+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1357, סה"כ - 26645

לנסוע זה עוד לא אומר לנהוג: i4 החשמלית של ב.מ.וו

11 אפריל 2022 - כלכליסט

לנסוע זה עוד לא אומר לנהוג: i4 החשמלית של ב.מ.וו

i4 החשמלית של ב.מ.וו ניחנה בתאוצה מבהילה ובשקט מופתי בעת שיוט, כמו שאופייני ליצרנית הגרמנית. אבל למי שחשובה הספורטיביות יש בעיה: מחסור בתחושה. ההגה קל מדי ולא מתקשר עם הכביש, הבלמים לא מורגשים מספיק, והמתלים צריכים לתמוך בתוספת המשקל של הסוללה ומכבידים על החוויה

לב.מ.וו יש בעיה חמורה. למעשה לכל יצרני מכוניות היוקרה הגרמניות יש בעיה חמורה. לבעיה של הגרמנים קוראים טסלה.

טסלה כופפה את האופן שבו הצרכנים רואים מכוניות יוקרה, הקימה מפעל גרמני וגנבה מכירות - ועבור יצרני הרכב הגרמנים זה מעליב. הבעיה היא כזאת: לב.מ.וו יש עשרות שנים של ניסיון בייצור של מכוניות שב.מ.וו עצמה מדגישה שהן מכונות הנהיגה הטובות ביותר בעולם. והדגש הוא על נהיגה, לא על נסיעה. 

ואז מגיעה יצרנית שמייצרת מכוניות שלא בדיוק פונות לחובבי נהיגה. כן, הן מהירות מאוד, אבל לא, הן לא מיועדות למי שבאמת מחפש את הדקויות שבכניסה לסיבובים. את ב.מ.וו זה הפחיד, כי ב.מ.וו בנתה מוניטין של שנים על חראקות, וכעת יש דור שלם של לקוחות שעבורם הנאה מנהיגה מורכבת מעולם מונחים שונה: הרבה יותר דגש על טכנולוגיה, הרבה יותר דגש על מאפיינים שיצרניות כמו ב.מ.וו מעולם לא נתנו עליהם את הדעת, החל באפליקציות של נפיחות במכונית וכלה בזינוק לא ממש שימושי ל־100 קמ”ש בתוך שניות ספורות עבור דור הטיקטוק.

ב.מ.וו הקשיבה, התרשמה עמוקות והחליטה שיש לה תשובה: i4. בב.מ.וו לא התביישו להסביר בחצי חיוך ש־i4 מיועדת לקהל שהוא יותר מתוחכם מקהל שקונה מכונית חשמלית אמריקאית מסוימת, ושהקהל של ב.מ.וו ראוי למכונית שעושה את מה שב.מ.וו עושה – כלומר להיות איכותית וגם להציע התנהגות כביש יוצאת דופן, עידון חסר תחרות, מכונית לפיינשמייקרים בעולם שרוצה מכונית של גיימרים. יש מכוניות שבאות להגדיר מחדש את המאפיינים אשר נדרשים ממוצר מסוים ביחס לקהל וביחס לתקופה. זו טסלה. ויש מכוניות שבאות לעשות בדיוק את ההפך: להגדיר לקהל מה נכון, מה טוב ומה איכותי, תוך התחשבות מסוימת בתקופה. זו ב.מ.וו. ההבדלים בין שתי התפיסות האלה תהומיים.

חממה טכנולוגית

 ב.מ.וו i4 היא 50 M. M פירושו מוטורספורט. חטיבה M של ב.מ.וו מלאה במהנדסים ממזרים, שמטרתם לקחת כל מכונית של ב.מ.וו ולהפוך אותה לנשק. בחטיבה M מתייחסים לביצועים בכובד ראש, המטרה אינה רק שהמכונית תיסע בקו ישר אלא גם בסיבובים. ויותר מכך: בחטיבה M רוצים שכל ב.מ.וו תדע איך להתנהג. התנהגות כביש היא מונח שזר לנהגים ישראלים, אבל ממש לא זר למי שקונה ב.מ.וו שעל ישבנה מתנוסס הסמל של חטיבה M. וכאשר המטרה היא לייצר מכונית חשמלית שגם יודעת להתנהג, מדובר במשימה הרבה יותר קשה. הבעיה היא המשקל הניכר, מאות קילו סוללה שמתווספות למכונית. אבל לא רק: יש בעיה של מחסור בתחושה בהגה, בבלמים, יש עוד אין־ספור מאפיינים שעומדים בין נהג במכונית חשמלית ובין הנאה טהורה ואמיתית מנהיגה. לא צריך להיות גאון כדי להבין שבעצם  i4 היא ב.מ.וו 4 גראן קופה, מכונית ששורפת בנזין בשמחה – אבל בגרסה חשמלית. 

