מתחת לרדאר: יבואני הרכב נכנסים לליסינג הפרטי

לפני 6 שנים, 7 חודשים - 30 אפריל 2018, כלכליסט
Illustration
Illustration
בין יבואני הרכב שמפרסמים עסקאות ליסינג פרטי באולם התצוגה נמנות יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, טלקאר, יבואנית קיה ו-UMI המציעה עסקאות ליסינג פרטי על דגמי קדילאק

המאבק בין יבואני הרכב לחברות הליסינג עולה מדרגה, עם כניסתם של מספר יבואני רכב לעסקאות ליסינג פרטי. 

עד כה נכנסו במהלך החודשים האחרונים מספר יבואני רכב לעסקי הליסינג הפרטי, אך עשו זאת תוך הקפדה על הימנעות מפרסום מאסיבי. בין יבואני הרכב שמפרסמים עסקאות ליסינג פרטי באולם התצוגה נמנות יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, טלקאר, יבואנית קיה וגם UMI המציעה עסקאות ליסינג פרטי על דגמי קדילאק. ליסינג פרטי נחשב נפוץ בעיקר בארה"ב: מדובר בשיטת תשלום המצריכה מתן מקדמה מצד הלקוח. לאחר מכן משלם הלקוח סדרה של תשלומים חודשיים, בדרך כלל 36 תשלומים - ובסוף התקופה הלקוח משלם תשלום סופי. בדרך כלל מאפשרת חברת הליסינג ללקוח להשתמש בתשלום הסופי (המגיע לעתים לעשרות אלפי שקלים) כמקדמה עבור המכונית הבאה שיקח מאותה חברה.

חלק מן הגופים המציעים מסלולי ליסינג פרטי מנצלים את מערכי התחזוקה הגדולים שבבעלותם, ומציעים גם טיפולים ותחזוקה חינם כחלק ממסלול הליסינג הפרטי (מאחר ומדובר ברכבים חדישים, בדרך כלל מדובר בתחזוקה מינימאלית המוגבלת בחוזה העסקה). יש לציין כי בדרך כלל, הלקוח אינו בעל הרכב ואינו נרשם ברישיון, כלומר מדובר בנכס שהלקוח חוכר. במהלך שנת 2017 חל גידול בעסקאות ליסינג פרטי בחברות הליסינג, שגרם ליבואני הרכב לצאת במסלולים משלהם המציעים את אותה שיטת חכירה, תוך מתן דגש על היתרונות הגלומים בעסקה ישירה מול היבואן. לפי הערכות בענף הרכב, יבואנים נוספים יציעו במהלך החודשים הקרובים עסקאות דומות כדי להתחרות בחברות הליסינג.

Support Ukraine