פולקסווגן ID.5 בישראל: יותר מפרצוף יפה

לפני 5 חודשים - 28 מאי 2024, Walla!
פולקסווגן ID.5 בישראל: יותר מפרצוף יפה
שלוש שנים אחרי שהוצגה, אבל אחרי ריענון הדגם, מגיעה אלינו ה-ID.5, תצורת הקרוסאובר קופה של ה-ID.4. אז מה תקבלו תמורת 257 אלף שקלים ומול מי היא תתמודד?

כשנתיים אחרי תחילת השיווק של ה-ID.4 מתייצבת באולם התצוגה תצורת הקופה המעוצבת שלו ה-ID.5. הוא אמנם נחשף עוד ב-2021, ועל הכבישים בישראל יש 56 יחידות שלו, רובן המכריע ביבוא אישי או מקביל, אבל מאז הספיק לעבור ריענון ששיפר את מערכת ההנעה שלו והאריך את הטווח.

מבחינת מימדים, הוא קרוב מאוד ל-ID.4, עם 4.59 מטר לאורך, 1.85 מטר לרוחב, גובה של 1.67 ובסיס גלגלים של 277 ס"מ. גם תא המטען דומה מאוד, עם 549 ליטרים (543 ליטרים ב-4).

על ההנעה יש את המנוע החשמלי החדש של פולקסווגן, כאן הפער בין האחים כבר משמעותי. בעוד ל-ID.4 הספק של 204 כ"ס, ה-ID.5 מעלה את המספר הזה ל-286 כ"ס ו-55 קג"מ. הביצועים משופרים גם כן, 6.7 שניות ל-100 ו-170 קמ"ש מירביים. על אספקת הכוח סוללת 82 קוט"ש המספקת טווח מוצהר של 522 ק"מ. קצב הטעינה ב-DC לא מרשים במיוחד - 135 קילוואט.

מבחינת רמות גימור הוא מוצע בגרסת ה-PRO וה-PRO פרימיום. הרשימה כוללת מערכת מולטימדיה 12.9 אינץ', ) לעומת 10 אינץ' ב-ID.4), צימוד לאנדרואיד ואייפון, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, פתיחה חשמלית לתא המטען, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, טעינה אלחוטית ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר מוסיפה גג פנורמי, מושבי ספורט מערכת שמע של הרמן קרדון וחישוקי 20 אינץ' (במקום 19).

אבזור הבטיחות זהה בשתי רמות הגימור: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" ועוד.

המחירים מתחילים ב-257 אלף שקל לרמת הגימור PRO ו-287 אלף שקלים ל-PRO פרימיום. הוא אמנם יקר יותר ב-22 אלף שקלים מה-ID.4 אבל גם מביא איתו לא מעט שיפורים ביחס אליו (לפחות עד שתגיע מתיחת הפנים לפה). מבחינת תחרות, הוא ממוקם בשליש העליון של פלח השוק שלו, זה שכולל מתחרות כמו טסלה מודל Y, סקודה אניאק קופה (הנחות ממנו בהספק ובטווח), קיה EV6, טויוטה bZ4X. הוא בעל טווח מוצהר ארוך משלהם, אולם ברמת הגימור הגבוהה הוא ממש פנס אל פנס עם המודל Y לונג ריינג' שעולה 282 אלף שקל ובעל טווח דומה מאוד של 533 ק"מ.

Support Ukraine