המראה אותו מראה, מעודן אבל קרבי: יש בפגוש האחורי עדיין פתחים לאגזוזים גדולים, אף שאגזוזים אין כאן. מקדימה עדיין מופיע הגריל הקדמי המחריד של ב.מ.וו במלוא חוסר טעמו. אולי בב.מ.וו החליטו שגם מי שקונה מכונית חשמלית צריך לסבול. למי שמצפה לסובב ראשים עם i4  צפויה אכזבה. ב.מ.וו נוקטת גישה שקובעת שלא צריך להתבלט יתר על המידה מכיוון שאיכויות של מינכן יש בכל מכונית של ב.מ.וו, ללא הבדלי הנעה, צבע וביצועים. 

שני מנועים חשמליים, זה מה שיש לב.מ.וו i4. כצפוי, התאוצה מבהילה. ב.מ.וו מגיעה ל־100 קמ”ש בתוך פחות מפרק הזמן שנדרש כדי לומר "מאפיין מטופש שאינו שימושי בכלל בישראל" - אבל ב־225 קמ”ש, מהירות בה רוב מכוניות ב.מ.וו ממשיכות להאיץ, היא נעצרת. המנוע האחורי מפיק יותר מ־300 כוחות סוס, המנוע הקדמי פחות. ל־i4 יש מצב ספורט, מצב חיסכון ומצב אינדיבידואלי. זו חממה טכנולוגית על גלגלים. 
תא הנוסעים מוכיח שכאשר היצרן ממוקד איכות לא צריך גימיקים מסוכנים שמסיחים את דעת הנהג, ואפשר לעשות את זה בלי להתפשר על איכויות. חשוב להבין: לב.מ.וו אין שום רצון אמיתי שמישהו יחשוב שהמכונית שלה מסיחה את הדעת מן האיכויות באמצעות הטכנולוגיה. לכן המסך אינו ענקי, הוא רק ממוצע. לכן מערכות השליטה הן אותן מערכות שיש במכוניות ב.מ.וו רגילות והן עובדות פשוט נפלא. תנוחת הישיבה מצוינת (פרט למחסור מעצבן בתמיכה ראויה לרגל שמאל של הנהג), אך מאחור חסר מעט מקום לשלושה מבוגרים גדולי מידות. תא המטען גדול, ממש גדול, גדול כמו של ב.מ.וו גראן קופה, כשחושבים על זה.

אמצעי מניעה

באנו לנהוג. האם i4 היא מכונית חשמלית מהנה? כן ולא. כדי להגיע ממושב לכיש לעמדת הטעינה המהירה של צומת דבירה צריך לעבור הרבה קילומטרים של כביש מהיר, לחתוך לתוך יער להב, לצלוח את הסיבובים החדים. עכשיו הכל שם עדיין ירוק, בקרוב יהיה צהוב של קיץ. i4 יעילה להחריד מבחינת קצב התקדמות. יש לה כוח כמעט אין־סופי. בזינוק מהמקום היא לפעמים מרגישה מעט לא חלקה, נותנת מכה לא צפויה מכיוון החלק האחורי, משם זה רק ממשיך וממשיך באלימות. ותוך שימת דגש על שקט מופתי. 

המתלים מוכיחים שאפשר להתמודד היטב עם השמנה: מישהו בב.מ.וו הוסיף מאחור מתלי אוויר, אבל איכות הנסיעה כלל לא נפגעה. להפך, המכונית משככת לא פחות טוב מאחותה הגראן קופה, אולי אפילו מעט יותר טוב. למעשה i4 היא המכונית החשמלית הטובה ביותר בה נסענו שמחירה עדיין פחות מחצי מיליון שקל. אבל יש הבדל בין לנהוג ובין לנסוע. ויש עשרות קילומטרים של סיבובים. חלקם חדים. יש הרבה מכוניות שיכולות לנסוע כאן מהר, אבל מהר זה לא מספיק: צריך להיות גם מתקשר. לסיבובים שנכנסים למחצבה שליד להבים יש מתאר נהדר, הרבה סיבובים, אספלט מושלם. כללי המשחק ברורים: המכונית נכנסת חזק, לחיצה קטנה על דוושת התאוצה והישבן נזרק החוצה. אחר כך לחיצה חזקה על דוושת הבלמים כדי לשתול את החרטום בקרקע, להעביר את המשקל אל הגלגלים הקדמיים ואז הישבן נהיה קליל. אם המכונית ראויה היא תרחף כמו דבורה ותעקוץ כמו פטיש. 

