משרד הביטחון יפרסם בעוד מספר שבועות מכרז הצטיידות חדש לכ–8,000 רכבים שייועדו לרס"נים. המכוניות שיזכו במכרז יחליפו את הסיאט איביזה והיונדאי I20 זוכות המכרז הקודם שהתפרסם בשנת 2019. הסיאט והיונדאי החליפו בשעתו מכוניות מיצובישי אטראז' קשישות שהמכרז לחכירתן הוארך מספר פעמים, עד שחלקן צברו מעל שש שנות שירות בצה"ל.
עוד נודע ל"כלכליסט" שבמכרז רבי הסר"ן החדש, שנחשב אחד ממכרזי ההצטיידות הגדולים במשרד הביטחון לרכב פרטי, נקבעה מכסה של 25% רכבים חשמליים. כדי להטמיע את הרכבים החשמליים בצה"ל תוקם עד 2025 רשת עמדות טעינה בבסיסים שצפויה לכלול כ-8,000 עמדות. בנוסף, החל במשרד הביטחון תהליך בדיקת היתכנות לקראת הצטיידות במשאיות חשמליות. מעבר לכך, בחודשים הקרובים צפוי להתפרסם מכרז נוסף להצטיידות בכ-1,400 רכבים עבור המשטרה הצבאית שישמשו למטרות סיור, שאחוז ניכר מהם (טרם הוגדר) יהיו חשמליים. מכרז זה יהיה ככל הנראה כפוף להסכם סחר גומלין שנחתם מול איטליה, כלומר חלק מהרכבים יהיו כנראה מתוצרת איטליה.
בנוסף, ל"כלכליסט" נודע כי בניגוד למתווה ההצטיידות הנוכחי בו רכבי רס"נים הם ליסינג, המכרז החדש צפוי לכלול "סל" ליסינג ו"סל" לרכישת רכב על ידי משרד הביטחון. נקודה אחת שעוד לא ברורה היא הנושא התקציבי: המכרז הקודם משנת 2019 הוגבל למחיר מחירון רשמי של כ-105 אלף שקל לרכב, ועובדתית – מחירי רוב הדגמים החשמליים שגודלם יענה על דרישות המשרד העתידיות גבוהים משמעותית, מה שככל הנראה יילקח בחשבון במכרז החדש בהתחשב בחיסכון בדלק. עם זאת: בהנחה שהמכרז לרכבים יתפרסם בחודש הבא, יתכן שעליית מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35% שמתוכננת לינואר תייקר את מחירן בפועל של החשמליות לרמה שלא תאפשר לחלק מהדגמים המשווקים כיום בישראל לעמוד בדרישות המכרז.