מי אמר חשמל? מדינת ישראל מצטיידת בג'יפוני 4X4 מזהמים

לפני 11 חודשים, שבוע - 16 מאי 2023, כלכליסט
מי אמר חשמל? מדינת ישראל מצטיידת בג'יפוני 4X4 מזהמים
המדינה פרסמה מכרז ל-100 ג'יפונים וטנדרים 4X4 עבור המשטרה, שב"ס ויחידות ממשלתיות וביטחוניות - והמספר אף עשוי לגדול בהמשך. בניגוד להצהרות מינהל הרכב הממשלתי על מעבר הדרגתי לחשמל, במכרז מצויין באופן מפורש כי הרכבים לא יהיו חשמליים

מדינת ישראל נערכת להצטיידות ברכבי 4X4 וטנדרים, כך עולה ממכרז רכב שפרסמה המדינה עבור המשטרה, שב"ס ויחידות ממשלתיות וביטחוניות.

המכרז מתייחס למה שמוגדר כ"ג'יפון 4X4" ו"טנדרים חד קבינה 4X4". לפי נתוני מדינת ישראל, היקף ההצטיידות שתבוצע במהלך מחציתה השנייה של השנה הנוכחית הוא 100 ג'יפונים. יש לציין כי אומדן ההצטיידות הראשוני אינו מהווה אינדיקטור, ובפועל שיעור ההצטיידות עשוי להיות גדול משמעותית, בהתאם לצרכי המדינה.

מדובר במכרז לא שגרתי משום שחלק ניכר מרכבי הכביש שטח הרכים אינם מצוידים במערכות הנעה כפולה, אלא אם מדובר בגרסאות הבכירות. כמו כן, למרות הכרזות מינהל הרכב הממשלתי על מעבר הדרגתי לחשמל, הג'יפונים והטנדרים לא יהיו חשמליים. המפרט של מדינת ישראל קובע מפורשות כי מדובר ברכבים שיהיו בעלי מנועי דיזל, בנזין או היברידיים. המפרט עצמו דורש מנוע שמפיק 152 כ"ס ומעלה ומומנט של 21.2 קג"מ לפחות. 

Support Ukraine