קדימונים לקראת חשיפה: הונדה אינסייט חוזרת, גם יונדאי ולוסטר

לפני 6 שנים, 3 חודשים - 21 דצמבר 2017, Walla!
קדימונים לקראת חשיפה: הונדה אינסייט חוזרת, גם יונדאי ולוסטר
הונדה נערכת להמציא מחדש את האינסייט ההיברידית בתערוכת דטרויט שתפתח בחודש הבא. יונדאי בשלה לדור הבא של וולוסטר הקומפקטית ומפיצה סרטון ראשון

הונדה אינסייט נולדה כמכונית דו-מושבית רעיונית קצת לפני טויוטה פריוס בסוף שנות ה-90 והתניעה את המירוץ לחסכון משפחתי. אבל הפריוס, במרכב קלאסי היא זו שהצליחה לזקוף לזכותה הצלחה חסרת תקדים לדגם היברידי עם מיליוני עותקים שנעים על הכביש מאז השקתה; TOYOTA מסרה מעל 10 מיליון מכוניות היברידיות נכון לשנה היוצאת ובאחזקתה 33 דגמים היברידיים.

האינסייט דור 2 התעצבה לרכב 5 דלתות שגרתי ב-2008 כתגובה ישירה לפריוס אבל בניגוד אליה, היא הייתה מכונית חסרת מעוף בתחומים אקוטים - צריכת הדלק ונוחות הנסיעה. לפני כשנתיים, הונדה פשוט סגרה את הייצור והודיעה כי עתידה של האינסייט אינו ברור.

הונדה מוכנה כעת להצגת הדור השלישי של האינסייט והפעם מבטיחים כי "לא תהיינה פשרות". מהתמונה הבודדת שהופצה אפשר ללמוד על עיצוב החולק דמיון לסיוויק וכנראה גם חלה גדילה משמעותית במידות. לא ידוע הרבה על המערכת המנועית שלה מלבד העובדה שזו כמובן תהיה היברידית בטכנולוגיית ה-two-motor full hybrid של הונדה עם צריכת דלק נמוכה, בסביבות ה-25 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

"אתה לא צריך להיות מעריץ של מכוניות חשמליות או היברידיות כדי להעריך את האינסייט החדשה", אומר מנהל המכירות של הונדה ארה"ב, הניו ארקנגלי. "זו מכונית מצוינת בפני עצמה שמפגינה כישורים רבים מתחת למכסה המנוע".

הונדה תייצר אותה יחד עם CR-V ו-סיוויק באינדיאנה באמצע שנת 2018. לא ידוע אם ומתי תגיע לישראל.

יונדאי ולוסטר התחילה בסערה גדולה בישראל עם היקף מסירות מרשים, אבל על רקע השינויים האסתטיים ביונדאי חשו בעליה שהתגאו בעיצובה הספורטיבי כי החלה להזדקן. בשנה הקודמת הופצו דיווחים על גניזתה, אולם מסתמן שכל השמועות התבדו בחודשים האחרונים עם פרסומים לפיהם תחנוך יונדאי ולוסטר חדשה על פלטפורמת אלנטרה.

הסרטון לא מסגיר את כל הקימורים של הוולוסטר 2018, אבל מי שצמא לקצת יותר פרטים ויזואלים יכול ללקט אותם ברשת (לא חסרות תמונות ריגול שלה משוטטת על כבישים באירופה ו-ארה"ב בזמן האחרון).

הפרט המעניין ביותר בולוסטר, שתשמר את התכנון המקורי של הדגם פחות יותר, הוא המעורבות של חטיבת N בפיתוח מהדורת הקצה של הסדרה; בהתחשב בעובדה שיונדאי i30N קוצרת הרבה מחמאות מכלי התקשורת ביבשת המערבית, זו סיבה בהחלט טובה להמתין גם לפרשנות הבכירה של הוולוסטר עם מנועי 1.6 ל' טורבו בהספק גבוה מ-200 כ"ס בחיבור אל תיבת 6 מהירויות ידנית או דו-מצמדית.

גם הוולוסטר החדשה, תיחשף רשמית במסגרת תערוכת הרכב בדטרויט בחודש הבא.

Support Ukraine