מכרז הליסינג החדש של הדואר יהיה צנוע יותר

לפני 3 שנים, 10 חודשים - 24 מאי 2020, כלכליסט
Illustration
Illustration
בלי מושב נהג חשמלי וצביעה דו גוונית. מסמכי המכרז העדכניים חושפים דרישות צנועות יותר לעומת המכרז שפורסם אשתקד והרתיע את היבואנים

מכרז הליסינג החדש של דואר ישראל כולל מכוניות "צנועות" יותר מקודמו שפורסם בשלהי השנה שעברה, כך עולה מנתוני המכרז.

כזכור, בשלהי השנה שעברה פרסם דואר ישראל מכרז חכירה (ליסינג) לכ-400 רכבים חדשים - אלא שיבואני הרכב בחרו שלא להשתתף במכרז. הסיבה: המכוניות שדואר ישראל דרש היו מכוניות ברמות גימור גבוהות שיבואני הרכב בדרך כלל אינם מוכרים לחברות ליסינג, בין היתר עקב שיקולי רווח: על רמות הגימור הגבוהות היבואנים לא יכולים להעניק הנחות. כך, בשעתו דרשו בדואר ישראל את יונדאי איוניק רק בגרסה המצוידת במושב נהג חשמלי. את רכב הכביש שטח של סיאט דרשו בדואר רק ברמת הגימור הספורטיבית, והמכרז בוטל.

כעת, עם פרסום מסמכי המכרז החדשים - לקראת הגעת המכרז לשלבי ההכרעה בשבוע הבא - עולה כי בדואר ישראל הונמכו הדרישות. כך, סיאט ארונה כבר אינה נדרשת ברמת הגימור FR, אלא ברמה העממית STYLE. יונדאי איוניק כבר אינה נדרשת ברמת הגימור הבכירה "סופרים", אלא ברמה העממית PREMIUM. עם זאת, בדואר ישראל גם מבקשים לקבל הצעות מחיר לרכבי כביש שטח גדולים. כך למשל סקודה קודיאק נמצא ברשימת הדגמים, כמו גם מיצובישי אאוטלנדר.

בימים אלה מעסיקים מכרזי הליסינג את יבואני הרכב באופן משמעותי, זאת לנוכח הירידה במכירות רכב חדש הגורמת ליבואנים להתמקד בכל עסקה קיימת בשוק המוסדי. בימים אלה נערכת גם בזק לקראת הצטיידות משמעותית, בכ-600 רכבים משפחתיים מדגמים שונים. לצד בזק, גם מינהל הרכב הממשלתי חידש לאחרונה את ההצטיידות ברכבים משפחתיים שייועדו בין היתר לשמש את משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר.

Support Ukraine