אבל כאן יש בעיה: i4 לא משחקת לפי הכללים המוכרים של הפיזיקה. זה לא רק המשקל, זו העובדה שההגה קל, שהבלמים לא מרגישים מושלמים. הכל עובד מעולה בשיוט רגוע, אבל זה לא זה: הישבן לא באמת פוסע מפני שהמתלים צריכים לתמוך בכל המשקל, ההגה לא באמת מתקשר מפני שאין לו מה לומר. זה סוג אחר של ביצועים, ביצועים יעילים, ביצועים שלובשים אמצעי מניעה, זו חצי חוויה, ואחרי שהכל נגמר נשאר בפה טעם מוזר: המכונית עושה את כל מה שרוצים שהיא תעשה, אבל היא עושה את זה אחרת ולא בטוח שאחרת זה כיף.

עוד נקודה חשובה שלא כדאי לשכוח: אפשר לסחוט בקלות מעל 350 ק”מ של נסיעה רגועה, אפשר לסחוט גם הרבה יותר אם מתנהגים יפה, אבל אם מצב ספורט משולב ולוח המחוונים מאיר באדום מאיים, לא היינו יוצאים לטיולי נהיגה למרחק גדול מ־200 ק”מ. במצב הספורטיבי i4 דורשת מעובדי תחנת הכוח באשדוד להישאר שעות נוספות.

שורה תחתונה: ראשית, ב.מ.וו i4 היא מכונית חשמלית טובה מאוד, שממחישה שכאשר ב.מ.וו רוצה לייצר מכונית חשמלית, היא יודעת היטב את העבודה. שנית, ב.מ.וו רצתה להילחם בטסלה, אולי כדי לייצר כותרות. זה קשקוש. ב.מ.וו i4 אינה נלחמת בטסלה. היא לא בת השוואה, היא לא יותר טובה ולא פחות טובה, היא מיועדת לקהל שונה שמעריך דברים שונים במכונית. שלישית, ב.מ.וו i4 בגרסת M אינה מכונית ספורטיבית, היא מכונית מהירה. יש מכוניות ספורטיביות שכלל אינן מהירות, ויש מכוניות מהירות שכלל אינן ספורטיביות. i4 משתייכת לקטגוריה המהירה. ורביעית, ייתכן שבעצם עולם ההתייחסות של הצרכנים השתנה. ייתכן שמה שהלקוחות החדשים רוצים הוא חוויה מסוג שונה, ייתכן שהמושג של "מהי מכונית איכותית" עובר שינוי לנגד עינינו, ויצרני רכב כמו ב.מ.וו מחפשים את מקומם בעולם חדש ואמיץ.

אהבנו
איכותית, חזקה
אהבנו פחות
ממש לא ספורטיבית
מתחרות
מרצדס EQE
לסיכום
מרשימה כחשמלית, פחות מרשימה כב.מ.וו

ב.מ.וו i4 50M
מנוע: חשמליים. הספק מרבי משולב 544 כ"ס, מומנט מרבי 81 קג"מ 
ביצועים: מהירות מרבית 225 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות
צריכת אנרגיה: נתוני יצרן טווח מרבי 503 ק"מ. נתוני מבחן 390 ק"מ
בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי. בקרת שיוט אקטיבית, בלימה אקטיבית
קבוצת זיהום: 1

