו. אבל כל עוד המיסוי על חלקי החילוף יישאר ברמתו וכל עוד המדינה תמשיך להכביד את היד על אלו שכן מנסים לעבוד לפי הכללים - הפיראטים ימשיכו לשגשג.

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsalfa romeoamazonandroidandroid autoappappleApple Carplayappsaston martinaudiAudi e-tronAustraliaAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotavtoVAZawardsbatterybentleybicyclebikebikesbirdbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschevroletChevrolet BoltChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4classic carconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDaihatsuDaimlerDanDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricElon Muskemission scandalEUeuropeevfcaferrarifiatfordFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfunnyGACgeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda Odysseyhow tohybridhydrogenhyperloopHyundaihyundai elantraHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai TucsonHyundai VelosterIIHSindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep WranglerJerusalemkawasakiKiakia ceedKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitLeolexuslidarlight railLimeLincolnlrtluxury carslyftmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-5Mazda6mecedesmercedesMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyemoovitmotorcyclemotorsportnavigationNEVSNew YorkNew York Auto ShowNHTSANIOnissanNissan Jukenissan leafNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniapanasonicparis motor showparkingpeugeotPeugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsrenaultRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsscandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaSkoda FabiaSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedentakatatarifftaxtaxitechnologytel avivtel-avivterrorismteslaTesla Model 3Tokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota priustoyota rav4Toyota Yaristrade wartraffictransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60vwVW Polowaymowazeyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАккоАрадаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейтар-ИлитбензинБеэр-ШеваБней-Браквелосипедвелосипедистывелосипедыводительские прававыборыГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконыИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэльКирьят-АтаКирьят-ГатКитайКнессетКольмобилькоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодмарафонМеирминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортотзывотзывыпаркингпарковкаПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияпочтаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажипроишествияРаанаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанрейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСамарияСАМЛАТскандалсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решениясуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливоТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттрафикугонугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואפליקציותארהאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'גג'יפג'יפוןג'ירו ד'איטליהג'נרל מוטורסגוגלגיוס הוןגניבות רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיפהחלקי חילוףחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטרייד איןיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי טוסוןיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכסמכרזמלחמת סחרממשלהמס הבלומס קנייהמסיםמסירותמסירות רכבמסירות רכב חדשמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנהגיםנהיגהניסאןניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלסאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדת טעינהענף הרכבערדפולקסווגןפולקסווגן פולופורדפורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריצ'מפיון מוטורסצהציי רכבק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםרב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהשברולטשברולט אקווינוקסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשלמה SIXTשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית
מכור את הרכב שלך