בטקס שנערך בעיר זלצגיטר (גרמניה) בנוכחות קנצלר גרמניה אולף שולץ, קבוצת פולקסווגן הניחה את אבן הפינה למפעל הסוללות הענק הראשון של החברה, אחד מתוך שישה מפעלים לייצור סוללות אותם קבוצת פולקסווגן מתכננת להקים באירופה עד לשנת 2030 בהשקעה כוללת של 20 מיליארד אירו. שני מפעלים, בגמניה וספרד, יחלו לפעול כבר משנת 2025 ובמקביל, החברה מתכננת לפתוח עוד מפעלים בארה"ב.
כל המפעלים החדשים האלו יוקמו תחת חברת בת חדשה בשם PowerCo אשר תספק תאים וסוללות עבור כל הרכבים של קבוצת פולקסווגן אך גם עבור יצרנים אחרים בהתאם לדרישה וכושר הייצור. המפעל בזלצגיטר מתוכנן להגיע לכושר ייצור של 40GWh - מספיק עבור ייצור של כ-500,000 רכבים חשמליים בשנה. כאשר כל ששת המפעיל החדשים ייכנסו לפעילות מלאה לקבוצה יהיה כושר ייצור סוללות בקיבלות של 240GWh כלומר כ-3 מיליון רכבים חשמליים בשנה. יש לציין כמובן שקבוצת פולקסווגן לא תייצר את כל הסוללות שלה בעצמה, חלק נכבד יעשה ע"י ספקי משנה כמו LG, CATL ועוד.
בכל המפעלים החדשים של החברה יעסקו בייצור תאים מדור חדש או ליתר אריזת תאים חדשה המאפשרת לייצר על אותה אריזה סוללות בתרכובת שונה, כגון סוללות מסוג LFP עבור הדגמים הזולים של החברה (החל משנת 2025) סוללות ליתיום-יון על בסיס מגנזיום ללא קובלט, סוללות NMC עבור הרכבים היותר מיוחדים הדורשים קיבולת גדולה ובשלב מאוחר יותר גם סוללות מצב מוצק. שיטת הייצור החדשה הזו תאפשר הוזלה משמעותית של עלות הסוללות, סוללות LFP לדוגמה יהיו זולות יותר בכ-50%, דבר שיאפשר לחברה לשווק רכבים חשמליים קומפקטיים במחיר המקביל לרכבי בנזין, זה יקרה רק בשנת 2025 עם שלושה דגמים מקבילים של קופרה, סקודה ופולקסווגן.
המפעל החדש בזלצגיטר מהווה את חוד החנית שכן בתוך המתחם הזה יעסקו לא רק בייצור התאים והסוללות אלא גם בהכשרת עובדים (20,000 במספר) וכן במחקר ופיתוח של סוללות חדשות ושיטות ייצור חדשות. בנוסף, בכל מפעל כזה תהיה חטיבת מחזור סוללות שלפי החברה תאפשר מחזור של כ-90% מהחומרים שבסוללה. כל המפעיל יתבססו על חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים בלבד.