מחיר: 449 אלף שקל

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsairportalfa romeoamazonAmnon Shashuaandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaauto industryAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonBaidubatterybentleybicyclebikebikesbirdbitcoinbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesBYDCadillacCadillac EscaladeCadillac XT5CaliforniaCanadacar buying guidecar importcar insurancecar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschargingchevroletChevrolet BoltChevrolet SparkChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carclassicscongestion chargeconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia JoggerDacia SanderoDacia SpringDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricelectric bikeElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatFiat 500fordFord BroncoFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusFord Mondeoford mustangFord PumaFord RangerfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgamesgeargeelyGeneral MotorsgenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthHertzhondaHonda CivicHonda Civic Type Rhonda cr-vHonda HR-VHonda JazzHonda OdysseyHonda Passporthonda pilothow toHuaweiHummerhybridhydrogenhyperloopHyundaiHyundai BayonHyundai Custohyundai elantraHyundai Elantra NHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai Ioniq 5Hyundai KonaHyundai PalisadeHyundai Santa CruzHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai StariaHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSimportindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysIsuzujaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep Grand CherokeeJeep RenegadeJeep WranglerJerusalemkawasakiKawasaki NinjaKiaKia Carnivalkia ceedKia EV6kia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitleasingLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmarvelmaseratimaybachmazdaMazda 2Mazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda CX-60Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMini CooperMini CountrymanMinistry of TransportminivanMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXMitsubishi Miragemitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNexarNHTSANIOnissanNissan 400ZNissan AriyaNissan FrontierNissan Jukenissan leafnissan navaraNissan QashqaiNissan RogueNissan ZNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 2008Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsREErenaultRenault ClioRenault MeganeRenault ZoeRImacRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsrobotaxiRolls-Royceroyal enfieldRoyal Enfield Himalayanrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMAsemiconductor crisisSiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda Fabiaskoda karoqSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaSPACspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsStellantisstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru SolterraSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenSYMTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv MetroTel Aviv Stock Exchangetel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tesla model XTesla Model YTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota AygoToyota BZ4XToyota Camrytoyota corollaToyota GR CorollaToyota Harriertoyota hiluxToyota Land Cruisertoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota TundraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuningTurkeyuberUBQukUMIunion motorsUnited StatedUnited Statesususaused car buying guideUVeyeViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PoloVolkswagen TaosVolkswagen TiguanvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60Volvo xc90vwVW PolowaymowazeWindyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавтобусы в шабатавтомобиль годаавтопилотавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автоаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейт-ШемешБейтар-ИлитбензинБецалель СмотричБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерманияГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизапчастизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэлькарнтинКирьят-АтаКирьят-ГатКитайклассикаклассические автоКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодлокдаунльготымарафонмашинное маслоМеирМертвое мореМетроминистерство транспортаминтрансминфинмотоциклмотоциклынаводнениеНагарияНалогналогиНацеретНегевНетанияНетивей Исраэльобщественный транспортограниченияотзывотзывыпараллельный импортпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиплатный въезд в Тель-Авивподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияПольшапочтапочта Израиляправилаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроисшествияпроишествияпрокат автоРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанРамларегистрация авторейтингрейтингиремонт автореформаРеховотРишон ле-ЦионРоссияСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалскоростной трамвайсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкастраховка автосубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-АвивТельдортендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливотрамвайТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУкраинаУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на вождениеэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильэлектросамокатэлитные автоЮнион МоторсЯндексЯффоאאאודיאגדאגף הרישויאגף התנועהאגרת גודשאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטודילאוטוטקאוטותלאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלדןאלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו ג'וליהאלפא רומיאו סטלביואלקטריאוןאסטון מרטיןאפליקציותאפריליהארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו סדרה 4ב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבית המשפט העליוןבלובנזיןבנטליבני ברקבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהבת יםגג'יליג'יפג'יפ רנגלרג'יפוןג'יפיםג'ירו ד'איטליהג'נסיסג'נרל מוטורסגוגלגוש דןגיוס הוןגנבי רכבגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידו-גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהארלי דיווידסוןהוזלההונדההונדה ג'אזהונדה סיוויקהוצאה לפועלהטבות מסהיברידיתהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההנפקה ראשונית לציבורהעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבהתייקרויותווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיישני תנועהחיפהחלפיםחלקי חילוףחניהחניוניםחניית נכיםחרדיםטויוטהטויוטה אייגוטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קאמריטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטסלה מודל 3טסלה מוטורסטסלה נכנסת לישראלטעינהטעינת רכב חשמליטרייד איןטרקטורוןטרקטורוניםיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני הרכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי i30יונדאי איוניקיונדאי טוסוןיונדאי פליסיידיונדאי קונהיוניברסל מוטורסיוניון מוטורסיוקר המחיהייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלמבורגינילנד רוברלנד רובר ריינג' רוברלקסוסממאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחן רכבמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמגדל ביטוחמדד התחבורה הציבוריתמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחדל הפקקיםמחירוןמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרומטרו מוטורמטרופוליןמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמינימיניוואןמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמירוץמירי רגבמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות סיניותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית מינימכונית מעופפתמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית ספורטמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכירות רכב חדשמכירות רכב חדש ישראלמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמסמס הבלומס ירוקמס קנייהמסיםמסירותמסירות כלי רכבמסירות רכבמסירות רכב חדשמסירת מכוניותמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרב מיכאלימרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנגיף הקורונהנהגיםנהיגהנהיגה מונעתניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינכיםנמל אשדודנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלנתיבי תחבורה ציבוריתססאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסבסודסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסוללותסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסלקוםסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה אניאקסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעובדי מדינהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעליית מחיריםעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפרויקט המטרו של גוש דןפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבצריכת דלקק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקופרהקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סולקיה סורנטוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקימקוקל אוטוקנאביסקנוןקנסקנסותקסדהקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםראשון לציוןרב קורגולציהרוסיהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב כביש שטחרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכב שיתופירכבי יוקרהרכבי שטחרכבים חשמלייםרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררעננהרפורמהרשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשות שוק ההוןרשיון נהיגהשאטליםשבביםשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשטחשלמה SIXTשלמה סיקסטשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אביב יפותל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית