מי הקבוצה שקיבלה היתר רכיבה בסמטאות העיר העתיקה?

לפני שנה, 8 חודשים - 27 אוגוסט 2022, Walla!
מי הקבוצה שקיבלה היתר רכיבה בסמטאות העיר העתיקה?
טיול האופנועים הזה לא היה עוד שיירת כלים דו גלגליים, אלא מסע שהחל בשקיעה, המשיך בסמטאות ירושלים במסלול רכיבה מאוד לא שגרתי והסתיים בהר הזיתים

כשעה לפני השקיעה, הטבע מספק לנו את "שעת הזהב", רגע קסום של הארה. השמש קרובה לקו האופק ומתקיים איזון טוב יותר בין אור השמש הישיר למאור השמיים הרך. בשעה זו נוצרת הרמוניה טובה יותר בין הצבעים והתמונה לרוכבים עשירה יותר. שעת הזהב ליוותה אותנו בשפלת יהודה דרך אורני יער אשתאול. שבט רוכבי הטוארגים מתקדם על שבילי הגבעות הנמוכות בין גתות קדומות החצובות בסלע וחורבות ביזנטיות עתיקות. בשעה זו של היום האוויר נעים ומשבי הרוח הצוננים נושאים עימם ריח חריף של שרף אורנים. השעה הקסומה והנעימה ביותר לרכיבה.

טורים עולים

דרך יער הקדושים אנו עולים להרי ירושלים. השביל צופה על המדרונות התלולים של נחל כסלון, והנופים הרחבים מרהיבים ומרוממי רוח. שועל קטן עומד על סלע בצד הדרך ומביט בעניין בשיירה החולפת. תוואי השטח מכתיב לנו את הקצב. אני מסובב את ראשי לאחור ורואה שני טורים לסירוגין של רוכבים. בשפת הגוף שלהם אני מבחין שהם באווירה של רכיבה המתענגת על הנופים ושעת הרכיבה הנעימה ולא שגרתית.
כמו סצנה מסרט שהסתיימה, יורד עלינו אט-אט מסך הלילה האפל ואנו עוצרים להפסקת ריענון והתארגנות לרכיבת לילה.

נחל רפאים

על השלוחות הרחוקות כבר דולקים אורות הישובים הבודדים, כמו שרשרת נורות חג נוצצת. ברכיבת שטח לילית אנו נתונים לאלומת האור שלפנינו, והיא שהובילה אותנו דרך יער הסטף אל אפיקו הזורם של נחל שורק. כל חוויה בשטח זוכה להעצמה תחת אפלת הליל - הזרימה בנחל נראתה לפתע חזקה במיוחד וגם את עומק הנחל היה קשה לאמוד. קרני הלד של הטוארג התנפצו אל מול הגלים שיצר הגלגל הקדמי בעת הצליחה. מסיבה של אורות וצבעים לקולם הנפעם של הרוכבים הנרגשים לקראת.

תשעה קבין

פיתוליו המהירים של כביש נס הרים ניקו מעלינו את אבק השבילים, לימין ולשמאל. מוביל אותנו דרך פרוזדור ירושלים אל עיר הקודש. בכניסה לעין כרם, מהירות נס ההרים שוככת. סביבנו, עיירה קסומה עם אורות צבעוניים רכים ושולחנות קטנים, שיוצאים אל הרחוב עם זוגות צעירים בבילוי ליל קיץ רומנטי.בניצב למצודת מגדל דוד, נעמדו כל צבעי הטוארג בשורה מאולתרת. הרוכבים מורידים קסדה וחושפים חיוכים של עייפות, עונג ויראת קדושה. אבני החומה הגדולות חולשות מאחד המקומות הגבוהים בעיר העתיקה על אחד המקומות הטעונים ביותר, פוליטית ודתית. במעבר צדדי רכבנו אט בין סמטאות הרובעים, על אבני דרך שהונחו כאן לפני אלפי שנים.

במרומי ארמון הנוטרדאם רב הרושם, עצרנו לתצפית על העיר העתיקה וירושלים. יעלי הנעימה את הקסם הלילי בניגוני נבל ואנחנו צפינו ולמדנו על המונומנטים הרבים של העיר. הר הבית, כיפת הסלע, כנסיית הקבר, השער החדש, כנסיית העלייה לשמיים ואפילו מבנה אוגוסטה ויקטוריה שנראה ממול, על הר הזיתים.

ירושלים של זהב

חזרנו ברכיבה אל העיר העתיקה, דרך הרובע המוסלמי. בין הסמטאות ריחות חזקים ומעוררי תאבון ממאפיות וניחוחות מתוקים מחנות סוכריות הגומי המוארת מדי. בין הריחות יצאנו למזרח ירושלים דרך שער האריות. חצינו את נחל קדרון ועלינו להר הזיתים. בלילה נפרש מכיוונו של הר הזיתים נוף שונה ומפעים של העיר העתיקה.

אור הירח ממעל וההרמוניה מושלמת בין הצבעים והתמונה כה עשירה. ירושלים של זהב מלווה אותנו כשמועדון שבט רוכבי הטוארג הישראלי סוגרים ליל קיץ, עם רכיבה בשעה הקסומה והנעימה ביותר לרכיבה.

Support Ukraine