פקחים עירוניים יוסמכו לאכוף עבירות של כלי רכב חשמליים על מנת להרחיב את האכיפה נגדם. כך עולה מנוסח החקיקה של "צו לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות".
מעיקרי נוסח החקיקה עולה כי התחומים העיקריים שיתווספו לסמכויות אכיפת הפקחים הם אי חבישת קסדה, איסור רכיבה בכלים חשמליים (קורקינט ואופניים) על מי שגילו פחות מ–16 שנים, איסור הרכבת נוסעים, איסור רכיבה תוך האזנה למוזיקה באוזניות – שיהיה תקף גם על רוכבים שירכבו בשבילי אופניים ייעודיים, שבילי הולכי רגל ומעברי חציה. מעבר לכך הפקחים יוסמכו גם לאכוף עבירות של דיבור ושימוש בטלפון סלולרי תוך רכיבה, ולתת דוחות לרוכבים שירכבו בשבילי אופניים ייעודיים נגד כיוון התנועה.
רק בשבוע שעבר התווספה מפעילת הקורקינטים השיתופיים DOTT לעיר תל אביב, ומפעילה נוספת בשם TIER נמצאת בדרכה גם היא לישראל. התווספות המפעילות החדשות צפויה להעלות את מספר הקורקינטים השיתופיים באופן ניכר בתל אביב לבדה.
בפועל, כיום קיימת מחלוקת בין העיריות למשטרת ישראל על אכיפת רוכבי הקורקינט והאופניים. מבחינת המשטרה, היקף כוח האדם שקיים למטרת אכיפת רכיבה שלא כחוק מצומצם – ולעתים תופס עדיפות נמוכה ביחס לאכיפת עבירות תנועה של נהגי מכוניות ורוכבי אופנועים. לעומת זאת, העיריות טוענות כי מספר הנפגעים בתאונות קורקינט ואופניים חשמליים הולך ועולה אך הנושא מצוי באחריות המשטרה.
בהנחה שנוסח החקיקה המוצע יעבור, יורחבו משמעותית סמכויות פקחי העירייה לאכיפת עבירות רכיבה על קורקינטים ואופניים, אך כעת ייצטרכו העיריות להוכיח כי הן מבצעות את האכיפה – ולא, יתבטא הדבר במספר הנפגעים.