המדינה רוצה לשכור רכבים לעובדים, אבל המחסור עלול לפגוע במכרז

לפני שנה, 6 חודשים - 23 אוקטובר 2022, כלכליסט
המדינה רוצה לשכור רכבים לעובדים, אבל המחסור עלול לפגוע במכרז
מינהל הרכב הממשלתי פרסם מכרז שתוקפו עד תחילת שנה הבאה, שחורג מהמתכונת המקובלת של המכרזים, היוצאים אחת לעד 4 שנים. אולם המחסור ברכבים בחברות ליסינג עלול להביא לכך שלא יהיה מי שייגש למכרז

מדינת ישראל נערכת לפרסום מכרז חדש להשכרת אלפי מכוניות לשימוש עובדי המדינה, כך עולה ממסמכים שהופצו השבוע בקרב גורמים בתחום. 

מדובר במכרז שחורג בדרישותיו מהמתכונת המקובלת של מכרזי השכרה שהמדינה נוהגת לפרסם מדי שלוש או ארבע שנים באמצעות מינהל הרכב הממשלתי, המיועדים "לכסות" על מצבים בהם עובדי מדינה זקוקים לרכבים לפרקי זמן קצרים. המכרז מוגבל במשך ההתקשרות לסוף השנה הבאה, כאשר למדינת ישראל שמורה זכות להאריך את ההתקשרות בארבע שנים נוספות. 

לפי עיקרי דרישות מנהל הרכב הממשלתי, המכרז הוא בהיקף של 300 אלף ימי השכרה בשנה, אך לפי לשון המסמכים בחגים ובתקופת הקיץ מספר ימי השכירות יגדל. הוא יחולק לשמונה קטגוריות, כאשר החברה שתזכה צריכה להחזיק אלף רכבים שהמדינה תוכל לשכור בהתראה קצרה לפי המפרט הבא: 24 רכבי שטח זמינים להשכרה, 20 מיניוואנים, 110 מכוניות זמינות מן הקבוצות 4 ו-5 (כלומר רכבי מנהלים) ועוד 750 מכוניות משפחתיות ורכבי כביש שטח עממיים.

כיום בדומה ללקוחות הפרטיים, גם לקוחות מוסדיים, כלומר חברות ליסינג והשכרה, מתמודדים עם מחסור במכוניות. כך נוצר מצב בו גם עובדי מדינה אשר ממתינים בימים אלה לקבלת מכונית חדשה צריכים לחכות פרקי זמן ממושכים שחברות הליסינג יספקו רכבים למדינה - מה שעשוי גם ליצור דרישה לרכבי השכרה לטווח קצר. 

למרות הדרישות שמציגה המדינה, בשלב זה לא ברור אילו חברות השכרה יגשו למכרז: בימים אלה ענף השכרת הרכב עדיין סובל ממחסורים במכוניות זמינות ועליות מחירים, שנובעים לא רק מהקטנת היקפי הייצור העולמיים אלא גם מהקטנה של היקפי המכירה של יבואני הרכב לחברות השכרה וחברות ליסינג בגלל העדפה למכירה ללקוחות פרטיים - וריווחיים יותר.

Support Ukraine